عمومیمطالب کسب و کار

تفاوت کارواش خانگی با کارواش صنعتی در چیست؟

مقایسه کاوراش خانگی و کاوراش صنعتی با یکدیگر

کارواش خانگی چیست؟

کارواش خانگی که با نام هایی همچون واترجت نیز شناسایی می شود، محصولی مهم، کاربردی و قوی به حساب می آید. این محصول می تواند فشار آب را چندین برابر کند. با استفاده از این محصول، شما می توانید آب را با فشار خیلی زیاد بر روی سطح مورد نظر بپاشید. این محصول می تواند جرم و آلودگی محیط مورد نظر را به طور کامل پاک کند. استفاده از این دستگاه باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و کاهش مصرف آب می شود.

موتور بکاررفته در ساخت و طراحی این محصول، سرعت و فشار آب لوله را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. اکثر افراد فکر می کنند که کارواش صنعتی تنها مدل کارواش موجود در دنیا به حساب می آید، اما این تفکر به طور کامل اشتباه است. چرا که شما می توانید مدل های خانگی کارواش را نیز با خیال راحت تهیه کنید. کارواش خانگی در مدل های مختلفی به فروش می رسد که عبارتند از:

  • کارواش خانگی کوچک
  • کارواش خانگی متوسط
  • کارواش خانگی بزرگ

هرکدام از این مدل ها یک سری کاربردهای خاص و ویژه ای دارند و به یک نحو خاص به شما کمک می کنند.

کارواش صنعتی چیست؟

دستگاه کارواش ایمر یکی از مهم ترین و قوی ترین انواع دستگاه کارواش به کار رفته در نظافت ماشین به حساب می آید. این مدل از کارواش قدرت فوق العاده بالایی دارد و شما می توانید از مدل ها و ساختار های مختلف آن در موقعیت های متفاوت استفاده کنید. جالب است بدانید که این محصول می تواند وظیفه تمیز کردن سطوح مختلف در موقعیت های متفاوت را برعهده داشته باشد. با استفاده از این محصول قوی و باارزش، شما می توانید آلاینده های مختلف را در محیط های صنعتی از بین ببرید.

کارواش های صنعتی می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. هرکدام از این کاربردها به نحوی خاص و ویژه بر روی زندگی شما تأثیرگذار است. برای مثال، شما می توانید از این محصول برای لایه برداری، جرم بری، زدایی، زنگ بری، حذف رنگ های پوسیده و … استفاده کنید. مهم ترین مسئله ای که شما باید به آن توجه داشته باشید، توجه به نوع دستگاه است. هرکدام از انواع این محصول، کاربردهای خاص و ویژه ای دارند. همچنین در هنگام خرید شما باید به قدرت کارواش صنعتی نیز توجه داشته باشید. به هر حال، قدرت می تواند کارایی محصول را مشخص کند.

فرق کارواش خانگی و صنعتی

در این بخش از مقاله به تفاوت کارواش خانگی و صنعتی می پردازیم. انواع کارواش در دسته بندی های مختلف به فروش می رسند. مسلماً هرکدام از این دسته بندی ها، ویژگی های خاصی دارند. شما می توانید از نظر وزن، شلنگ، موتور و … تفاوت این دو مدل را بررسی کنید. پس با ما همراه باشید.

موتور

اولین و مهم ترین مبحثی که برای بررسی تفاوت کارواش خانگی و صنعتی باید به آن توجه شود، موتور کارواش است. مهم ترین تفاوت میان یک کارواش خانگی و صنعتی، موتور آن ها است. معمولاً در کارواش خانگی از موتورهای کلکتوری استفاده می شود و شما می توانید به گونه ای از آن استفاده کنید که نیازهای شما را رفع کند. همچنین، شما تحت هیچ شرایطی نباید فشار بیش از اندازه به موتور کارواش خانگی وارد کنید. چرا که موتور داغ می شود و آسیب های جدی می بیند.

ولی در عین حال موتور کارواش صنعتی از نوع القایی است. این موتور می تواند برای شستشو در طولانی مدت به شدت مناسب باشد. همچنین، شما می توانید این محصول را با خیال راحت برای ساعات طولانی به کار بگیرید. اما همچنان باید مراقب ساختار کلی و اصلی آن باشید تا مشکل خاصی برای شما به به وجود نیاید.

وزن

تفاوت دیگر این دو مدل دستگاه در وزن آن ها است. کارواش های صنعتی در مقایسه با کارواش های معمولی وزن خیلی بیشتری دارند. آنها از بدنه محکم تری استفاده کرده اند و در برابر آسیب های مختلف نیز مقاومت بالاتری از خود نشان می دهند. اما کارواش های خانگی بدنه سبک تری دارند و انعطاف پذیرتر هستند. چرا که شما باید بتوانید به راحتی آنها را حمل کنید.

این تفاوت وزن می تواند با کارایی دستگاه ها نیز رابطه داشته باشد. برخی از مدل های کارواش خانگی آنقدر قوی هستند که وزن بالایی دارند اما به صورت کلی، وزن کارواش صنعتی بیشتر از وزن کارواش خانگی است.

شلنگ

شلنگ دستگاه از دیگر تفاوت های این دو مدل کارواش است. در هر دوی این دو دستگاه ها از شلنگ های فشار قوی استفاده شده است. جنس این شلنگ ها با یکدیگر متفاوت است. در کارواش صنعتی، جنس شلنگ از نوع فولادی و مستحکم است و قابلیت عبور آب با فشار بالا را دارد اما جنس شلنگ در کارواش خانگی از جنس فولاد نیست.

شاسی و بدنه

از دیگر تفاوت کارواش صنعتی و خانگی شاسی و کفکش دستگاه است. کارواش های صنعتی به دلیل استفاده در محیط های صنعتی دارای بدنه و شاسی قدرتمندتر و سخت تری هستند. این مدل دستگاه ها عموماً از فلز ساخته شده اند. در مقابل، کارواش های خانگی جنس ضعیف تری دارند و از پلاستیک ساخته می شوند.

تنظیم فشار

تمام کارواش های صنعتی دارای گیج فشار جهت سنجش فشار دستگاه هستند. به کمک این گیج، می توان فشار دستگاه را کم و یا زیاد کرد. در صورتیکه در کارواش های خانگی گیج جهت سنجش فشار وجود ندارد. در مدل خانگی، معمولاً فشار آب واقعی نیست و نازل‌ های چرخشی در ایجاد فشار نقش دارند.

دستگاه کارواش و یا همان واترجت‌ها دستگاه‌هایی هستند که برای شستشوی محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و ما قصد داریم تا تفاوت کارواش خانگی و صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم. این دستگاه‌ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود که مهم ترین آن‌ها دستگاه کارواش صنعتی و دستگاه کارواش خانگی می‌باشد. دستگاه کارواش صنعتی همان طور که از نامش بر می‌آید دستگاهی برای شستشوی محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و کارواش خانگی دستگاهی برای شستشوی محیط های کوچک مانند منازل می‌باشد.

کارواش های خانگی را می توان نوعی کارواش دستی سبک در نظر گرفت که برای امور سبک‌تر و در بازه زمانی طولانی تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو نوع این دستگاه را می‌توان در حوزه دستگاه‌های نظافت مکانیزه دسته بندی کرد. بنابراین لازم است قبل از اقدام به خرید این دستگاه با ویژگی‌ها و کارایی هر یک از انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت کارواش خانگی و صنعتی و مزایا و کاربرد‌های متنوع را برای شما تشریح کنیم.

یکی از سوالات متعدد خریداران دستگاه‌های ، تفاوت کارواش خانگی و صنعتی می باشد. این تفاوت کارواش خانگی و صنعتی زمانی برای خریداران محسوس می شود که با توجه به مشخصات فنی نزدیک دستگاه‌های صنعتی و خانگی، قیمت‌ها فاصله زیادی از هم دارند. برای خیلی‌ها سوالات مشترک پیش می‌آید که جواب قانع کننده‌ای برای آن پیدا نمی‌کنند.

برای مثال:

  • چه تفاوت کارواش خانگی و صنعتی وجود دارد؟
  • آیا دستگاه واترجت صنعتی برای من مناسب‌تر است یا دستگاه کارواش خانگی؟
  • چرا باید از کارواش های صنعتی استفاده کنیم؟
  • برای نوع استفاده کم کارواش خانگی جواب کار من را می دهد؟
  • و..

مزایای منحصر به فرد دستگاه واترجت صنعتی و خانگی

از زمان ساخت و تولید شوینده‌های فشار قوی تحولی شگرف در امر نظافت و شستشو پدید آمد و علاوه بر آن انجام بسیاری از فعالیت‌های صنعتی با آسانی و سرعت عمل بالا امکان پذیر گردید. در ادامه برخی از مزیت‌های استفاده از دستگاه واترجت صنعتی برشمرده می‌شود.

شستشو در کوتاه ترین زمان

فشار بالای جریان آب خروجی از دستگاه واتر جت این اجازه را می دهد تا شستشو به سرعت انجام پذیرد و در نتیجه آن در مقایسه با تکنیک‌های نظافت سنتی مقدار کمتری آب و انرژی مصرف خواهد شد. علاوه بر این، در بسیاری از مراکز صنعتی و نیمه صنعتی زمان موضوع مهمی بوده و لازم است برخی فعالیت ها هم چون نظافت و شستشوی تأسیسات و تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود تا در عملکرد خط تولید کارخانه و دیگر فرآیندهای مهم و با حساسیت بالا اختلال و یا وقفه به وجود نیاید.

از آن جایی که شستشوی تجهیزات صنعتی یکی از اصول تاثیرگذار بر افزایش طول عمر و بهبود کارایی آن‌ها می‌باشد، بنابراین بهترین روش استفاده از شوینده فشار قوی متناسب با نوع تجهیزات بوده که علاوه بر بالا بردن سرعت شستشو از سطح پایه محافظت می‌کند.

سازگاری با محیط زیست

پاک کننده‌های متداول و شوینده های نامناسب اغلب حاوی ترکیبات شیمیایی زیان آوری هستند که می توانند به اکو سیستم های محلی آسیب جدی وارد کنند. دستگاه واترجت صنعتی با استفاده از فشار بالا آلودگی‌ها را از بین می‌برد و در بسیاری از اوقات آب به تنهایی نیز فرآیند نظافت را به خوبی انجام می‌دهد و در صورت لزوم می‌توان از مواد شوینده بهره گرفت. به این ترتیب مصرف مواد شوینده و شیمیایی به شدت کاهش پیدا می‌کند و به عنوان ابزاری سازگار با محیط زیست به شمار می‌آید.

کاهش هزینه ها

دستگاه واترجت با کاهش مصرف انرژی و آب، سبب صرفه جویی در هزینه ها می گردد. در هر نوع عملیاتی هزینه‌های صرف شده یکی از نکاتی است که مورد توجه افراد قرار می‌گیرد و این در حالی است که با تهیه یک دستگاه شوینده فشار قوی در بلند مدت هزینه‌های صرف شده برای شستشوی انواع سطوح در محیط صنعتی، تجاری، خانگی و… کاهش قابل توجهی می‌یابد.

افزایش کیفیت تمیزی

اساس عملکرد همه دستگاه‌های واترجت بر پایه پاشش آب فشار قوی می‌باشد و در اصل نیروی حاصل از آب پر فشار سبب جدا شدن لایه‌های آلودگی از سطح و از بین رفتن آن‌ها می‌گردد. دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش خانگی انواع آلودگی‌های عمیق و تثبیت شده را با کیفیت هر چه بهتر از میان برمی‌دارد و بر خلاف شیوه‌های سنتی برای بهتر تمیز شدن دیگر نیازی به مصرف آب بیشتر و صرف نیروی فیزیکی مضاعف نخواهد بود. این رده از دستگاه‌ها آلاینده‌ها و رسوبات را به گونه‌ای حذف می‌کند که به سطح اولیه هیچ آسیبی وارد نمی‌شود. همچنین در صورتی که آلودگی‌های از نوع عمیق و چرب باشند، به کمک دستگاه کارواش آب گرم می‌توانید در مدت زمان کمی این آلودگی‌ها از بین ببرید.

چند کاربرد دستگاه شوینده فشار قوی صنعتی و خانگی

تفاوت کارواش خانگی و صنعتی موجب شده تا از هریک از این دستگاه ها برای کاربرد های مختلفی استفاده شوند. کارواش صنعتی برای شستشوی انواع سطوح غیر حساس نسبت به فشار بالای آب، سطوح کف، ماشین آلات، دستگاه ها، تجهیزات، قطعات، لوله ها، مخازن و… در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. عملیات‌های سنگین و خاص مانند رنگ بری، سندبلاست، زنگ بری، حذف لایه های نامطلوب و حتی تخریب بتن با استفاده از کارواش صنعتی قابل انجام است.

صنایع غذایی، نفت، پتروشیمی، فلزی، ساختمانی و هر صنعت دیگری برای شستن آلودگی‌های عمیق و سطوحی بخش‌های مختلف نیازمند دستگاه واترجت صنعتی هستند. در رابطه با موارد کاربرد کارواش خانگی می توان به شستشوی سطوح مختلف در محیط های خانگی اشاره کرد. در چنین محیط هایی می توان برای شستشوی در و دیوار، حیاط، باغچه، تجهیزات باغبانی، دوچرخه و خودرو از این نوع کارواش استفاده نمود. البته کارواش خانگی برای شستن مداوم سطوح طراحی نشده و باید در حین استفاده از آن بصورت روزانه به دستگاه استراحت داد تا موتور آن داغ نکند.

دکمه بازگشت به بالا