اجتماعیمطالب کسب و کار

شرایط و مراحل پذیرش تحصیل در فرانسه

فرانسه کشور بسیار مناسبی برای تحصیل است، بنابراین بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل، فرانسه را انتخاب می کنند. در ادامه مقاله به شرایط تحصیل در فرانسه و هزینه تحصیل در این کشور اشاره شده است.

شرایط تحصیل در فرانسه

بسیاری از رشته ها به زبان های فرانسوی و انگلیسی در دانشگاه های فرانسه ارائه می شوند. هنگامی که برنامه تحصیلی مورد نظر خود را در یکی از دانشگاه های فرانسه انتخاب کردید، می توانید روند درخواست را آغاز کنید. شما فرم درخواست را از وب سایت موسسه مورد نظر خود دریافت می کنید و می توانید حداکثر تا سه موسسه درخواست دهید. در فرم درخواست، باید مشخصات شخصی خود را پر کنید و ریز نمرات مدارک و نتایج قبلی را ارائه دهید.

 گاهی اوقات آزمون های استاندارد مانند GRE، GMAT یا LSAT برای پذیرش مورد نیاز است.

قوانین و مراحل پذیرش در دانشگاه های فرانسه

  • آمادگی برای ثبت نام
  • برای برخی از دانشگاه ها، می توانید مستقیماً در وب سایت آنها درخواست دهید.
  • شرایط پذیرش را به دقت بررسی کنید
  • آزمون های استاندارد مانند GRE، GMAT یا LSAT برای پذیرش در اکثر برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد نیاز است.
  • حداقل به سه موسسه مختلف درخواست دهید تا شانس خود را برای درخواست فرانسه افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: شرایط و مدارک لازم برای ویزای کانادا چیست؟

ورود برای تحصیل در فرانسه

فرآیند درخواست در واقع بسته به اینکه اهل کجا هستید متفاوت است.

  1. دانشجویان اتحادیه اروپا و ایالات متحده می توانند به طور مستقل و با شرایطی مشابه دانشجویان فرانسوی برای دانشگاه درخواست دهند.
  2. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA باید از طریق یک سیستم درخواست آنلاین به نام CEF درخواست دهند. با سیستم CEF می توانید به صورت آنلاین برای ویزا نیز اقدام کنید و پیشرفت درخواست خود را پیگیری کنید.
  3. اگر قبلا در اروپا زندگی کرده اید اما تابعیت اروپایی را ندارید، باید از طریق سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور اروپایی خود اقدام کنید.

زبان برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های فرانسه

اکثر رشته های ارائه شده توسط دانشگاه های فرانسه به زبان فرانسه تدریس می شوند، اما امکان تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. بنابراین برنامه های زیادی را به زبان انگلیسی خواهید یافت، به خصوص برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا.

دانشگاه های فرانسه آزمون های زبان زیر را برای نشان دادن مهارت زبان می پذیرند:

  • برای فرانسوی
  • DELF
  • DALF
  • TCF

مهارت های زبان فرانسوی در فرانسه

نکات مهم برای نشان دادن مهارت های زبان فرانسوی:

دریافت کنندگان بورسیه های بین المللی از دولت فرانسه، سازمان های بین المللی یا دولت های خارجی که دارای مدرک لیسانس فرانسوی، لیسانس بین المللی یا اروپایی و لیسانس فرانسوی-آلمانی هستند، حمایت مالی آنها توسط یک موسسه معتبر فرانسوی اداره می شود. ملیت کشورهایی که زبان رسمی آنها فرانسوی است

تحصیل در فرانسه ( مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)

برنامه های کارشناسی در فرانسه را می توان در بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها یافت. افراد زیادی در دانشگاه تحصیل می کنند و در این دوره شرکت می کنند. برای شرکت در دوره لیسانس در فرانسه باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشید و سایر شرایط را داشته باشید.

بورسیه های دکترا در فرانسه

در فرانسه، اگرچه محدودیت زمانی قانونی وجود ندارد، اما بسته به رشته تحصیلی، سه تا شش سال طول می کشد تا دکترا بگیرید. در علوم طبیعی و فنی (ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، مهندسی و …) سه سال طول می کشد و می توانید تحصیل خود را برای یک سال تمدید کنید. در علوم اجتماعی و انسانی (حقوق، مدیریت، جامعه شناسی، تاریخ و…) چهار تا پنج سال طول می کشد.

تحصیل رایگان در فرانسه

فرانسه دارای دانشگاه های معتبر جهانی است، بنابراین بسیاری از دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در فرانسه هستند. دلیل اصلی انتخاب دانشگاه های این کشور برای تحصیل، جدای از شهرت بین المللی، تحصیل رایگان در فرانسه است. برای تحصیل رایگان در این کشور دانشجویان باید به زبان فرانسه تحصیل کنند، بنابراین تسلط بر زبان فرانسه برای تحصیل رایگان در فرانسه ضروری است. بنابراین افراد می توانند با ارائه مدرک زبان فرانسه در هر دانشگاهی در این کشور به تحصیل رایگان بپردازند. کسانی که مایل به تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه هستند باید در دانشگاه های خصوصی ثبت نام کنند و شهریه را پرداخت کنند.

اطلاعات بیشتر:

par.schiller.edu

دکمه بازگشت به بالا