اقتصادی

خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شرایط امنیت غذایی کشور را با تکیه بر تولیدات  داخلی مناسب ارزیابی کرد و بر خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش نازک نارنجی ، به نقل از روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در سفر به استان قزوین و دیدار با امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان،  ضمن تبریک اعیاد گذشته و تبریک پیروزی سپاه در عملیات وعده صادق گفت: امنیت غذایی بیش از گذشته اهمیت و نقش خود را در تحریم های دشمنان اسلام  نشان داده است.

وی با بیان اینکه، کشوری که امنیت غذایی نداشته باشد راحت به سمت جنگ و نابودی می رود،  افزود: کشور ما در زمینه امنیت غذایی توانسته روی پای خود بایستد و دشمن نتواند به ما فشار وارد کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین  هم در این دیدار با اشاره به اهمیت کشاورزی دشت قزوین و تاکید مقام معظم رهبری برای حفظ و احیای آن در تامین امنیت غذایی، بر برنامه ریزی برای حفظ و پایداری این دشت  تاکید کرد.

عابدینی با بیان اینکه هر استانی هویتی دارد که بر اساس توانمندی های آن دیده می شود افزود: :قزوین اراضی حاصلخیزی دارد که می توان از آن برای تامین نیاز کشاورزی کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام تاکید کرد:زکات مایه خیر و برکت مال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: بخش کشاورزی بخاطر گستردگی و ایجاد امنیت غذایی مورد توجه آحاد مسوولین به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین است.

عطایی افزود: دشت قزوین به کشاورزی آن معروف است و پیرو فرمایشات رهبری در سفر به قزوین و تاکید معظم له، ستاد دشت قزوین ایجاد و اقدامات خوبی تاکنون انجام شده که نیازبه حمایت های فرهنگی دارد.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی ابعاد فرهنگی بسیار زیادی دارد که نیاز دارد این ارتباط با کشاورزان بیشتر شود که نیاز به حمایت روحانیون و ائمه جمعه است.

وی خاطر نشان کرد: الحمدلله در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی حرکت خوبی در خصوص بخش کشاورزی و ارتباط آن با مسائل فرهنگی و دینی آغاز شده است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا