عمومی

بوی حرم رضوی در اصفهان می‌پیچید/ تدارک ۸‌ هزار پرس غذای متبرک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید محمد حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: همزمان با دهه آخر ماه صفر و شهادت ولی نعمتمان آقا علی بن موسی الرضا (ع)، کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان، برنامه‌هایی را در نظر گرفته که برخی در حال اجرا است و برخی به طور خاص در ویژه برنامه روز شهادت حضرت در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی، توسعه روضه‌های خانگی توسط بخش‌های تخصصی کانون تبلیغ دینی و کانون تخصصی بانوان و خانواده از جمله برنامه‌های در حال اجرا در سطح استان برشمرد و افزود: توزیع سبد ارزاق در بسیاری از شهرستان‌ها و نیز میزهای خدمت شبکه خادمیاران در مواکب مختلف از دیگر خدمات در حال انجام است.

معاون خادمیاری مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به اینکه برنامه ویژه در روز ۳۰ صفر همزمان با شهادت هشتمین آفتاب تابناک امامت و ولایت با شعار (ما همه خادم الرضاییم) و (انیس النفوس آرام جان‌ها) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه از ساعت چهار بعد از ظهر روز شنبه ۲۵ شهریور با اجتماع خادم یاران و یاوران رضوی و اقشار مختلف مردم در میدان فیض شروع خواهد شد و سپس حرکت آنان را از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان خواهیم داشت.

امامی ادامه داد: قافله عزاداران پس از رسیدن به سالن گلستان شهدای اصفهان از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جعفری مدیر کل دادگستری استان اصفهان استفاده خواهند کرد و پس از آن مرثیه سرایی مداحان اهل بیت را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برنامه با اقامه نماز مغرب و عشا، قرائت زیارت امین الله و در نهایت صفه خوانی (از آئین‌های حرم رضوی) و مراسم شام غریبان حضرت رضا ادامه خواهد یافت.

معاون خادمیاری مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان افزود: با همت مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان توانسته‌ایم حدود هشت هزار پرس غذای متبرک حضرت رضا (ع) برای عزاداران تهیه کنیم که پس از اتمام برنامه عزاداری توزیع خواهد شد؛ همچنین در حاشیه این مراسم و طی مسیر مواکب پذیرایی و موکب‌های خدمت در حوزه کودک و نوجوان، ایثار و شهادت، مشاوره و مددکاری، حقوقی و سلامت در نظر گرفته شده است.

امامی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری ویژه برنامه‌های روز سی‌ام صفر، برای دوستداران اهل بیت که امکان حضور در حرم را نداشتند حال و هوای شهر امام رضایی و معنوی شود.

دکمه بازگشت به بالا