عمومی

مشهد الرضا؛ سوگوارشهادت دردانه امام حسین (ع)

مشهد الرضا در سالروز شهادت سه ساله امام حسین (ع) داغدار و عزاداراست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مشهد الرضا به ویژه آستان قدسی رضوی در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) سیاهپوش و عزادار است.مشهد الرضا؛ سوگوارشهادت دردانه امام حسین (ع)
زائران در این مصیبت رو به ساحت ملکوتی رضوی نهاده اند تا در سالروز شهادت دردانه امام حسین (ع) و آلام و مصائب این کودک ۳ ساله واقعه عاشورا، عزاداری و سوگواری کنند و دست توسل بر دامان با کرامتش زنند.

به همین مناسبت امروز و امشب ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: ویژه برنامه عزاداری صبح شهادت حضرت رقیه (س)  امروز مصادف با  ۵ صفر  از دقایقی  پیش با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و بیان احکام آغازشده است  و پس از آن مهدی بهروزیان در وصف کرامات این بانوی سه ساله دکلمه خوانی و حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی سخنرانی می‌کند.

سوگواری شام شهادت
حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد افزود: مراسم عزاداری شام شهادت حضرت رقیه خاتون هم  امشب ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه با قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی،  قرائت دعای توسل و سوگواری  و عزاداری برگزار می‌شود.

مراسم شب شهادت
دیشب هم به مناسبت شب شهادت حضرت رقیه بنت الحسین (ع)  مراسم عزاداری و سوگواری با حضور با شکوه زائران و مجاوران در صحن و سرای رضوی برگزارشد.

دکمه بازگشت به بالا