عمومیمطالب کسب و کار

همه چیز درباره تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل به مجموعه  فعالیت ها  و اقداماتی  گفته می شود  که ، در خصوص  شناسایی  و تشخیص عیب  و نقص دستگاه های  تلفن  های همراه  ،  برطرف کردن مشکلات  و تعمیر کردن آن ها  توسط  تعمیر کار حرفه ای موبایل  می باشد .

سطوح تعمیرات موبایل چیست ؟

سطوح تعمیرات موبایل به  دو دسته تقسیم می شود : 1 –  سطح تعمیرات موبایل مقدماتی 2 – سطح  تعمیرات موبایل پیشرفته

در سطح تعمیرات موبایل مقدماتی ، کلیات  و مباحث  پایه و ابتدایی آموزش داده می شود ولی در سطح  تعمیرات موبایل پیشرفته ، مباحث به صورت  پیشرفته  و تخصصی تر آموزش داده می شوند .در حال حاضر ،  تعمیر کردن موبایل های هوشمند برای کاربران به  یک نیاز بسیار مهم  و اساسی تبدیل شده است .

Everything about mobile repairs

تعمیرات موبایل به چند دسته تقسیم می شود ؟

تعمیر کردن گوشی های هوشمند به دو دسته تقسیم می شوند : 1-  تعمیرات سخت افزاری گوشی های هوشمند  2-  تعمیرات نرم افزاری گوشی های هوشمندمشکلات مختلف و زیادی وجود دارند که باعث می شوند ،  موبایل های هوشمند نتوانند به درستی کار کنند .این مشکلات می توانند مشکلات  سخت افزاری  و مشکلات  نرم افزاری  باشند که ، عملکرد گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده  و دچار یک  سری اختلالات  نماید .موبایل های هوشمند از یک  سری  قطعات  و برد های الکترونیکی تشکیل شده اند  که ، عوامل و  مشکلات مختلف  و زیادی می تواند  روی کارایی آن ها تاثیر گذاشته و عملکرد آن ها را دچار یک سری اختلال نماید .

این مشکلات و اختلال ها می توانند  به  صورت :  کاهش سرعت موبایل های هوشمند ،  قفل شدن ، خراب شدن تاچ  و ال سی دی موبایل های هوشمند ،  دیر شارژ شدن  و یا  شارژ نشدن گوشی های هوشمند ، هنگ کردن  و بسیاری از مشکلات و عوامل  دیگر باشد . که می تواند باعث شود روی عملکرد دستگاه های  تلفن های همراه اثر داشته باشند و گوشی های هوشمند نتوانند به درستی کار کنند .

افرادی  که  در شغل تعمیرات موبایل مشغول  به  فعالیت هستند ،  با توجه  به  تجربه ای که در این حوزه  به  دست آورده اند ،  مشکلات موبایل های هوشمند را اغلب معمولا ناشی از فرسودگی ،  صدمه و ضربه  های  فیزیکی وارد بر دستگاه های  تلفن های همراه می دانند .

این عوامل  و مشکلات باعث می شوند ، افراد برای تعمیر و برطرف کردن  آن مشکلات ، هزینه ای جداگانه  برای آن  پرداخت کنند تا کارایی  و عملکرد گوشی های هوشمند خود را درست کنند .خیلی از افراد  و کاربران با مشاهده  مشکلاتی مانند :  کاهش سرعت موبایل های هوشمند ،  قفل شدن  و بسیاری از عوامل دیگر که موجب می شود گوشی های هوشمند عملکرد درستی نداشته  باشند ، گمان می کنند که این عوامل  ناشی از مشکلات  نرم افزاری موبایل های هوشمند است  .

اما در صورتی که  بسیاری از این مشکلاتی  که  به وجود می آیند ، ناشی از مشکلات سخت افزاری گوشی های هوشمند نشئت می گیرند .یکی از وظایف مهمی که  تعمیر کاران موبایل در این حرفه دارند این است  که ، یک تعمیرکار حرفه ای موبایل باید مشکلات  و ایرادات دستگاه های تلفن های همراه را به درستی تشخیص دهد و آن ها را برطرف نماید .

این موضوع  بسیار حائز اهمیت می باشد . زیرا اگر تعمیر کار حرفه ای موبایل ، نتواند به درستی مشکلات و ایرادات  موبایل  های هوشمند را تشخیص دهد باعث  می شود  به  مرور زمان ،  قطعات گوشی های هوشمند دچار خرابی شوند و عمر قطعات موبایل های هوشمند کاهش پیدا کند و همین امر موجب می شود عمر دستگاه های تلفن همراه در گذر زمان  ، به  شدت کاهش پیدا کند .

مشکلات کار تعمیرات موبایل :

البته همان طور که می دانیم ، هر شغلی مشکلات کار مخصوص خود را دارد و شغل نعمیرات موبایل نیز به همین صورت است .از جمله مشکلات کار تعمیرات موبایل این است که ،  به  دلیل داشتن حساسیت بالای قطعات موبایل های هوشمند ، کوچک بودن  و ظریف بودن آن ها ، تعمیر کردن آن ها بسیار نیاز به صبر و دقت و زمان  دارد و حوصله بر است .

تعمیرات موبایل خوبه یا نه ؟

با توجه  به توضیحاتی  که تا الان دادیم ، تعمیرات موبایل خوبه یا نه ، و یا این که چقدر است ، سئوالاتی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است .در پاسخ  به این سئوال باید گفت ، کاملا بستگی به  موقعیت ،  شرایط  ، علاقه  و ویژگی های افراد دارد . اما در کل  شغل تعمیرات موبایل در آینده  بازار کار  بسیار خوبی خواهد داشت .

بهترین روش یادگیری تعمیرات موبایل

شاید خیلی از شما دوستان عزیز به دنبال  بهترین روش یادگیری تعمیرات موبایل باشید .برای یادگیری حرفه ی تعمیرات موبایل ، ابتدا باید به دنبال یک آموزشگاه تعمیرات موبایل عالی و معتبر باشید که به شما تمام مطالب مورد نیاز در خصوص حوزه تعمیرات موبایل را  به  شما آموزش دهد .و به صورت کاملا عملی  و واقعی به آموزش تعمیرات موبایل بپردازد .

البته مجموعه ی موبایل سلام ، با ، یک مقدمه و پیش زمینه ای درباره ی یادگیری حوزه ی تعمیرات موبایل فراهم کرده است که شرایط ورود کارآموزان برای یادگیری حرفه ی تعمیرات موبایل را ، بسیار آسان تر کرده است .همان گونه که در مقاله های قبلی بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که ، با توجه به پیشرفت  تکنولوژی در سراسر جهان و رشد چشمگیر حرفه ی تعمیرات موبایل ، در آینده بازار کار خوبی خواهد داشت .اما برای رشد و پیشرفت در این حوزه و به دست آوردن درآمد های بالا در حرفه ی شغل تعمیرات موبایل ، می بایست نگاه تخصصی و ویژه ای نسبت به این حوزه داشته باشیم .و با آموزش شاخه ای خاص در این حرفه ، از جمله ، درآمدهای بالایی را از آن خود کنیم   .

چگونه تعمیرات موبایل را یاد بگیریم ؟

نحوه یادگیری تعمیرات موبایل :

همان گونه  که  در بخش های  بالا توضیح دادیم ، نحوه یادگیری تعمیرات موبایل ، باید به صورت عملی و کاملا واقعی باشد .تا بتوانید خطا ها  و اشتباهاتتان را پیدا کرده و تجربه ی لازم را به دست آورید .

چگونه مدرک تعمیرات موبایل بگیریم ؟

برای کسب  مدرک  تعمیرات  موبایل ، شما باید دوره های آموزشی که در آموزشگاه های تعمیرات موبایل برگزار می شود را به طور کامل گذرانده  و  پس از طی کردن دوره آموزشی  و دادن امتحان نهایی می توانید مدرک تعمیرات موبایل  را اخذ نمایید .

انواع مدرک تعمیرات موبایل :

که شامل دو نوع می باشد عبارت است از : 1 –  مدرک آموزشگاهی   2 –  مدرک بین المللی سازمان فنی حرفه ای

مدرک آموزشگاهی  به  مدرکی گفته می شود که ،  شما هنگامی که  در آموزشگاه  تعمیرات موبایل ثبت نام کردید و پس از طی کردن دوره های آموزشی و دادن امتحان نهایی ، موفق به کسب مدرک تعمیرات موبایل می شوید .اما مدرک بین المللی سازمان فنی حرفه ای به  مدرکی گفته می شود که ،  شما هنگامی که  دوره های آموزشی تعمیرات موبایل را طی کردید در سازمان  فنی حرفه ای  آزمون نهایی را شرکت کرده  و پس از قبول شدن در آزمون ، به  شما مدرک بین المللی تعمیرات موبایل سازمان فنی حرفه ای داده می شود .

تعمیرات موبایل چگونه است ؟

همان طور که در مقاله های قبلی درباره ی  صحبت کردیم ، امروزه حرفه تعمیرات موبایل با توجه به نقش مهم و حیاتی که گوشی های هوشمند در زندگی افراد ایفا می کنند ، تبدیل به یکی از حرفه های بسیار مهم و پر طرفدار شده است .زیرا تعمیرات موبایل یکی از مهم ترین نیاز های انسان ها شده است و با توجه  به  توضیحاتی که  قبلا دادیم ، این که تعمیرات موبایل چگونه است به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در جهت رفع عیب و نقص تلفن های همراه ، توسط  تعمیر کار حرفه ای موبایل  انجام می شود .

حال  ممکن است در ذهن شما دوستان عزیز ،  این سئوالات  شکل گیرد که بدانید  :

  • رشته تعمیرات موبایل چیست ؟
  • تعمیرات موبایل زیر شاخه کدام رشته است ؟
  • برای تعمیرات موبایل چه رشته ای باید خواند ؟

برای  معرفی رشته تعمیرات موبایل باید گفت ، در حال حاضر رشته تعمیرات موبایل یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آموزشگاه های مختلف می باشد .

تعمیرات موبایل در چه رشته ای است ؟

روش های بسیار مختلفی برای یادگیری این رشته ی جذاب وجود دارد . که هر کدام از این روش ها می تواند ،  مزایا و معایب مختلفی برای افراد داشته باشند .رشته تعمیرات موبایل را می توان ، به عنوان  یکی  از رشته های  شناخته شده و محبوب ترین  و پرطرفدارترین رشته ها  در شاخه ی رشته ی الکترونیک و برق  دانست .

وام تعمیرات موبایل چقدر است ؟

برای گرفتن وام تعمیرات موبایل ، باید مدرک تعمیرات موبایل خود را از آموزشگاه های رسمی و معتبر تعمیرات موبایل فنی حرفه ای که  زیر نظر سازمان فنی حرفه ای هستند ، اخذ کرده باشید .

و همچنین برای گرفتن وام باید دارای شرایطی باشید از جمله :

1- داشتن کارت پایان خدمت

2 – بیکار بودن به این منظور که اگر بیمه کارفرمایی برای شما رد شود این وام به شما تعلق پیدا نمی کند .

3 – عدم دریافت حقوق بازنشستگی

4 – عدم اشتغال در سازمان های دولتی

5 – حداقل سن برای دریافت وام 18 سال  و حداکثر سن 50 سال است .

6- تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشید .

7- از تسهیلات اشتغال  صندوق کار آفرینی امید استفاده نکرده باشید .

میزان وام تعمیرات موبایل 120میلیون  تومان می باشد .

در حال حاضر،  با توجه به میزان رشد تقاضا برای خدمات  و  تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات موبایل در بین کاربران آموزش مهمی است  و اهمیت ویژه ای پیدا کرده است .

دکمه بازگشت به بالا