بین الملل

جزئیات قراردادهای سرمایه‌گذاری در زنجیره صنایع معدنی و سنگ آهن اعلام شد

با حضور معاون علمی؛

۳ قرارداد سرمایه‌گذاری در زنجیره صنایع معدنی و سنگ آهن در آئین آغاز به کار صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی سنگ‌آهن و صنایع وابسته با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آئین آغاز به کار صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی سنگ آهن و صنایع وابسته با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، ۳ قرارداد سرمایه‌گذاری در زنجیره صنایع معدنی و سنگ آهن به امضا رسید تا راه برای ورود فناوری‌ها به این حوزه هموار شود.

نخستین قرارداد به توسعه تولید ماشین آلات ناحیه معدنی اختصاص داشت که بین صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر شرکتی سنگ آهن مرکزی و صنایع وابسته و یک  شرکت با حجم سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال امضا شد.

دومین قرارداد همکاری با محوریت توسعه ایده‌های معدنی تا رسیدن به نمونه نیمه صنعتی، بین صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر شرکتی سنگ آهن مرکزی و صنایع وابسته و یک شرکت دانش‌بنیان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال به امضا رسید.

سومین قراداد همکاری نیز بین صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر شرکتی سنگ آهن مرکزی و صنایع وابسته و شرکت دانش‌بنیان صنعت اندیشه‌مدار، با موضوع تولید جرثقیل‌های تناژ بالای ۵۰ تن، به ارزش سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال منعقد شد.

در ادامه، دو تفاهم نامه همکاری با هدف بومی سازی فناوری و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای تولید بار اول، بین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی سنگ آهن مرکزی و صنایع وابسته و یک شرکت دانش‌بنیان، با هدف تجاری‌سازی فناوری‌های توسعه یافته در حوزه رادار با تمرکز بر کاربرد‌های معدنی مانند حسگر‌های ارتفاع‌سنج مخازن، به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شد.

دومین تفاهم‌نامه نیز با محور توسعه فناوری‌های نوین اکتشاف بر پایه الگوریتم‌های پیشرفته با تمرکز بر اکتشاف معادن بلایند، توسط صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی سنگ آهن مرکزی و صنایع وابسته و شرکت کانسار پیمایش ایساتیس به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال منعقد شد.

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا