بین الملل

سلطانی: ترامپ تصمیم منطقی بگیرد، سربازانش دچار ضربه ملایم مغزی نمی‌شوند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی ، حجت الله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود در پی ورود اولین تانکر ایرانی برای انتقال بنزین به ونزوئلا نوشت: “خدا را شکر ترامپ” و مشاوران وی سرانجام فهمیدند که اگر آنها قوانین بین المللی را رعایت کنند و تصمیمات منطقی بگیرند ، نه آنها و نه سربازانشان دچار سکته مغزی خفیف نخواهند شد. “

وی افزود: “امیدوارم که چنین تصمیمات منطقی و احترام به حقوق کشورها از جمله ایران و ونزوئلا ادامه یابد.”

سفیر ایران در ونزوئلا پیشتر توئیت کرد: “امروز بیش از هر زمان دیگر ، پیوندهای دوستی و برادری بین ایران و ونزوئلا قوی تر و عمیق تر است.” اولین تانکر سوخت ایران وارد ونزوئلا می شود. با تشکر از وزارت دفاع ونزوئلا برای اسکورت تانک ها. “(اینجا را بخوانید)

به گزارش فارس ، در روزهای اخیر ایران به دلیل مشکل تامین سوخت ، پنج تانک را به ونزوئلا ارسال کرده است که یکی از آنها امروز به ونزوئلا رسیده است. رسانه های محلی به نقل از مقامات اعلام کردند که نفتکش ایران امروز وارد منطقه ویژه ونزوئلا شده است.

به دنبال اخباری مبنی بر ارسال سوخت ایران به ونزوئلا ، یک مقام ارشد دولت آمریكا گفت كه واشنگتن در نظر دارد اقدامات مناسب را برای رسیدگی به انتقال سوخت ایران به ونزوئلا در نظر بگیرد. این اقدام پس از آن است كه آمریكا نیروهایی را در كارائیب برای اختلال در حمل و نقل گاز ایران به ونزوئلا اعزام كرد ، و این امر باعث موافقت با اقدام از سوی ایران ، با وزیر خارجه ظریف به دبیر كل سازمان ملل هشدار داد. معاون وزیر خارجه سیدعباس عراقچی همچنین سفیر سوئیس در تهران را به عنوان محافظ منافع ایالات متحده نامید.

ایران هشدار داده است که هر گونه تهدیدی برای مخازن نفتی ایران ، یک واکنش قاطع از تهران را برعهده خواهد گرفت ، و دولت آمریكا مسئولیت عواقب آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا