عمومی

امام حسین (ع) همه چیزشان را فدای اسلام و قرآن کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شامگاه جمعه در مراسم سوگواری شب چهارم عزاداری سید و سالار شهیدان در مسجد الزهرا (س) فردیس اظهار کرد: خیلی خرسند هستم که امشب در خدمت نمازگزاران مسجد الزهرا (س) هستم، هر شب به اتفاق مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان در خدمت عزاداران امام حسین (ع) هستیم و از هیأت‌ها سرکشی می‌کنیم، این توفیق حاصل شد که امشب در خدمت شما عزیزان باشیم.

وی بیان کرد: در نهضت کربلا دو اردوگاه فکری وجود دارد و ما باید تعیین تکلیف کنیم که در کدام اردوگاه قرار دادیم.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: پس از به حکومت رسیدن یزید، درصدد این برآمدند که بزرگان بیعت بستانند، یکی از این اشخاص امام حسین (ع) بود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به والی یزید فرمود: ما اهل بیت پیامبر (ص) هستیم، معدن رسالت هستیم، محل آمد و شد فرشتگان هستیم، محل نزول وحی الهی هستیم، اسلام با ما شروع و خاتمه می‌یابد، ما یک طرف هستیم، یزید فاسق هم یک طرف هست.

حسینی خاطرنشان کرد: بحث شخص نیست، بحث دو تفکر است، هر شخصی که مثل من است با مثل یزیدی بیعت نمی‌کند.

قیام برای خدا هزینه دارد

وی گفت: قیام برای خدا هزینه دارد، امام حسین (ع) ثارالله همه چیزشان را فدای اسلام و قرآن کردند.

امام جمعه فردیس اظهار کرد: این مهم‌ترین درس عملی مکتب عاشورا است، برای دفاع از اسلام و قرآن، برای مبارزه با گناه، حاکمیت جائر و نامشروع، برای امر به معروف و نهی از منکر، شهادت خودش و عزیزانش را به جان خرید.

وی بیان کرد: عباس جان و روح حسین است، بنابراین بعد از شهادتش فرمود کمرم شکست، اما عباس را هم فدای اسلام و قرآن کرد.

حسینی متذکر شد: علی اکبر جان او است، لذا بعد از شهادتش فرمود، اف بر این دنیا بعد از تو، اما او را هم فدا کرد، خواهرش زینب (س) و دخترانش یک به یک به اسارت رفتند، همه مصائب را به جان خرید اما شاید بیشتر از همیشه وقتی دل حسین را شکستند که در پاسخ به عطش علی اصغر دید قنداقه اش را خونین کردند، با تیر سه شعبه حنجره اش را دریدند.

دکمه بازگشت به بالا