مطالب کسب و کارورزشی

انواع شلوار ورزشی مردانه و زنانه جدید در سال 1403

انواع شلوار ورزشی مردانه و زنانه جدید در سال 1403

وقتی صحبت از شلوار ورزشی می‌شود، باید بدانیم که یک مدل شلوار برای همه مناسب نیست. انواع شلوار ورزشی هرکدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی را برای پاسخگویی به نیازها و فعالیت های ورزشکاران مختلف ارائه می‌دهند.

آیا می‌دانید چه تفاوتی بین شلوار ورزشی اسلش و شلوار گرمکن ورزشی وجود دارد؟ فرق بین لگ و ساق ورزشی را می‌دانید؟

با درک ویژگی‌های خاص هر شلوار ورزشی، ورزشکاران می‌توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند و از راحتی، سبک و عملکرد مطلوب در طول تمرینات ورزشی خود اطمینان حاصل کنند.

اینکه بدانید از کجا انواع شلوار ورزشی زنانه و مردانه را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید، می‌تواند برگ برنده شما باشد.

در این مقاله از اسپورتلند به شما انواع شلوار ورزشی را معرفی کرده و می‌گوید ویژگی‌های هرکدام برای چه ورزش و فعالیتی مناسب است.

شلوار ورزشی مردانه و زنانه

امروزه انواع لباس‌های ورزشی با تنوع زیادی در دسترس افراد قرار دارد. علم و تکنولوژی از طراحی و تولید آن‌ها حمایت می‌کند.

با وجود گزینه‌های زیاد شلوار ورزشی برای انتخاب، تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام شلوار برای کدام ورزش مناسب است می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. اما قطعاً در انتخاب شلوار ورزشی بخشی از این موضوع به محل ورزش و شرایط آب و هوایی مربوط می‌شود و بخشی از آن به نوع ورزش برمی‌گردد. شلوار ورزشی گشاد  و راحت‌ برای تمرین‌های با شدت پایین‌تر مناسب‌تر هستند، در حالی که لباس‌های متناسب با ویژگی‌های عملکردی مانند کشش چهار طرفه، مقاومت در برابر بو و مواد ضد عرق برای تمرین‌های با شدت بالاتر ایده‌آل می‌باشند.

انواع شلوار ورزشی مردانه و زنانه

به طور خلاصه اگر بخواهیم تعریفی از انواع شلوار ورزشی داشته باشیم:

  • شلوار ورزشی اسلش: از نوع شلوار ورزشی گشاد بوده و معمولاً از پارچه ضخیم‌تری ساخته می‌شود و دارای یک نوار الاستیک در مچ پا است.
  • شلوارگرمکن ورزشی: این شلوار ورزشی گشاد از پارچه ضخیم ساخته شده است، اما دارای تناسب گشادتر و راحت تر، با یا بدون نوارهای کشسان در مچ پا و کمر است.
  • شلوار ورزشی یوگا: دارای فاق و کمری بلند برای راحتی است و از پارچه‌ای کشسان و ضد رطوبت ساخته شده است.
  • لگ: شبیه شلوار یوگا، اما خوش فرم تر و نازک تر است. به طور معمول از اسپندکس یا مواد مشابه ساخته شده است.
  • شلوار ورزشی تنگ و جذب: نازک و بسیار منعطف بوده می‌باشد.

شلوار ورزشی اسلش

این شلوار ورزشی معمولاً در ناحیه باسن و ران‌ها گشادتر و در مچ پا باریک‌تر هستند. گاهی اوقات آن‌ها برای دماهای سردتر از از پنبه یا ترکیبی پنبه‌ای ساخته می‌شوند، و گاهی اوقات از پارچه‌های سبک‌تر و ترکیب پارچه‌های عملکردی، که برای دماهای متوسط ​​و فعالیت‌های داخلی مناسب‌تر هستند.

اسلش‌ها تقریباً همیشه جیب دارند، که یک ویژگی مفید است، اگرچه اغلب زیپ آن‌ها بسته نمی‌شود. آنها همچنین معمولاً دارای یک کمربند الاستیک هستند که می‌تواند برای تناسب بهتر مجهز به بند کشی باشد یا نباشد.

شلوار ورزش اسلش را می‌توان برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها استفاده کرد، به‌ویژه زمانی که با پارچه‌هایی ساخته می‌شوند که ویژگی‌های با کارایی بالا مانند قابلیت تنفس، مقاومت در برابر بو و مواد خشک‌شونده سریع را ارائه می‌دهند. اسلش در دسته شلوار ورزشی مردانه راسته بسیار پرطرفدار بوده زیرا می‌توان در هر موقعیتی آن را پوشید.

شلوار ورزشی مردانه

شلوار گرمکن ورزشی

یکی از اصلی‌ترین لباس‌های ورزشی، شلوار گرمکن است و به احتمال زیاد چند جفت از قبل در کمد خود دارید. در حالی که آنها می‌توانند در شرایط آب و هوایی سردتر راحت و مفید باشند، اما در واقع گزینه خوبی برای فعالیت‌های با شدت بالا نیستند. سبک‌های مختلفی از این شلوار ورزشی گشاد وجود دارد، اکثر آنها از قسمت باسن تا مچ پا گشاد و آزاد هستند و می‌توانند دارای کش مچ پا باشند یا نباشند.

به طور کلی، شما باید این شلوار ورزشی آزاد را برای ورزش در هوای سرد در هوای آزاد یا مواردی که به یک لایه اضافی نیاز دارید تا در طول گرم کردن و سرد کردن تمرینتان گرم بمانید، در نظر بگیرید. آنها برای تمریناتی که در آن به شدت عرق می کنید یا نیاز به حرکت آزادانه دارید، ایده آل نیستند. این شلوار ورزشی گشاد مردانه اش بیشتر از مدل زنانه‌اش طرفدار دارد.

 

شلوار ورزشی یوگا

شلوارهای یوگا به طور باورنکردنی برای ورزش و فعالیت‌های غیررسمی محبوب هستند. این شلوار ورزشی زنانه و مردانه تقریباً با همه چیز ست می‌شود و دارای یک کمربند پهن است. ویژگی برجسته شلوارهای یوگا مواد کشسان  و قابلیت تنفس آنهاست. این به شما امکان می‌دهد به راحتی بین حرکات کششی یا حالت‌های مختلف بدون احساس محدودیت حرکت کنید و به شما کمک می‌کند در طول تمرین خشک بمانید.

با وجود طول قدهای مختلف، بیشتر آنها معمولاً در دسته شلوار ورزشی مردانه راسته یا با کمی دم پا قرار دارند.

رایج‌ترین استفاده از شلوار ورزشی یوگا دقیقاً در کلاس‌های یوگاست. آنها برای سایر ورزش‌ها مشابه، مانند پیلاتس، کلاس های کششی یا تمرینات ورزشی نیز مناسب هستند.

شلوار ورزشی زنانه و مردانه یوگا در سبک‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند، بنابراین می‌شود از شلوار ورزشی یوگا در تعطیلات آخر هفته یا در سفر استفاده کرد.

لگ ورزشی

لگ نیز از مواد کشسان و قابل تنفس ساخته شده‌اند. اینها اغلب از مخلوط اسپندکس-پنبه، یا سایر مواد ترکیبی ساخته می‌شوند تا به طور طبیعی مقاومت در برابر بو و عرق را به حداکثر برسانند.

اغلب این شلوار ورزشی مردانه و زنانه دارای طول‌های متفاوتی هستند، قد کامل ، 7/8 طول، یا کوتاه. وزنشان متوسط بوده که آنها را به انتخاب خوبی برای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها تبدیل می‌کند. مدل‌های سنگین‌تری هم وجود دارد که برای تمرینات در فضای باز یا لایه پایه در طول فعالیت‌های زمستانی مناسب است. ویژگی فشرده‌سازی موجود در برخی از این شلوار ورزشی به بهبود عملکرد عضلانی کمک می‌کند.

مانند شلوارهای یوگا، لگ زنانه و مردانه نیز در رنگ‌ها، طرح‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارند.

شلوار ورزشی تنگ و جذب

شلوار ورزشی تنگ و جذب اغلب با شلوارهای یوگا و لگ اشتباه گرفته می‌شود، اما «عملکرد با شدت بالا» ویژگی متمایز این شلوار ورزشی می‌باشد. شلوار ورزشی تنگ و جذب معمولاً دارای یک کمربند پهن است، اما جنس آن‌ها اغلب بسیار نازک‌تر بوده که باعث کشش خوبی نیز می‌شود. این شلوار ورزشی مردانه و زنانه همچنین اغلب به عنوان لایه پایه برای تمرینات در هوای سرد استفاده می‌شود و قد آن‌ها 7/8 یا تمام قد است..

شلوار ورزشی تنگ و جذب معمولاً از ترکیب پارچه‌هایی با کارایی بالا با ویژگی‌هایی ایده‌آل برای تمرین‌های با شدت بالاتر مانند جیب‌های مخفی با زیپ، فضا برای قرار دادن تلفن همراه و گاهی اوقات یک کمربند با بند کشی برای جلوگیری از افتادن کمر در حین ورزش‌های با شدت بالا، ساخته می‌شوند.

شلوار ورزشی تنگ و جذب برای تمرینات با شدت بالا ایده آل است. همچنین می‌توانید آن‌ها را زیر شلوارک یا شلوار ورزشی در حین ورزش در هوای سرد و در فضای باز بپوشید.

شلوار ورزشی تنگ و جذب به دلیل ساختار نازک‌تر، برای پوشیدن روزمره مناسب نیست.

نکات مهم:

  • شلوار ورزشی اسلش و گرمکن تقریباً همه کاره هستند.
  • چند مدل شلوار ورزشی را امتحان کنید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید.
  • مزایا و معایب مواد آنها را بسنجید.
  • بهترین برند در حوزه شلوار ورزشی
  • آدیداس است.

اسپورتلند یک فروشگاه تخصصی معتبر است که جزئیات مورد نیاز شما را برای تصمیم‌گیری آگاهانه در اختیار شما می‌گذارد. اسپورتلند با ارائه انواع شلوار ورزشی زنانه و مردانه از برندهای مختلف به شما کمک می‌کند با خیالی راحت خرید کنید و از خرید خود لذت ببرید.

 

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا