اقتصادی

میزان واقعی معادن در استان بوشهر چقدر است؟

نازک نارنجی / بوشهر 140 معدن فعال در استان بوشهر با حدود 12 میلیون تن مواد معدنی از جمله گچ ، سنگ لاشه ، سنگ آهک فعالیت می کند.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: در پایان سال 2009 تعداد معادن مجاز در استان حدود 239 مورد بود که از این تعداد 140 در حال حاضر فعال هستند و 80 معدن وجود دارد. .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر ، رشید مرادی اظهار داشت: میزان واقعی استخراج فعال در پایان سال 1998 12 میلیون تن برآورد شده است که شامل مواد معدنی مختلفی همچون گچ ، سنگ لاشه است. سنگ لاشه ، سنگ آهک و ترکیبی از کوه و مارن است.

وی افزود: در سال 1998 9 پروانه استخراج معدن جدید با ظرفیت استخراج اسمی 900000 تن و سرمایه گذاری تقریبی 66000 میلیون ریال به همراه 6 گواهی اکتشاف و 3 پروانه اکتشاف صادر شد که یکی از مهمترین آنها این سازمان معدن و توسعه صنعتی ایمیدرو است.

رئیس اداره امور معادن سازمان سامات استان بوشهر با اشاره به پتانسیل معدنی سازندهای زمین شناسی استان که اکثراً رسوبی هستند ، گفت: معادن شناسایی شده نیز رسوبی بوده و شامل سنگ آهک ، سنگ لاشه ، گچ است. ، مارن ، نمک و خاکستر و ماسه سنگ مرمر “. علاوه بر ذخایر زیاد ، سایر مواد معدنی مانند بوکسیت ، قیر و فسفات در استان شناسایی شده و مورد مطالعه قرار می گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا