عمومیمطالب کسب و کار

چرا در تلگرام عکس ارسال نمیشود؟

یکی از مشکلات رایجی که کاربران تلگرام و smm panel for telegram با آن مواجه می‌شود، مربوط به باز نشدن عکس و ویدیوها در تلگرام گوشی آن‌هاست! برای رفع این مشکل چند راه حل ساده وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه حل مشکل باز نشدن عکس و ویدیوهای تلگرام fast smm panel بپردازیم. با همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل باز نشدن عکس و ویدیو های تلگرام

مشکل باز نشدن یا عدم بارگذاری عکس و ویدیو های تلگرام یکی از رایج‌ترین مسائل و مشکلاتی است که این روزها در رابطه با آن سوال مطرح می‌شود. دلیل بروز این مشکل می‌تواند با چند موضوع خاص ارتباط داشته باشد. اگر شما هم با این مسئله مواجه هستید، نگران نباشید، چرا که به راحتی می‌توانید آن را برطرف سازید.

در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه حل مشکل باز نشدن عکس و ویدیو های تلگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

راه حل اول: پاک کردن حافظه کش تلگرام

اصلی‌ترین دلیلی که منجر به بروز مشکل مذکور می‌شود با حافظه کش برنامه تلگرام ارتباط دارد. بنابراین برای رفع این مسئله باید حافظه کش تلگرام خود را پاک کنید. برای انجام این عمل از روش های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. به نظر ما بهترین روش موجود برای انجام این کار مربوط به استفاده از منوی تنظیمت خود اپلیکیشن تلگرام می‌شود. برای حذف حافظه کش تلگرام از طریق خود این برنامه باید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را لمس کنید.
  • گزینه Data & Storage را لمس نمایید.
  • گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.
  • گزینه Clear Cache را لمس نمایید.
  • از منوی کشویی ارائه شده، می‌توانید نوع فایل هایی که تمایل دارید از حافظه کش حذف شوند را مشخص کنید. توصیه می‌کنیم که تیک تمام گزینه‌های موجود را بزنید.
  • گزینه CLEAR CACHE را لمس کنید.

به این صورت قادر به حذف حافظه کش تلگرام از طریق خود این مسنجر می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این کار می‌توانید از مقاله ““ استفاده کنید. اما روش کاربردی دیگری هم به منظور حذف حافظه کش تلگرام وجود دارد که می‌توانید در دستگاه‌های اندرویدی از آن استفاده کنید. بدین منظور باید به شرح زیر عمل کنید:

  • به بخش تنظیمات یا Settings بروید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.
  • از لیست برنامه ها، تلگرام را انتخاب کنید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

بنابراین این روش هم از دیگر روش های کاربردی است که به منظور پاک کردن حافظه کش تلگرام در دستگاه‌های اندرویدی قادر به استفاده از آن هستید. اما اگر از کاربران سری محصولات آی او اسی اپل از جمله آیفون و آیپدها هستید و با مشکل مشابه مواجه شده‌اید، به منظور پاک کردن حافظه کش تلگرام باید به صورت زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • به بخش Settings بروید.
  • گزینه Chat Setting را انتخاب کنید.
  • گزینه Cache Setting را لمس نمایید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
  • نوع فایل های مورد نظرتان به منظور حذف را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم که تمام آن‌ها را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear را انتخاب کنید.

به احتمال زیاد با حذف حافظه کش تلگرام، مشکل باز نشدن عکس و ویدیو در آن برطرف می‌شود. اگر اینطور نشد از راه حل بعد استفاده کنید.

راه حل دوم: باز کردن فضای ذخیره سازی اطلاعات در حافظه دستگاه

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند منجر به بروز مشکل دانلود نشدن عکس و ویدیو های تلگرام شود مربوط به کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات در حافظه داخلی دستگاه می‌شود. بنابراین حتما از وجود فضای کافی در حافظه گوشی یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز برخی از برنامه ها و فایل های غیر ضروری حذف کنید. برای بررسی وضعیت حافظه دستگاه در اندروید می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

  • به منوی Settings بروید.
  • گزینه Storage را انتخاب کنید.

مشاهده خواهید کرد که وضعیت حافظه و فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه نمایان می‌شود. در صورت نیاز فایل ها، برنامه ها و بازی های غیر ضروری را از حافظه دستگاه پاک کنید.

راه حل سوم: حذف و نصب دوباره تلگرام

یکی از روش هایی که گاها در راستا رفع مشکل باز نشدن عکس و ویدیو های تلگرام موثر بوده است، مربوط به حذف و نصب مجدد آن می‌شود. برای حذف تلگرام کافیست:

  • انگشت خود را بر روی آیکون میانبر آن قرار دهید و کمی نگه دارید.
  • گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

پس از حذف یا لغو نصب تلگرام باید آن را بار دیگر دانلود و بر روی دستگاهتان نصب کنید. حتما توجه داشته باشید که جدیدترین نسخه تلگرام را بر روی دستگاه نصب و از آن استفاده کنید.

راه حل چهارم: تغییر آی پی

یکی دیگر از روش هایی که گاها مشکل مذکور را برطرف می‌کند، مربوط به استفاده از برنامه های تغییر دهنده آی پی می‌شود. در برخی شرایط دیده شده که سرورهای تلگرام در برخی مناطق دنیا با مشکلاتی مواجه می‌شوند و اختلالاتی در تعامل سرورهای تلگرام با آی پی های مختلف ایجاد می‌شود. این مشکل به هیچ وجه مختص کاربران ایرانی نیست، ضمن اینکه بروز آن به شدت نادر است. برای بررسی این امر یک برنامه تغیر آی پی را در دستگاهتان نصب کنید و وضعیت عملکرد تلگرام را بررسی نمایید.

روش های حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام

بهترین و کاربردی ترین پاسخ سوال هایی نظیر چرا عکس در تلگرام ارسال نمیشود ؟ پر شدن حافظه کش برنامه است! این موضوع باعث میشود فضا کافی برای دانلود و نمایش درست مدیا مورد نظر شما در برنامه موجود نباشد و در نتیجه برای ارسال ، دریافت و یا پخش با مشکل مواجه شوید . در ادامه نحوه پاک کردن حافظه کش تلگرام را به شیوه های گوناگون آموزش میدهیم.

پاک کردن کش توسط برنامه تلگرام

جهت پاک کردن Cache تلگرام توسط خود برنامه که بهترین روش نیز محسوب میشود ابتدا مسیر setting > data and storage > storage usage را در تلگرام طی کنید ، سپس در قسمت clear cache بسته به میزان کش ذخیره شده باید کمی صبر کنید و پس از محاسبه حجم بر روی آن تپ کنید تا تلگرام لیست مدیا هایی که میخواید برای پاک کردن از کش حفظ یا پاک کنید را نمایش دهد.

پیشنهاد میکنیم برای رفع مشکل باز نشدن عکسها و پخش نشدن ویدیو تلگرام حتما تیک گزینه های Videos و Photos را بزنید. پس از انتخاب گزینه ها در نهایت بر روی گزینه Clear Cache تپ کنید. برنامه را یکبار ببندید و مجددا فعال کنید ، احتمالا مشکل لود نشدن عکس و فیلم تلگرام رفع شده است.

پاک کردن پوشه کش تلگرام به صورت دستی

راه حل دیگر پاک کردن محتویات پوشه کش تلگرام به صورت دستی توسط کاربر است ، محتویات این پوشه در سیستم عامل اندروید مسیر

Android > Data > org.telegram.messenger > cache

قرار گرفته است.

پوشه مورد نظر را انتخاب و سپس بر روی گزینه Delete تپ کنید ، توجه کنید که ممکن است حذف این پوشه به دلیل فایل ها زیادی که در آن وجود دارد زمانبر باشد و بهتر است برای اینکار از برنامه های مدیریت فایل اندروید مثل ES file Explorer استفاده کنید.

پاک کردن کش تلگرام توسط سیستم عامل

روش دیگر حل مشکل باز نشدن عکس و عدم ارسال فیلم در تلگرام پاک کردن حافظه کش برنامه توسط سیستم عامل گوشی است ، برای اپ تلگرام تنها کافیست از بین اپ های بخش Settings > Apps اپ Telegram را باز کنید و سپس بر روی گزینه CLEAR CACHE تپ کنید.

بررسی حافظه گوشی

علت پخش نشدن فیلم و تصاویر دریافت شده در تلگرام میتواند به کمبود حافظه گوشی شما نیز مرتبط باشد ، پیشنهاد میکنیم حتما حافظه داخلی یا SD Card گوشی را بررسی کنید تا از خالی بودن فضا ذخیره سازی برای مدیا های جدید اطمینان حاصل کنید. معمولا در قسمت Storage بخش Setting اندروید میتوانید از وضعیت حافظه گوشی خود به خوبی اطلاع پیدا کنید و آن را مدیریت نمایید.

آپدیت تلگرام

قدیمی بودن نسخه تلگرام نیز میتوانید شما را در پخش ، دریافت و ارسال عکس ، فیلم ، فایل و.. تلگرام دچار مشکل کند ، پیشنهاد میکنیم حتما از آخرین نسخه این برنامه برای چت و ارسال و دریافت مدیا استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا