اجتماعیمطالب کسب و کار

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه بازه ای است؟

اهمیت زمان‌ ارسال در بازاریابی پیامکی

اگر سراغ اس ام اس مارکتینگ آمدید، حتماٌ با مزایا و تاثیر ارسال پیامک هم آشنا هستید. اما چقدر درباره بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی می‌دانید؟ اگر جوابتان خیر است، وقت آن رسیده که کمی در این باره بیشتر بدانید تا با رعایت نکاتی ساده پیامک را به یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی تبدیل کنید. خیلی راحت بگویم، زمان‌بندی ارسال پیامک و قیمت پنل پیامکی خیلی خیلی اهمیت دارد، پس با من همراه شوید تا در ادامه زمان‌ طلایی ارسال پیامک تبلیغاتی را بشناسید.

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

پیدا کردن بهترین زمان ارسال پیامک رایگان از طریق اینترنت از آن جزئیاتیست که می‌تواند تاثیر بازاریابی پیامکی را چندین برابر کند. تحقیقات نشان داده که مردم معمولاً ظرف 3 دقیقه پیامک دریافتی را می‌خوانند. بنابراین زمان‌بندی درست می‌تواند تاثیر پیامک روی مشتریان را افزایش دهد و فروش بهتری همراه بیاورد. فقط کافیست که بهترین زمان ارسال پیامک را بر اساس نوع کارتان پیدا کنید و بعد برای ارسال پیامک تبلیغاتی برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه بهتر منظور ما را متوجه شوید، در ادامه یک مثال می‌آوریم:

فرض کنید که برای تبلیغ رستوران خود، پیشنهاد ویژۀ شام را ساعت 7 شب برای مشتریان می‌فرستید، اما در همین زمان دربی استقلال و پرسپولیس در جریان است. به نظر شما چند نفر بواسطۀ پیامک ارسالی شما سراغ رستوارن  می‌آیند؟ احتمالا تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است! چون در زمان و وقت مناسبی سراغ دعوت کردنشان نرفتید!

سه بازه زمانی برای ارسال پیامک

 بگذارید با همان فرض رستوران پیش رویم. همانطور که گفتم یک رستوران دارید و می‌خواهید پیشنهاد ویژه‌ای برای نهار به مشتریان بدهید. برای بیشترین تاثیر می‌توانید این پیشنهاد را راس ساعت 11:30 صبح برای آن‌ها ارسال کنید. این بازۀ زمانی وقتیست که کارمندان و مدیران معمولاً به این فکر می‌کنند که برای نهار چه چیزی بخورند و پیشنهاد شما برای آنها به منزلۀ یک فرصت استثنائی خواهد بود. فقط کافیست تصور کنید که این تبلیغ اگر در زمان مناسش ارسال شود، چقدر تاثیر بیشتری خواهد داشت تا به اهمییت بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی پی ببرید.

در واقع شما باید پیامک‌های خود را در زمانی ارسال کنید که ارزش پیشنهاد مطرح شده در آن لحظه برای مشتریان بیشتر از همیشه باشد تا مخاطب بیشتر با پیامک شما ارتباط برقرار بکند، در موردش فکر کند و بلاخره تصمیمش را برای خرید بگیرد. حالا در ادامه می‌خواهم چند نکتۀ کلی را در مورد زمان ارسال پیامک تبلیغاتی را بگویم که در هر کسب‌وکاری می‌تواند در نظر گرفته شود:

بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی

شروع روز زمان مناسبی برای ارسال پیامک منطقه ای تبلیغاتیست. در این زمان مردم کنجکاوند که روزشان را با دریافت اخبار جدید از اینترنت و خواندن پیام‌های دریافتی آغاز کنند. پس در حالت کلی می‌توانید روی این ساعات از روز حساب دیگری باز کنید. بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی قبل از ظهر ساعت 8 صبح تا 12 ظهر است. در این مدت بسیاری از کارمندان در راه رسیدن به محل کارشان با موبایل سرگرمند، ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند، پیام‌های مختلف را می‌خوانند و احتمال اینکه پیام شما را ببینند، زیاد است.

نیمه دوم روز، از 17:00 تا 21

اگر کسب‌وکارتان در نیمه دوم روز بیشتر فعال است، توصیه می‌کنم اس ام اس تبلیغاتی‌تان را بین 5 عصر تا 8 شب ارسال کنید. در این زمان بیشتر مردم در حال استراحت هستند، پس احتمال اینکه گوشی به دست باشند و پیامتان را ببینند، بیشتر است. ارسال پیامک تبلیغاتی از ساعت 9 شب به بعد اصلاً نتیجه خوبی ندارد و توصیه نمی‌شود. در این بازۀ زمانی بیشتر مردم در حال تماشای تلویزیون، شام خوردن و معاشرت با دیگران هستند و بعد از آن آمادۀ خواب می‌شوند. در نتیجه پیامتان نوعی مزاحمت است، خوانده نمی‌شود یا فردا صبح که مخاطب از خواب بیدار شود، خیلی چیزی یادش نیست و این یعنی شما عملاً از ارسال پیامک تبلیغاتی سود نبردید.

بهترین زمان ارسال در تعطیلات آخر هفته

مردم جمعه‌ها به دلیل تعطیلی ادارات و شرکت‌ها، اوقات فراغت بیشتری دارند و یشتر وقتشان را با گوشی موبایل می‌گذرانند. در این‌جا سه پیشنهاد برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی در روزهای تعطیل داریم. هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی این نکته را در نظر بگیرید که بیشتر مردم روزهای تعطیل دیر از خواب بیدار می‌شوند و بعد از آن هم معمولاً سرگرم خانواده و دوستانشان هستند و خیلی به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود، روی خوشی نشان نمی‌دهند. پس روزهای تعطیل را نمی‌توانیم تایم طلایی ارسال پیامک بدانیم، اما اگر اصرار به ارسال پیام دارید، بهتر است بعدازظهر را انتخاب کنید.

این زمان متعلق به افرادیست که کارهای روزانه‌شان را انجام دادند و حالا وقت استراحت کردنشان است، در این ساعات بیشتر به کارهای شخصی می‌پردازند، بنابراین احتمال دست گرفتن گوشی توسط آن‌ها و دیدن پیامک بالاست.

حالا که با اهمیت زمان‌بندی در ارسال پیام و بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی آشنا شدید، توصیه می‌کنم حتماً با نحوۀ نگارش متن پیامک تبلیغاتی هم آشنا شوید تا بتوانید کمپین بازاریابی پیامکی خود را عالی برگزار کنید و در آن موفق شوید. همچنین برای نوشتن پیامک جذاب و تاثیرگذار می‌توانید از راهنمای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی برای پیامک‌استفاده کنید.

بهترین زمان برای ارسال پیامک انبوه

یکی از مهمترین نکات در ارسال پیامک، زمان آن میباشد. بهترین زمان برای ارسال پیامک تا حد زیادی بستگی به نوع کسب و کار و محصول یا خدماتی دارد که میخواهید تبلیغ کنید.

زمان بندی ارسال اس ام اس در کمپین های پیامکی میتواند کلید موفقیت و تشویق مشتریان به تعامل باشد. هیچ وسیله ای به اندازه موبایل در دسترس تر نیست و افراد پیوسته گوشی های خود را چک میکنند پس یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتری از طریق موبایل و ارسال پیامک میباشد ولی زمان ارسال آن هم بسیار مهم میباشد. زمان بندی درست نه تنها درصد تعامل مشتری را بالا میبرد بلکه از واکنش های منفی مشتری هم جلوگیری میکند.

شما از طریق پنل اس ام اس ( پنل اس ام اس چیست؟ ) می توانید در هر ساعتی از روز با مشتریانتان در ارتباط باشید ولی باید مراقب باشید که پیامکتان در ساعت های نامناسب ارسال نشود تا باعث عصبی یا اذیت شدن کاربر شود.

تحقیقات نشان داده است که بیشترین میزان استفاده از گوشی های موبایل بین ساعات ظهر تا بعد از ظهر میباشد.

زمان های مناسب برای ارسال پیامک که ما هم به کاربران خود پیشنهاد میکنیم عبارتند از:

  1. صبح (نه خیلی زود) یا ظهر (زمان نهار) تقریباً از 10:30 صبح به بعد
  2. همچنین بعد از ظهر بین ساعت های 2 تا 3
  3. زمان تعطیل شدن شرکت ها و برگشت افراد از کار (تقریباً ساعت 5:30 بعد از ظهر)
  4. اگر اس ام اس های مبنی بر هماهنگ کردن قرار ملاقات یا جلسه میخواهید بفرستید حتماً 24 ساعت از تاریخ مقرر آن ها را ارسال کنید تا در صورت کنسلی زودتر مطلع شوید.

نکات مهم در انتخاب زمان ارسال پیامک:

  • هیچ کس شنبه را دوست ندارد! کسب و کارها باید سعی کنند شنبه ها برای مشتریانشان اس ام اس نفرستند (مگر اینکه پیام مختص به همان روز باشد مثل قرار ملاقات یا جلسه) زیرا شنبه ها معمولاً کمترین میزان تعامل و پاسخگویی کاربر را نسبت به روزهای دیگر دارند.
  • احترام به ساعت خواب افراد: هیچ چیز بدتر از این نیست که وسط شب با صدای اس ام اس از خواب بیدار شوید و ببینید که یک پیامک تبلیغاتی است. باید اطمینان حاصل کنید که زمان ارسال پیامک هایتان طوری است که باعث ایجاد مزاحمت در ساعات نامناسب برای کاربر نمی شود.
  • از ساعات شلوغ کاری دوری کنید: هرگز در ساعات شلوغ کاری که افراد معمولاً درگیر مسائل مختلف هستند و وقت خواندن اس ام اس شما را ندارند پیامکی ارسال نکنید.
  • زمان بندی متناسب با نوع کسب و کار: برای مثال اگر صاحب یک رستوران یا کافه هستید که مشتریانتان معمولاً برای صرف نهار به شما مراجعه میکنند، ساعت 11:30 صبح یک اس ام اس تخفیف یا پیشنهاد ویژه برایشان ارسال کنید.

مدیریت زمان از موارد کلیدی در بازاریابی پیامکی

در صورتی که زمان بندی پیامکی شما ضعیف و دارای اشکال باشد، اعضای لیست پیامکی شما دچار سردرگمی خواهند شد. آیا تا به حال برای شما این اتفاق افتاده است که از سوی برندی پیامکی ارسال کرده باشید که زمان استفاده از آن گذشته باشد و یا دیر وقت به شما ارسال شده باشد؟ هنگامی که از بازاریابی پیامکی سخن به میان می آید، زمانبندی هم یک هنر می باشد و هم یک علم. زمان همان چیزی است که موجب می شود مخاطب شما از دریافت پیامک هایتان خوشحال شود و یا با دیدن آن ها کلافه شود. حال به این نکات دقیق و ظریف توجه نمایید.

·         در رابطه با رفتار مشتریان خود بیاموزید

بخشی از هنر زمانبندی پیامکی آن است که شما در رابطه با مخاطبینی که قرار است پیام شما را دریافت نمایند بیشتر بدانید. برای نمونه تحقیق کنید که اکثر مخاطبان شما چه الگوی روزانه ای دارند؟ آیا بیشتر آن ها دانشجویان هستند؟ آیا کارمندانی هستند که از ساعت 9 تا 5 بعدازظهر کار می کنند؟ آیا اغلب روزها، وقت ناهار خود را در رستوران وبیرون از خانه صرف می کنند؟ دانستن این مسائل بسیار به شما در تعیین زمانبندی مناسب کمک می کند. شما می توانید از فرم های نظر سنجی برای درسافت این اطلاعات بهره ببرید. هرچه در رابطه با مشتریان خود بیشتر بدانید، موفق تر خواهید بود.

·         در مورد زمانی که تمایل دارید مخاطب شما توجه بیشتری داشته باشد فکر کنید

در رابطه موضوع زمان بندی، این مساله بسیار اهمیت دارد که شما قصد دارید چه پیشنهادی را برای مشتریان خود ارائه دهید. برای مثال اگر شما صاحب یک رستوران می باشید، آیا تمایل دارید پیشنهادی ویژه برای این آخر هفته به مخاطبین ارائه دهید؟ و یا تمایل دارید تا در طول هفته که مراجعه کمتر است پیشنهادهای تخفیفی خوبی در اختیار مشتریان بگذارید؟ تا حدی می توان گفت که دانستن نوع پیشنهاد شما می تواند به تصمیم گیری در رابطه با زمان ارسال پیامک کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا