اجتماعیمطالب کسب و کار

آموزش تعمیرات موبایل

چگونه یک تعمیرکار موبایل خوب شویم؟

هرجا حرف از تعمیرات و آموزش تعمیرات موبایل در تهران زده می‌شود تصویری از یک کار فنی و بسیار حساس در ذهنمان ایجاد می‌شود که نیازمند یک متخصص کاربلد است. در اینکه کار تعمیرات موبایل حساسیت ها و سختی های خاص خودش را دارد شکی نیست اما قطعا آنقدر سخت نیست که شما از پس آن برنیایید! تنها کافیست برخی تکنیک ها و ترفندهای مختص این شغل را فرابگیرید تا بتوانید به یک متخصص در تعمیرات موبایل تبدیل شوید.

مهمترین عامل برای یک تعمیرکارِ موبایل خوب بودن “دقت عمل” و “با حوصله کار کردن” است. عامل مهم دیگر “داشتن دانش کافی” در این حوزه با آموزش تعمیرات موبایل و به روز کردن پیوسته‌ی اطلاعات است. بنابراین نگران نباشید! دردسر و دشواری کم از جمله امتیازات ویژه‌ی این شغل است که به شما پیشنهاد می کنیم برای شروع یک کسب‌و‌کار جدید آن را مدنظر داشته باشید. شرکت در دوره های بهترین آمورشگاه تعمیرات موبایل نیز به شدت توصیه می گردد.

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعمیرات گوشی

انواع خدماتی که شما می‌توانید بعنوان تعمیرکار موبایل ارائه دهید شامل خدمات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، مشاوره‌ای، نصب و فروش لوازم و…است. باتوجه به این خدمات، علاوه بر وسایل مورد نیازی که در ادامه ذکر می‌شود به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ جهت ارائه‌ی خدمات نرم‌افزاری نیاز دارید. انواع ابزارآلاتی که برای راه اندازی تعمیرات موبایل نیاز دارید عبارتند از:

  • دستگاه هیتر و هویه
  • دستگاه لوپ یا میکروسکوپ
  • ست پیچ گوشتی و آچار تعمیراتی
  • منبع تغذیه و مولتی متر
  • سیم قلع و روغن فلکس و روغن لحیم
  • پنس آنتی شوک
  • قاب بازکن
  • شابلون
  • گیره کار

ابزاری که در بالا به آنها اشاره کردیم را در مقاله ” ابزار مورد نیاز برای تعمیرات موبایل ” به صورت مفصل توضیح داده ایم.

سرمایه‌ اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی حرفه تعمیر موبایل

چقدر سرمایه برای راه اندازی شغل تعمیر گوشی موبایل نیاز دارم؟ این سوالی است که نه تنها برای این شغل بلکه پیش از شروع هر کسب‌و‌کاری معمولا ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند. اما بحث ما تنها مختص یک شغل است. تعمیرات موبایل! اگر شما قصد راه اندازی این شغل را دارید به سرمایه برای فراهم کردن دو مهم نیازمندید. اول، سرمایه‌ی مورد نیاز جهت اجاره‌ی یک مکان. ممکن است شما تصمیم بگیرید مشتریان خود را از طریق مذاکره با فروشندگان موبایل و بستن قرارداد با آنها جذب کنید. این همان راهی است که به شما امکان می‌دهد حتی با یک مکان کوچک هم کارتان را آغاز کنید. به طور کلی نگران هزینه‌ی اجاره‌ی مکان نباشید. درآمد شما به سادگی آن‌را پوشش می‌دهد.

دومین امر مهمی که جهت تهیه‌ی آن به سرمایه نیاز دارید ابزارآلات تعمیرات موبایل است. حداقل هزینه‌ تهیه‌ این ابزارآلات 10 میلیون تومان و حداکثر 50 میلیون تومان است که این بستگی به گستردگیِ خدماتی دارید که شما قادر به ارائه‌ی آنها هستید. شما در این شغل به قدری آزادی عمل دارید که می‌توانید تنها با فروش لوازم و قطعات جانبی موبایل کارتان را آغاز کنید و سپس به انجام خدمات ساده‌ای مثل تعویض گلس، تعویض تاچ ال‌سی‌دی، تعویض باتری  و…رو آورید و پس از کسب درآمد کافی و تهیه ابزارآلات پیشرفته، خدمات تخصصی ارائه دهید.

چگونه لوازم مورد نیاز را برای مغازه تعمیرات موبایل تهیه کنیم؟

تهیه ابزارآلات با کیفیت جهت پیشبرد کسب و کار تعمیرات موبایل بسیار حائز اهمیت است. همواره مراکزی هستند که می‌توانند شما را در تهیه ابزارآلات اورجینال و با کیفیت یاری کنند. مرکز تعمیرات موبایل در تهران از معتبرترین دفاتر ارائه‌ خدمات تعمیرات موبایل در تهران است. شما میتوانید همه‌ی ابزارآلات مورد نیازتان را از مرکز تعمیرات موبایل خریداری کنید. به دلیل حساسیت دستگاه‌ها و تاثیری که در کیفیت کار دارند توجه کنید از جای مناسب و معتبری تهیه کنید. برای مثال برای خرید دستگاه هیتر و هویه که از مهمترین و حساس‌ترین دستگاه‌ها و ابزارآلات تعمیرات موبایل است می‌توانید به صفحه‌ی هیتر و هویه تعمیرات موبایل مراجعه کنید و از قیمت آنها مطلع شوید. همچنین آنجا امکان بررسی انواع دستگاه‌های دیگر و قیمت آنها برایتان فراهم است.

در پایان که با جایگاه شغل تعمیرات موبایل و نقاط قوت و ضعف این شغل آشنا شدید و دریافتید الزامات راه‌اندازی این شغل چیست، زمان آن رسیده است که تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرید. هیچوقت برای شروع یک شغل مناسب دیر نیست. حتی اگر گمان می‌کنید زمان زیادی را از دست داده‌اید باز هم شغل تعمیرات موبایل (بعنوان یکی از بهترین شغل های امروز ایران) شغل نوظهور و جوانی است که متقاضی زیادی دارد و حتما با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب به موفقیت ختم خواهد شد. پس فرصت را از دست ندهید و همین الان یک تصمیم جدی بگیرید و برای رسیدن به هدف خود گام بردارید.

چگونه به عنوان یک تعمیرکار موبایل درآمد خود را افزایش دهیم؟

هرچه مهارت و قدرت تشخیص شما بیشتر باشد کم کم به شهرت و اعتبار خوبی دست پیدا می کنید. همین شهرت و اعتبار باعث جلب رضایت مشتریان و بیشتر شدن تعداد مراجعین می شود و به این ترتیب درآمدتان افزایش چشمگیری خواهد داشت. راه حل دیگر این است که کار خود را تبلیغ کنید. برای تبلیغ می توانید از شبکه های اجتماعی نظیر صفحات پربازدید اینستاگرام یا گروه ها و کانال های پرمخاطب تلگرام و واتس اپ استفاده کنید. چاپ و توزیع تراکت، اجاره بیلبورد و موارد این چنینی هم از دیگر روش های تبلیغاتی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. مشتری مداری و داشتن برخورد مناسب با مشتری هم فاکتور دیگری است که در جلب رضایت مشتری و افزایش میزان درآمد شما اهمیت دارد.

یکی دیگر از کارهایی که برای افزایش میزان درآمد خود می توانید انجام دهید این است گوشی مورد دار افرادی که خواستار فروش آن هستند را بخریدو بعد با انجام تعمیرات لازم آن را به یک گوشی سالم تبدیل کنید. سپس با قیمتی بالاتر از قیمت خرید خود و به عنوان یک گوشی سالم آن را بفروشید. البته برای این کار باید به این نکته توجه کنید که گوشی بیش از اندازه خراب نباشد و بتوان آن را با تعمیر به یک گوشی خوب و قابل استفاده تبدیل کرد. همچنین توجه کنید گوشی که قصد تعمیر و فروش آن را دارید هنوز در بازار مشتری داشته باشد و فروختن آن کار سختی نباشد.

سوالات متداول شغل تعمیرات موبایل

درآمد شغل تعمیرات موبایل در تهران چقدرهست؟

از جمله عوامل مهم در درآمد ماهیانه‌ یک تعمیرکار موبایل در تهران و دیگر شهرها عبارتند از: تجربه‌ کاری و میزان مهارت تعمیر موبایل، محل تعمیرگاه، ارتباط با مشتریان، ساعات کاری، هزینه‌ی ارائه‌ی خدمات، قدرت تبلیغات و عوامل متعدد دیگر. آمارها حاکی ازآن است که در سال گذشته میزان درآمد ماهیانه‌ی یک تعمیرکارِ موبایل در بازه‌ 7- 15 میلیون تومان بوده است.

مغازه تعمیرات موبایل را در کجا راه‌اندازی کنیم؟

مغازه‌ی تعمیرات موبایل در هر مکانی و محله‌ای می‌تواند بازدهی داشته باشد. چون آنچه در این شغل اهمیت دارد مهارت است و به دلیل کمبود عرضه‌ این شغل در بازار همواره نیاز به آن در هر موقعیت مکانی احساس می‌شود اما چه بهتر که مغازه تعمیر موبایل در یک مکان شلوغ و در دید عموم باشد.

سرمایه‌ اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی حرفه تعمیر موبایل چقدرست؟

اگر شما قصد راه اندازی این شغل را دارید به سرمایه برای فراهم کردن دو مهم نیازمندید. اول، سرمایه‌ی مورد نیاز جهت اجاره‌ی یک مکان و دوم سرمایه جهت تهیه‌ ابزارآلات تعمیرات موبایل است. حداقل هزینه‌ تهیه‌ این ابزارآلات 10 میلیون تومان و حداکثر 50 میلیون تومان است.

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعمیرات گوشی چه ابزاریست؟

دستگاه هیتر و هویه، دستگاه لوپ یا میکروسکوپ، ست پیچ گوشتی و آچار تعمیراتی، منبع تغذیه و مولتی متر، سیم قلع و روغن فلکس و روغن لحیم، پنس آنتی شوک، قاب بازکن، شابلون، گیره کار.

دکمه بازگشت به بالا