عمومیمطالب کسب و کار

کارخانه آجر نسوز نما اصفهان

آجر نسوز نما چیست؟ | بهترین آجر نما را از کجا بخریم؟

ساختمان سازی با استفاده از آجرهای نسوز دارای جذابیت ویژه ای می باشد، و امروزه مزایای بی شمار آن باعث شده تا معماران و مهندسان از این متریال در اجرای زیباترین نماهای ساختمانی بهره مند گردند. آجرنسوز از خاک نسوز و خاک چینى (Kaolin)، که دارای ساختار ظریف و متراکمی در مقایسه با دیگر آجرها می باشد، تولید می شود. جالب است که بدانید در زمان اجرای نماهای ساختمانی با استفاده از آجر نسوزنما، به هنرنمایی و دقت بیشتری نیاز است، و همین امر سبب جذابیت و برتری نمای آجر نسوز و البته بالاتر بودن قیمت آجر نسوز نما نسبت به سایر محصولات شده است. پس چه بهتر که از نصاب های کار آزموده، ماهر و مسلط به نحوه نصب و بندکشی آجر نسوز استفاده شود.

چگونگی تشخیص آجر نسوز

آجرنسوز از روی ظاهر به سادگی قابل تشخیص می باشد، به نحوی که سطح آجرهای نسوز نسبت به سایر آجر ها زبر تر، زمخت تر و بدون خاک اضافه می باشد. همچنین شکل و ظاهر اجر نسوز دارای دانه های ریز رنگی می باشد. توجه داشته باشید که زمانی که شما از آجرهای نسوز دارای استاندارد بهره مند شوید، نمای ساختمان شما سال ها ماندگار مانده و هیچ گونه پوسیدگی و خورندگی در آن ایجاد نمی شود و به مرور زمان رنگ خود را از دست نمی دهد، شوره نمی زنند و سطح آن خوردگی پیدا نمی کند.

کوره هایی که از آن ها برای پخت انواع آجرهای نسوز استفاده می شود، به صورت تونلی و شاتلی می باشند. در کوره های تونلی، حرارت به صورت یکنواخت پخش نمی شود و نتیجه ی آن تولید اجرهای متفاوت و تصادفی می شود. گاهی نیز به دلیل حرارت بیش از حد در بخش های مختلف کوره، آجرهای آن قسمت باعث تاب دار شدن آجر گردیده و سایز آجر از حد استاندارد خارج شده و اکثر مواقع کوچک‌تر از حد معمول می شود.

چرا آجر نسوز نما برتری بر سایر محصولات مشابهه خود دارد؟

  • مرغوب و با کیفیت
  • جذب آب مناسب
  • تولید در ابعاد کارشناسی شده برای هر نوع طراحی
  • قابلیت تولید در ابعاد مختلف (بر اساس سبک و سفارش مشتریان)
  • پر فروش و زیبا
  • رنگ های طبیعی و غیر قابل تغییر در برابر اشعه خورشید
  • استفاده از مواد اولیه طبیعی و مطلوب
  • مقاوم در برابر سایش، خراش و خط خوردگی
  • مقاومت در برابر اسید و باز
  • عایق بودن نسبت به سرما وگرما
  • مقاوم در برابر یخ زدگی و شرایط آب و هوایی
  • مقاوم در برابر آتش و عوامل طبیعی
  • زیبایی پایدار و با دوام
  • تولید شده در رنگ های متنوع
  • میزان جذب آب مناسب
  • سازگار با محیط زیست

مزایا، معایب خرید آجر نسوز نما و ۸ تست کیفیت

همه چیز درباره نکات مهم قبل خرید آجر نسوز نما و قیمت آجر نما نسوز ساختمان جهت زیبا سازی ساختمان و نما شهر در این مطلب قرار دارد. پس توصیه می کنیم تا انتها با مقاله موارد اصلی قبل از خرید آجر نما با کیفیت که خواستار توضیح درباره راهنمای خرید آجر نسوز، مزایا آجر نسوز، معایب آجر نسوز و همچنین روش های تست کیفیت آجر هستیم؛ همراه باشید.

البته لازم به ذکر است که آجر نسوز نمای ساختمان یکی از محصولات پر فروش است که دارای انواع مختلفی نیز است از این رو جهت آشنایی بهتر و بیشتر با آجر نسوز می‌توانید به مقاله آجر نسوز چیست مراجعه کرده و با این محصول فوق‌العاده بیشتر آشنا شوید. برای کسانی که نسبت به مفید بودن آجر نما نسوز ساختمان تردید دارند، دانستن مزایا آجر نسوز و آگاهی از معایب خرید آجر نما اهمیت دارد. با این مقاله همراه باشید تا با نکات فنی مزایا و معایب آجر نسوز آشنا شوید.

چه مواردی پیش از خرید آجر نسوز مهم می باشد؟

نکات مهم خرید آجر نما نسوز ساختمان و روش های تست کیفیت آجر که باید پیش از خریداری آجر نما آن ها را بدانید. همچنین اگر سوالاتی همچون کیفیت، نحوه ارسال، قیمت و نگهداری پس از نصب نما را دارید همه و همه در این مطلب گنجانده شده است.

مشخصات فنی قبل خرید آجر نما

سایز آجر نما چقدر باشه؟ اندازه استاندارد آجر نما چند سانت است؟ اندازه استاندارد و معمول آجر نسوز برای نمای ساختمان ۲/۵*۳۳*۷ یا ۲/۵*۳۲*۷ می باشد. جای نگرانی نیست از این محصول سایز های مختلفی قابل تولید می باشد و بسته به نیاز شما این اندازه و ابعاد قابلیت تغییر را دارند. دارا بودن نماد استاندارد آجر نما نیز یک ویژگی خوب به هنگام خرید آجر نما می باشد.

هدف از اجرای نما برای ساختمان

سوالی که شاید برای شما هم پیش بیاید: با نصب آجر نسوز برای نمای ساختمان چه انتظاراتی از آن دارم؟

  • زیبایی مناسبی داشته باشد.
  • عایق حرارتی و صوتی داشته باشد.
  • دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.
  • نیاز به صرف هزینه اضافی برای نگهداری نداشته باشد.
  • نصب محکم و بدون دردسری داشته باشد.

آجر نسوز را برای چه مکان هایی خریداری کنیم؟

خرید آجر نسوز برای پوشش دیوار بیرونی ساختمان و نمای آپارتمان، محوطه سازی باغ و حیاط، آجر نما کف، پوشش دیوار داخلی و …

مزایا و معایب خرید انواع آجر نما

مزایای آجر نسوز نما:

  • با توجه به ضریب انبساط بالای آجر، این امر موجب جلوگیری از ایجاد ترک در دیوار ساختمان و استحکام بیشتر سایر مصالح ساختمانی می شود.
  • انتقال حرارت از داخل به بیرون و بلعکس بخاطر وجود آجر نما نسوز به شدت کاهش میابد.
  • آجرهای نما در مقابل اشعه خورشید بسیار مقاوم می باشند و هیچ گونه تغییر رنگی با تابش آفتاب بر روی آن رخ نخواهد داد.
  • امروزه استفاده از آجر نماهای مدرن باعث ایجاد یک نمای شیک و مدرن و زنده کردن معماری سنتی ایرانی شده است.
  • با خرید آجر نما نسوز، نمای خارجی ساختمان در مقابل آتش سوزی مقاوم می شود که این مورد یکی از مزایای آجر نما نسوز می باشد.
  • مقاوم سازی بالای ساختمان توسط آجر نما نسوز در مقابل حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و رعد و برق.
  • اگر دوست دار طبیعت هستید باید این نکته را بدانید که با توجه به وجود مواد اولیه با پایه طبیعی و معدنی در آجر، این متریال ساختمانی دوستدار طبیعت و محیط زیست می باشد.

معایب آجر نسوز نما:

  • وزن بالاتر نسبت به نماهای سبک از معایب آجر نسوز و افزایش وزن سازه می باشد. این مورد توسط شرکت امیران نما با تولید نوع جدیدی از آجرهای نسوز نما با وزن پایین بر طرف شده است، به طوری که از این آجر ها برای نمای ساختمان های مرتفع و بلند نیز استفاده می کنند.
  • به وجود آمدن تیرگی بر اثر آلودگی هوا یا بارش باران اسیدی بر روی آجر نما نیز از جمله معایب خرید آجر نما نسوز می باشد. یکی دیگر از مشکلات خرید آجر نما به وجود آمدن شوره و سفیدک بر روی آجر می باشد که برای پیشگیری از تغییر رنگ آجر، باید پس از نصب آجر، بر روی آن از محلول نانو مخصوص آجر استفاده کنید که این مورد را میتوانید از شرکت امیران نما تهیه کنید.

قیمت آجر نما

این محصول دارای قیمت های متفاوتی می باشد که اختلاف آن ها نیز زیاد است. دلیل اصلی این اختلاف قیمتی جنس ماده اولیه و خاک نسوز آجر مربوطه و درجه حرارت برای پخت آجر می باشد. همچنین شرکت تولید کننده نیز تاثیر بسزایی در این امر مهم دارد.

همچنین جهت مشاهده لیست قیمت روز آجر نما می‌توانید به صفحه قیمت آجر نما مراجعه کرده و مشاهده نمایید.

آجر نسوز نما را از کجا خریداری کنیم؟

مسلما اگر به دنبال قیمت بهتر و به صرفه تری هستید خرید آجر نسوز از شرکت تولید کننده آجر توصیه می شود. فقط دقت داشته باشید که شرکت های تولید کننده آجر به مشتریان خرد با متراژ های پایین آجر نمی فروشند. پس اگر حداقل خرید آجر نما برای یک ساختمان مد نظرتان هست، به جای خرید از مقازه یا فروشگاه یا نمایندگی های فروش بهتر است بطور مستقیم از کارخانه تولید کننده این محصول را تهیه کنید. خاطر نشان میکنیم شرکت آجر نما امیران یکی از بهترین شرکت های تولید کننده آجر نسوز نما در زمینه تولید انواع آجر نما و صادرات آجر نما به کشورهای همسایه شناخته شده است.

آموزش روش های تست کیفیت آجر نسوز نما Types of Tests on Brick

آجرها کارآمدترین و مفیدترین متریال ساختمانی هستند که در سراسر دنیا برای ساخت و سازها، ساخت کوره و نمای ساختمان استفاده می شود. به توجه به اهمیت بالای آجر نسوز نما در این سازه ها، تعیین مناسب بودن و کیفیت آجرهای نما ضروری است. از این رو ، باید آزمایشات متعددی بر روی آجر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که نمای ساخته شده از مقاومت و پایداری کافی برخوردار است و پس از نصب دچار تغییر شکل و رنگ و کیفیت نخواهد شد.

حال به نکته اصلی این مقاله می رسیم، حالا چطور آجر نما را تست کیفیتی کنیم یعنی از کجا بفهمیم یک آجر نما با کیفیت است. این موارد اصلی ترین نکات برای شناسایی آجر نمای مرغوب می باشد. قبل از خرید آجر نسوز نما با انجام دادن انواع آزمایشات روی آجر و رعایت مواردی که در پایین این مطلب ذکر کرده ایم، یک آجر استاندارد، باکیفیت و بادوام را خریداری کرده اید. فقط این نکته را از یاد نبرید که خرید آجر از یک برند معروف همچون امیران کار شما را ساده تر و خیالتان را راحتتر می کند.

تست عدم شکستگی و ترک آجر؟

با چشم غیر مسلح این امر میسر می باشد. قبل از خرید آجر نسوز نما از شرکت مربوطه، حتما یک بسته از آجرها را مشاهده کنید تا هیچ گونه شکستگی یا ترکی بر روی آن مشاهده نشود. شکستگی آجر ممکن است بخاطر بارگیری غیر اصولی به هنگام ارسال از درب کارخانه و حمل آجر نما به صورت ناشیانه و غیر حرفه ای باشد. پس حتما این تضمین را از فروشنده بگیرید که در آجر ها ترک و شکستگی مشاهده نشود.

تست اندازه و خمیدگی آجر نما

حتما برای نمونه چند قطعه از آجر پلاک را اندازه گیری کنید تا طول، عرض و ارتفاع آن ها با هم یکسان باشند. اگر آجرها هم اندازه بودند، آجری با کیفیت را خریداری کرده اید. ضمنا آجرهای نما باید شکل صاف و بدون تاب داشته باشند; وجود هر گونه خمیدگی یا تاب داشت آجر نشان از نامرغوب بودن و بی کیفیت بودن آجر نسوز نماست. پس به یاد داشته باشید که آجر نما همواره باید ظاهر مکعب شکل داشته باشد و خم نباشد. آجر خم نشان دهنده پخت نامناسب آجر نما در درجه حرارتی پایین می باشد که اصطلاحا به این مورد آجر نپخته نیز می گویند. لبه های آجر نسوز نما باید لبه قائم یا ۹۰ درجه داشته باشند، منظور این است که لبه های آجر فاقد لب پریدگی باشد، در کل در این زمینه منظم و یکدست باشند.

تست ضد شوره بودن آجر نسوز نما به چه صورت است؟

ابتدا یک نمونه آجر از شرکتی که قصد خرید از آن را دارید دریافت کنید. سپس آجر نما را داخل یک ظرف آب معمولی قرار دهید. پس از گذشت مدت زمان یک شبانه روز آجرها را از آب خارج کرده و به بیرون منتقل میکنیم تا کاملا خشک شوند. آجر ها را بررسی کنید اگر یک لایه سفید رنگ یا خاکستری رنگ بر روی آن بسته بود نشان از وجود مواد قلیایی یا همان اصطلاحا شوره می باشد. وجود شوره بر روی آجر نما حداکثر تا ۱۰ درصد قابل قبول می باشد که نشان از کیفیت بالای آجر می باشد. وجود بیشتر از ۲۰ درصد شوره یا مواد قلیایی بر سطح آجر نشان دهنده کیفیت پایین آجر می باشد.

تست میزان جذب آب آجر نما

یکی از موارد مهمی که نشان دهنده خرید آجر با کیفیت می باشد، پایین بودن درصد جذب آب آجر می باشد. برای متوجه شدن درصد جذب آب آجر، ابتدا یک قطعه آجر را وزن میکنیم (وزن آجر خشک). سپس آجر را حدودا ۲۴ ساعت داخل ظرف پر از آب قرار می دهیم و پس از گذشت مدت زمان تعیین شده آجر را بیرون می آوریم و آن را به همان صورت وزن میکنیم (وزن آجر خیس).

فرمول اندازه گیری جذب آب آجر نسوز نما:   ۱۰۰ * {وزن آجر خشک / (وزن آجر خشک-وزن آجر خیس)}

هر چه درصد به دست آمده کمتر باشد، محصول با کیفیت تری را خریداری خواهیم کرد. در کل آجرهایی که جذب آب کمتر از ۱۵ الی ۲۰ درصدی داشته باشند با کیفیت تر هستند.

تست مقاومت حرارتی آجر چیست؟

انواع آجر نما بخاطر وجود خاک نسوز در ترکیبات خود تا ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ درجه در برابر حرارت آتش مقاوم هستند و همین امر موجب نسوز بودن آن شده است.

آجر نما نسوز با کیفیت و اصل، واقعا نسوز می باشد و در آتش سوزی ها نمی سوزند و ذوب نمی شوند، همچنین تغییر شکل و فرم نمی دهند. (تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد تحمل حرارت را دارند.)

تست رنگ آجر نما چگونه است؟

به یک آجر نما ضربه بزنید تا بشکند، سپس داخل آن را مشاهده کنید، رنگ داخل آجر نسوز نباید با بیرون آن متفاوت باشد. آجری که رنگ داخل و بیرون یکدستی دارد، یک آجر نمای با کیفیت محسوب می شود.

در کل با یک نگاه کلی به سطح آجر، باید رنگ آجر ها یکنواخت باشد و هیچگونه زائده ای بر روی آن مشاهده نشود.

 

منبع: ایران نیاز

دکمه بازگشت به بالا