حوادث

بیستمین نمایشگاه ایپاس آغاز به کار کرد/آمادگی پلیس برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایپاس از صبح امروز رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش نازک نارنجی، سردار قاسم رضایی،  جانشین فرمانده فراجا در مراسم آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایپاس که پیش از ظهر امروز در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اقدامات و توطئه‌های دشمنان علیه کشورمان گفت: شاهد آن هستیم که علی‌رغم تمامی توطئه‌های دشمنان، این توطئه‌های یکی پس از دیگری خنثی می‌شود که دلیل آن بصیرت مردم، رهبری هوشمند و ارتباط ناگسستنی بین ملت و رهبری است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، پلیس امنیت را از مرزها تا خیابان و کوچه‌ها تامین می‌کند، گفت: همین موضوع نیز سبب جایگاه ویژه‌ مجموعه انتظامی ایران در دنیا شده است. برای پلیس ایران تفاوتی میان امنیت و آرامش هموطنان خود و کسانی که این کشور را به عنوان وطن دوم خود برای زندگی و خدمت انتخاب کرده باشند وجود ندارد و البته همه باید به قانون عمل کنند.

رضایی تصریح کرد:امروز مهربانی و اقتدار امروز پرچم برافراشته فراجا است؛ مهربانی با مردم و تمامی اتباع که در چارچوب قانون عمل کنند و اقتدار در مقابل هنجارشکنان و کسانی که بخواهند امنیت را خدشه‌دار کنند.

جانشین فرمانده فراجا با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان در سال‌های اخیر اظهارکرد: طی چهار دهه، تحریم‌های بسیاری از سوی دشمنان به جمهوری اسلامی تحریم شد. اما نتایج این تحریم‌ها آن چیزی نبود که دشمنان تصور می‌کردند، بلکه دستاوردهای بی‌نظیری از خودکفایی و خوداتکایی بود که امروز در این نمایشگاه برخی از این دستاوردها در حوزه امنیت را مشاهده می‌کند. این دستاورد درپی تحریم‌ها و با تلاش نخبگان و دانشمندان و جوانان کشورمان به دست آمده است.  

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی حتی درمرحله‌ای قرار دارد که علیرغم این تحریم‌ها، دانشی را که در این ایام به دست آورده به دیگر کشورها نیز انتقال می‌دهد. ما آمادگی کامل برای انتقال دانش و تجربیات پلیسی به دیگر کشورهای جهان داریم و همین موضوع نیز سندی دیگر بر شکست کامل تحریم‌هاست.

رضایی به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایپاس اشاره کرد و گفت: امسال بیستمین مرحله از این نمایشگاه به اجرا درآمد. انتظامی کشور دو دهه است که این نمایشگاه را برگزار می‌کند و تجارت ارزنده‌ای از آن به دست آورده‌ایم. در این نمایشگاه بهره‌برداران بی‌واسطه به تولیدکنندگان وصل شدند و فرصتی است برای ارتباط با دیگر کشورهای جهان.

وی با بیان اینکه ۵۰ غرفه در این نمایشگاه مخصوص پلیس است، گفت: ما تلاش کردیم تا از ظرفیت، توان و دانش نخبگان فراجا در این نمایشگاه‌ها استفاده کنیم. پلیس در راستای اقتصاد مقاومتی به دنبال بسترسازی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حوزه ایمنی و امنیتی به جهان است. خوشبختانه امروز شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه انتظامی کشور هویت دارند و با یکدیگر در بخش‌های مختلف همکاری و تعامل دارند. ما آمادگی هرگونه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه امور مرتبط به وظایف پلیس هستیم.

جانشین فرمانده فراجا در ادامه به درگیری میان مردم فلسطین و اشغالگران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رزمندگان فلسطین سیلی محکمی به رژیم غاصب صهیونیست زدند و همه ما از این موضوع خوشحال هستیم؛ ملت فلسطین خوش درخشیدند و پیام این ملت به جهانیان مخابره شده است. این عملیات باعث خوشحالی مستضعفین در سراسر جهان شد.

وی عملیات طوفان الاقصی را عملیاتی افتخارآفرین برای جبهه مقاومت در سرزمین اشغالی دانست و گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی با دستان خودش زمان نابودی‌اش را به جلو انداخته است. درسی که امروز جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین به صهیونیست‌ها دادند در تمام دنیا طنین انداز شده و درس عبرتی برای غاصبان خواهدبود.

در این مراسم همچنین سردار هادی درویش، رئیس بنیاد تعاون فراجا توضیحاتی را در خصوص نمایشگاه ایپاس ارائه کرد و گفت: بیش از ۲۲۰ شرکت تولیدکننده، صنعتگران و مخترعین ایرانی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. در واقع بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان ایرانی هستند. همچنین شش شرکت خارجی به طور مستقیم و ۶۰ شرکت به نمایندگی از کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی امنیتی و ایمنی از امروز رسما فعالیت خود را در مصلی امام خمینی (ره) آغاز کرده و تا ۲۷ مهرماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا