شرایط سنی تحصیل در ترکیه

ترکیه به عنوان یک کشور مهاجر و در حال توسعه، یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که می خواهند تحصیلات پزشکی را دنبال کنند. این کشور آموزش پزشکی مدرن و مراقبت های پزشکی پیشرفته ارائه می دهد و در سطح بین المللی به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی متمایز است. وجود دانشگاه های زیادی که پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند به این محبوبیت کمک کرده است. با توجه به تعداد زیاد دانشگاه های ارائه دهنده دارو. با شرکت مهاحرتی شاهان همراه باشید تا شرایط سنی برای پذیرش در پزشکی ترکیه را توضیح دهیم.

علاقه مندان به این رشته از سراسر دنیا برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه اقدام می کنند. به همین دلیل باید به شرایط و قوانین آنها پرداخت. یکی از مواردی که برای انتخاب دانشگاه مهم است، دانستن شرایط سنی تحصیل پزشکی در ترکیه است. شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در ترکیه سختگیرانه نیست و سن یکی از فاکتورهای لازم برای پذیرش دانشجو در عرصه بین المللی توسط دانشگاه ها نیست. بنابراین دانشجویان و متقاضیان از سراسر جهان می توانند بدون نگرانی از شرایط سنی پذیرش پزشکی در ترکیه به این آرزوی دیرینه خود جامه عمل بپوشانند.

چرا دانشگاه های ترکیه انتخاب خوبی برای رشته پزشکی هستند؟

از سال 2001 سیستم آموزشی ترکیه تغییر کرد و به سیستم آموزشی اتحادیه اروپا پیوست. به همین دلیل مدارک تحصیلی صادر شده توسط دانشگاه های ترکیه مورد پذیرش و تایید اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی قرار گرفته است. با توجه به افزایش ارتباطات ترکیه با سایر کشورها، ارتباطات علمی و دانشگاهی ترکیه با کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز افزایش یافته است و دانشگاه های ترکیه با سایر دانشگاه های معتبر همکاری علمی دارند.

در نتیجه اساتید بین المللی در دانشگاه های ترکیه تدریس می کنند. برخورداری از بهترین امکانات و تجهیزات برای تحصیل، تکنولوژی پیشرفته پزشکی، تامین بودجه کافی برای تحقیقات پزشکی و نداشتن شرط سنی سخت برای تحصیل پزشکی در ترکیه یکی از شهرت های این کشور می باشد. به دلیل ارتباط ترکیه با جامعه علمی، دانشجویان می توانند در پروژه های دانشگاهی پیشرو در جهان شرکت کنند. با توجه به این وضعیت و نزدیکی ترکیه به ایران، دانشگاه های ترکیه یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل در ترکیه به خصوص در رشته پزشکی می باشد.

ترکیه منابع لازم برای تبدیل شدن به کشور پیشرو در زمینه پزشکی را دارد. بنابراین تمامی این موارد ذکر شده و همچنین اعتبار محدودیت های سنی برای پذیرش پزشکی در ترکیه، این کشور را به مقصدی محبوب در بین دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه چیست؟

بیشترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی ترکیه عبارتند از: کارت شناسایی، گذرنامه، گواهی پایان دوره دبیرستان، فیزیک، زیست، شیمی و ریاضی، انگیزه نامه، گواهی گذراندن، ویزای دانشجویی و هزینه ورودی. توجه داشته باشید که دانشجویان انتقالی ملزم به شرکت در آزمون SAT و دانشجویان غیر انگلیسی زبان باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند. اگرچه شرط سنی برای تحصیل پزشکی در ترکیه سختگیرانه نیست، اما در شرایط مشابه با نمرات مشابه در کنکور، متقاضیان جوان در اولویت هستند، بنابراین شرایط سنی برای پذیرش پزشکی در ترکیه به طور ضمنی موثر است.

کدام دانشگاه پزشکی قبول می کند؟

بیش از 50 دانشکده پزشکی در ترکیه وجود دارد، دانشگاه آنکارا، دانشکده پزشکی دانشگاه دوکوز ایلول و دانشکده پزشکی دانشگاه پاموکاله از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش مدرن دارند. گزینه های زیادی برای ثبت دارو وجود دارد. با توجه به شرایط خود از جمله معدل و وضعیت مالی می توانید دانشگاه مورد نظر خود را از بین دانشگاه های دولتی و خصوصی انتخاب کنید.

سایت myTopSchools که نماینده بهترین دانشگاه های جهان است، ده دانشگاه ترکیه را که بهترین انتخاب ها برای تحصیل پزشکی برای سپتامبر 2022 هستند، معرفی می کند.

دانشگاه سابانچی

دانشگاه کوچ

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بوقازیسی

دانشگاه حد تپه

دانشگاه فنی استانبول

دانشگاه فنی خاورمیانه METU

دانشگاه آتیلیما

دانشگاه Erciyes

دانشگاه صنعتی گبزه

محدودیت سنی تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟

بسیاری از دانشگاه های خارجی شرایط سنی برای پذیرش دارند در مقابل، ترکیه شرایط سنی خاصی ندارد و این امکان برای همه متقاضیان وجود دارد که برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنند. با تفاوت رشته ها باز هم می توانید درخواست بدهید و این یکی از مزیت های دانشگاه های ترکیه است اما در مورد سن باید به سه نکته توجه کنیم

4 واقعیت مهم در مورد شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در ترکیه

1- برای تحصیل در رشته پزشکی داشتن مدرک دیپلم الزامی است.

۲- دانشجویان خارجی برای درخواست پذیرش پزشکی باید در سامانه امتحانی به نام YOS شرکت کنند. این آزمون در دو بخش ریاضی، هوش، هندسه و زبان ترکی برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون باید سال آخر بوده یا دبیرستان را تمام کرده باشید. بله، برخی از کالج ها از روش دیگری به نام SAT استفاده می کنند.

3- با وجود شرایط سنی ساده برای تحصیل پزشکی در ترکیه، به دلیل رقابت زیاد برای ورود به دانشگاه های ترکیه، سن شما ممکن است روی پذیرش شما تاثیر بگذارد. به عبارت دیگر، اگر دو نفر برای یک دانشگاه درخواست دهند و نمره YOS یکسان باشد، احتمال قبولی برای جوان تر بیشتر است. بنابراین بهتر است زود اقدام کنید و از طرفی اگر سنتان بالاست سعی کنید در آزمون YOS نمره بالایی کسب کنید.

4- برای تحصیل پزشکی در ترکیه نیازی به یادگیری زبان ترکی ندارید 10 دانشگاه در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می کنند که همین امر باعث سهولت ادامه تحصیل در رشته پزشکی و عدم شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در ترکیه شده است. دانشگاه آنکارا یکی از مکان هایی است که در آن دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دکمه بازگشت به بالا