عمومی

جریان باطل از مکتب عاشورا و عزاداری‌ها هراس دارد

امام جمعه همدان:

امام جمعه همدان تاکید کرد: جریان باطل به علت هراس از اندیشه حاکم در مکتب عاشورا و عزاداری ها با شبهه پراکنی و تحریم تلاش می کند مجالس امام حسین علیه السلام را تعطیل و تضعیف کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که با حضور عزاداران حسینی در حسینیه امام خمینی برگزار شد، گفت: طبق اندیشه امام حسین علیه السلام، بزرگترین فتنه و طاغوت، استکبار است و مبارزه با آن یک وظیفه و اصل شرعی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ویژگی ظلم و استکبار ستیزی مکتب عاشورا موجب دشمنی و مبارزه مستکبران با این مجالس شده است، افزود: بر همین اساس باید طبق سنت الهی این مجالس زنده بماند.

امام جمعه همدان گفت: مردم کشورمان و امام امت با بهره گیری از این مکتب و سیره در برابر نظام طاغوتی و رژیم ستم شاهی و استکبار ایستاد و پیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در ادامه با اشاره به اینکه عزیز بودن، زیر بار ذلت نرفتن، با دست خالی در برابر استکبار ایستادن، ایثار، مرودت، شهادت طلبی را ملت ایران از مکتب امام حسین (ع) فرا گرفتند، تاکید کرد: بر این اساس جامعه و نظام اسلام توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا و آیین‌های دینی و مذهبی را تکلیف خود می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهادت امام حسین علیه السلام از اسرار عالم است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام خطاب به حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود در نبود ما نسل‌هایی در آینده برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه با توسعه مجالس اهل بیت، تقوا در جامعه گسترش پیدا می کند و دل ها برای پذیرش تقوا مهیا می‌شود، تاکید کرد: جامعه امام حسینی برای مستبدان و مستکبر خطرناک است چرا که مردم این جامعه در برابر آن‌ها سر خم نمی‌کند.

دکمه بازگشت به بالا