عکاسی صنعتی از شرکت

عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محصولات بخشی مهم از عکاسی تجاری است. عکسهای تبلیغاتی و صنعتی جزئی از مجموعه فرآیند موفقیت کسب و کارها شناخته شده. این عکسها تاثیر زیادی در برندسازی محصولات و عواملی همچون شخصیت سازی برند، حفظ ثبات نام تجاری، گسترش بازار، افزایش مشتریان، ایجاد بازار های جدید و حفظ مشتریان فعلی دارد.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی از سالها پیش وجود داشته اما در سالهای اخیر اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. با ورود بازاریابی دیجیتال و فضای کسب و کارهای اینترنتی اهمیت استفاده از عکسهای با کیفیت بسیار پر رنگ تر شده و بسیاری از کسب و کارها با در نظر گرفتن این مهم به موفقیت های جدیدی رسیده اند. عکاسی صنعتی با هدف معرفی مزیت های محصولات و یا خدمات انجام می شود. عکسهای صنعتی ابزارِ رسانه ای قدرتمند برای افزایش فروش کالا و یا خدمات هستند.

کاربردهای عکسهای صنعتی

عکسهای صنعتی کاربردهای مختلفی در رسانه های تبلیغ دارند. این عکسها وظیفه معرفی ماهیت، کاربرد و ویژگی های محصول را به خریدار دارد. طراحی کاتالوگ، بروشور، فروشگاه اینترنتی، آگهی تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر نیازمند عکسهای صنعتی است و با استفاده از این عکسها تاثیرگذار خواهند بود.

عکاسی صنعتی زمینه سفید محصولات

عکاسی صنعتی محصولات در واقع نمایش تصویری واقعی از  ماهیت و ویژگی های محصول است. عکسهای صنعتی پل ارتباطی تولید کنندگان کالا و خریداران هستند. این عکسها با استفاده از پس زمینه های ساده و نورپردازی بدون سایه تهیه می شوند تا نگاه بیننده تنها بروی محصول متمرکز شود. هدف از عکاسی صنعتی آگاه ساختن مشتریان از خصوصیات و مزیت های محصولات است که ما در چاپ ایده نو به بهترین شکل این خدمات را ارائه می دهیم.

عکاسی صنعتی فروشگاهی محصولات

در گذشته بسیاری از کسب و کارها برای معرفی کالا و یا خدمات خود از عکسهای به اصطلاح استوک اینترنتی استفاده می کردند. این عکسها قالبا از کیفیت خوبی برخوردار نبودند و صرفا برای خالی نبودن فضای عکس در تبلیغات مورد استفاده قرار می گرفتند. اما با ورود فروشگاه های اینترنتی به بازار کسب و کار، مردم هوشمندانه تر رفتار می کنند. مبنای خرید مطمئن این مشتریان غیر حضوری روئیت عکسهای واقعی و با کیفیت از محصولات است. عکسهای صنعتی محصولات که برای فروشگاه های اینترنتی تهیه می شوند باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا بتوانند اعتماد خریداران را جلب کنند. عکسهای صنعتی فروشگاهی هر چه با کیفیت تر و واقعی تر باشند تاثیر بیشتری در افزایش فروش کالا خواهند داشت.

عکاسی صنعتی چیست و چرا هر کسب و کاری به آن احتیاج دارد؟

معمولا در اطراف همه ما شخصی هست که یا محصولی برای فروش داشته باشد و یا بخواهد برای کسب و کار جدیدش تبلیغ کند و یا حتی خود شما ممکن است تصمیم گرفته اید دست سازه های سنتی خود را برای فروش در اینستاگرام یا یک مارکت آنلاین تبلیغ کنید پس بین بحث های دوستانه و گپ های روزانه صحبت پیدا کردن گروهی متخصص برای عکاسی از محصولات و تبلیغات برندها دور از ذهن نیست.آیا در مورد عکاسی صنعتی و تبلیغات حوزه برند ها اطلاعاتی دارید که با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا بتوانید بهترین فرد را برای کارتان انتخاب کنید؟

تاثیر تبلیغات بر هیچ‌ کس پوشیده نیست و همه‌ی ما قدرت آن را در گسترش کسب‌وکارها می‌دانیم. در دنیایی که قدرت رسانه‌ها چند برابر شده و فضای اطراف ما به وسیله‌ی عکس‌های جذاب و زیبا با انواع ترفندها و فیلترهایی که بر روی آن‌ها اعمال می‌شود احاطه شده، نمی‌توان تاثیر یک عکس صنعتی یا تبلیغاتی حرفه‌ای را نادیده گرفت! چه فروشگاه واقعی داشته باشید و چه صاحب یک فروشگاه آنلاین باشید، به عکاسی صنعتی نیازمندید تا بتوانید کسب‌وکار خود را به مخاطبان‌تان معرفی کنید.

در دنیای مدرن و وسیع تبلیغات امروز وجود عکس های زیبا و با کیفیت که توسط یک عکاس حرفه ای گرفته شده است در واقع شناسنامه کاری و هویت بصری یک برند به حساب می آید . ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با مفهوم عکاسی صنعتی که یکی از ملزومات تبلیغات برای هر کسب و کاری محسوب می شود آشنا کنیم . عکاسی صنعتی شاخه های زیادی دارد که ما در مقاله زیر به شرح بعضی از این عنوان ها پرداخته ایم و در نهایت لزوم همکاری شما با یک عکاس حرفه ای تبلیغاتی را بیان کرده ایم . یادتان باشد هر عکس به جای هزاران کلمه توضیح میتواند حرف برای گفتن داشته باشد .البته محتواهای دیگه ای مثل تیزر تبلیغاتی ، موشن گرافیک ، پادکست و غیره نیز میتوانند به آگاهی مردم از نام برند شما کمک کنند.

شما باید بتوانید با عکس‌های گویا و پویا، با مخاطب‌تان سخن بگویید و برندتان را به مخاطب بشناسانید. اما این کار چگونه ممکن است؟ آیا هر عکسی با هر کیفیتی می‌تواند معرف خوبی برای ما باشد؟

عکاسی صنعتی چیست ؟

عکاسی صنعتی چیست ؟ عکاسی صنعتی، حوزه وسیعی است که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر آن قرار می‎گیرند. عکاسی صنعتی به شاخه‎‌هایی از عکاسی با اهداف تجاری اشاره دارد تا یک کالا یا برند یا حتی یک فرد تبلیغ یا یک کالا یا خدمات به فروش رسانده شوند. هر کسب‌وکاری که داشته باشید، داشتن عکس‌های با کیفیتی از محصول یا خدمات که بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند و همچنین قادر باشد تاثیرِ ماندگاری بر ذهن او بگذارد، برای موفقیت‌تان بسیار حیاتی است. شما نیاز دارید در فضای حقیقی و مجازی، خود را به مخاطب معرفی کنید و جلوه‌ای بصری در ذهن او بسازید.

عبارتی هر نوع عکاسی که عکس‎برداری با هدف فروش صورت گیرد در زیر شاخه عکاسی صنعتی قرار می‎گیرد. عکاسی صنعتی عکس‎برداری از محصولات، خدمات و حتی افراد مشهور را در بر می‎گیرد تا در کمپین‎های تبلیغاتی مانند مجلات، روزنامه‎ها، کاتالوگ‎های تبلیغاتی و موارد متعدد دیگر از این تصاویر برای تبلیغ مشتریان یا محصولات و خدمات آن‎ها استفاده شود.

تصاویر زیبا و با کیفیتی که بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی، کاتالوگ‎های محصولات، وب‎سایت‎های تجاری، موارد تبلیغاتی و غیره مشاهده می‎کنید زیرشاخه عکاسی صنعتی محسوب می‎شوند. این شاخه از عکاسی به طور کلی به منظور بالا بردن سطح فروش و ایجاد آگاهی از برند در مشتری برای تبلیغ یک کالا یا خدمات استفاده می‎شود.

واضح است که فعالیت و کار شما با ارائه تصاویر دارای رزولوشن پایین خدشه‌دار شده و در نظر مشتری، شرکتی غیرحرفه‌ای و مبتدی محسوب خواهید شد! علاوه بر این، استفاده بیش از اندازه از فُرم عکاسی‌های متداول تبلیغاتی، شما را بدون خلاقیت جلوه خواهد داد و نمی‌تواند برایتان سودی به همراه داشته باشد.

اینجاست که عکاسی صنعتی به کارتان می‌آيد و باعث می‌شود کسب‌وکار شما منحصربفرد و متمایز از رقبایتان دیده شود. معنی عکاسی صنعتی را می‌توان در بهینه‌سازی تصویر خلاصه کرد، به طوری که توجه مشتری و بیننده به سوژه‌ای که از آن عکاسی کرده‌اید جلب شود.

industrial photography ذات یک محصول یا خدمات را گرفته و آن را از طریق تصاویر به نمایش می‎گذارند. این تصاویر به طور آشکاری تمام چیزی که یک برند یا خدمات با آن معنا پیدا می‎کند را نشان می‎دهند. هدف اولیه و مهم عکاسی صنعتی، وفاداری به وقایع و به نمایش گذاشتن جلوه‎های واقعی یک محصول است. به شکلی که توسط نورپردازی و طراحی صحنه در تبلیغ یک کالا غلو نشود. یک عکاس حرفه‎ای در حوزه صنعتی عکس محصول را به نحوی می‎گیرد تا خصوصیات و ویژگی‎های ممتاز آن را به تصویر بکشد.

در این شاخه از عکاسی، کلیه قدم‎های لازم به شکل دقیق و از روی برنامه‎ریزی برداشته می‎شود و عکاس سعی می‎‌کند تا با استفاده از علم و دانش خود همه چیز را تحت کنترل گرفته و نتایج کاملا دقیقی ثبت کند. چون هدف به نمایش گذاشتن کالا به نحوی است که تصویر بازتابی از واقعیت محصول به شمار رود. البته این گفته به معنای بی‎روح بودن تصاویر نیست بلکه خواسته و نیاز کارفرما است که به چه نحو محصول خود را به تصویر بکشد.

انواع عکاسی صنعتی

همان‎طور که اشاره شد، عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است و انواع مختلفی از عکاسی زیر شاخه آن قرار می‎گیرد. در ادامه با بعضی از شاخه‎های عکاسی آشنا می‎شویم.

عکاسی تبلیغاتی

از عکاسی تبلیغاتی به طور کلی با هدف به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامه‎ها، بروشور و غیره استفاده می‎شود. شما می‎توانید در وب‎سایت‎ها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و بیلبوردها شاهد استفاده از این نوع عکاسی برای تبلیغ یک کالا یا خدمات باشید. عکاسی تبلیغاتی یکی از محبوب‎ترین شاخه‎های عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب افراد به خرید است.

عکاسی هوایی

عکاسی هوایی شاخه‎ای از عکاسی است که تصاویر از ارتفاع بالایی گرفته می‎شود. عکس‎ها با استفاده از دوربین‎های پیشرفته از درون هلیکوپترها، سیستم‎های هواپیمایی، پاراشوت (چتر نجات) و بالون‎ها گرفته می‎شوند. مفاهیم استفاده شده در عکاسی هوایی شامل فاصله کانونی، تعداد فریم‎ها، علائم اطمینان، پوشش استريوسکوپیک، خطوط هوایی و نقشه‎های راهنما می‎شود.

عکاسی معماری و نمای داخلی

عکاسی معماری و نمای داخلی شامل عکس‎برداری از ساختمان‎ها، بناها و نمای داخلی یک خانه یا رستوران یا هرگونه فضایی می‎شود. عکاسان این رشته از عکاسی با استفاده از تکنیک‎های نورپردازی و عکاسی زیبایی یک نما یا فضای داخلی آن را به تصویر می‎کشند. از این نوع عکاسی در تبلیغ یک رستوران، آپارتمان‎ها برای وب‎سایت‎های مشاوره املاک، خانه‎ها و موارد متعدد دیگر برای جذب مشتری استفاده می‎شود.

عکاسی ماشین

یک عکاسی متخصص در زمینه عکاسی ماشین توسط شرکت‎های ماشین‎سازی و دلال‎های ماشین به کار گرفته می‎شود تا از یک برند جدید یا ماشین‎های فعلی یک شرکت را عکاسی کند تا بتوانند به کمک آن آگاهی مشتری از ویژگی‎های یک ماشین و مزایایی که برای او به همراه دارد را بالا ببرند. با توجه به اشتیاق شدیدی که افراد به ماشین‎ها دارند، عکاسی ماشین با سطح تقاضای بالایی روبرو شده است. این نوع عکاسی هرگونه ویژگی ممتاز و جدید را در یک ماشین به تصویر می‎کشد تا علاقه مشتریان به ماشین بیشتر شود.

عکاسی غذا

عکاسی غذا یک شاخه تخصصی از عکاسی صنعتی است. صنعت غذا همواره صنعت محبوبی بوده است و در طول دهه‎های گذشته با رشد سریعی روبرو شده است. بنابراین سطح تقاضا برای عکاسانی که تصویر غذاها و منوهای مختلف را به یک شکل جذاب بگیرند، رو به افزایش است.

عکاسی محصول

عکاسی محصول در یک شرکت تولید کالا باید بسیار جدی گرفته شود. از طریق تصاویر عالی که از یک محصول گرفته می‎شود، یک شرکت می‎تواند کالا را بین مشتریان تبلیغ کند و شانس خرید را بالا ببرد. شرکت‎های تولید کالا چندین دهه است که از این نوع عکاسی استفاده می‎کند و این شاخه از عکاسی به سطح بالایی رسیده است. این نوع عکاسی صنعتی برای تبلیغ ویژگی‎ها و مزایای مختلف یک کالا بسیار مهم است و می‎تواند ویژگی‎ بی‎همتای یک کالا را به تصویر بکشد.

عکاسی خبری

عکاسی خبری هنر گرفتن عکس‎هایی است که از نظر خبری ارزش بالایی دارند. معمولا این نوع عکاسی در خصوص مباحث روز است تا اخبار با مدرک به تصویر کشیده شوند. گرفتن عکس‎های خبری همیشه ساده نیست و گاهی اوقات عکاس خبری باید با خطراتی که زندگی او را تهدید می‎کنند، روبرو شود. این دسته از عکاس‎ها یک رویداد مهم یا شادی‎های جاری در دنیا را ثبت می‎کنند و از این نوع عکس‎ها در کانال‎های خبری، پرتال‎های خبری آنلاین و جاهای متعدد دیگر استفاده می‎شود تا حقیقت یک واقعه یا ماجرا به گوش همگان رسانده شود.

عکاسی ورزشی

این نوع عکاسی مهم‎ترین، جالب‎ترین و حساس‎ترین اتفاقات در دنیای ورزش را ثبت می‎کند. از عکس‎های ورزشی در نوشتن اخبار ورزشی، اخبار مربوط به بازیکنان و تحت پوشش قرار دادن وقایع یک رویداد ورزشی استفاده می‎شود. در عکاسی ورزشی از دوربین‎های بی‎نظیری استفاده می‎شود که می‎توانند از بازیکنان در حال ورزش تصاویر بی‎نظیری بگیرند. یک شاخه دیگر از عکاسی صنعتی که در دنیای ورزش با سطح تقاضای بالایی روبرو است.

عکاسی جواهرات

عکاسی جواهرات در قلب صنعت جواهرات قرار می‎گیرد. هر جنبه زیبای یک حلقه، دستبند و گردنبند به شیوه‎ای به تصویر کشیده می‎شود که مشتری از جذابیت آن شگفت‎زده شود. شرکت‎های جواهرسازی یا افراد دست اندرکار در این صنعت از عکس جواهرات در بروشورها، مجلات، تبلیغات دیجیتالی و کانال‎های رسانه اجتماعی استفاده می‎کنند.

در ذهن مدیران بسیاری از کسب و کارها این الگوی ذهنی وجود دارد “خودمان کارها را انجام می‎دهیم”، ولی زمانی که بحث عکاسی برای تبلیغ به میان می‎آید، انجام این کار تنها باید از سوی افراد حرفه‎ای انجام شود. چه قصد استفاده از عکس‎ها در وب‎سایت، بیلبوردها، تبلیغات چاپی یا رسانه اجتماعی را داشته باشید، عکاسی حرفه‎ای و جذاب باعث افزایش شهرت کسب و کار شما می‎شود.

فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در وهله‌ی اول، شاید عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی مترادف همدیگر در نظر گرفته شوند، اما این دو، تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند! در واقع، عکاسی تبلیغاتی ، شاخه‌ای از عکاسی صنعتی است و در زیر مجموعه‌ی آن قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه باید گفت فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در این است که عکس‌های تبلیغاتی، جلوه‌ی تبلیغاتی بیشتری دارند و حاوی اطلاعات بیشتری هستند، به طوری که بیننده با دیدن عکس‌های تبلیغاتی، داستانی را در ذهن خود شکل می‌دهد. اما عکس‌های صنعتی ، بیشتر به جزئیات محصول می‌پردازند و سعی می‌کنند به بهترین نحو، ویژگی‌ها و جزئیات کالا یا خدمات را به تصویر بکشند. این مساله در عکس‌های تبلیغاتی تا به این حد پررنگ نیست، بلکه در این شیوه‌ی عکاسی سعی می‌شود به مشتری القا شود به محصول یا خدماتی، که شما از آن عکس تبلیغاتی گرفته‌اید، نیاز دارد!

به همین دلیل،‌ عکس‌های صنعتی معمولا ساده‌تر و با پس‌زمینه‌های ساده و بیشتر سفید ارائه می‌شوند در حالی که در عکاسی تبلیغاتی، از عناصر صحنه و جزئیات مختلف برای روایت داستان عکس بهره‌برداری می‌شود. مساله‌ای که مهم است، اهمیت این دو نوع شیوه‌ی عکاسی است که باعث می‌شود کسب‌وکار شما به هر دوی این‌ها به موازات یکدیگر نیاز داشته باشد. در عین حالی که نیاز دارید محصول خود را به شکل یک داستان کوتاه و تاثیرگذار به مخاطب نشان دهید، نیازمند آن نیز هستید تا محصول‌تان را با وضوح بیشتر و بدون حاشیه‌پردازی به مخاطب معرفی کنید تا او قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری داشته باشد.

چرا همه کسب و کارها به یک عکاس صنعتی حرفه ای نیاز دارند؟

متاسفانه، برای شرکتی که در مراحل ابتدایی تاسیس خود قرار دارد، اختصاص دادن هزینه برای استخدام یک عکاس حرفه‎ای به نظر یک هزینه اضافی است. این قبیل شرکت‎ها خیلی راحت در دام استفاده از تصاویر استوک می‎افتند یا حتی سعی می‎کنند خودشان این وظیفه را بر عهده بگیرند. اما باید بگوییم استخدام یک عکاسی حرفه‎ای برای رشد برند شما از همان ابتدا بسیار الزامی است.

لیندزی دونوان یکی از عکاسان مشهور ونکوور می‎گوید “در نهایت، شما برندتان هستید. استفاده از تصاویر حرفه‎ای ذات اهداف و خدمات شما را به تصویر می‎کشد. از قدیم گفته‎اند “زیبا در پیش چشمان، جذاب برای خرید” و استفاده از عکس‎های جذاب به مشتریان بالقوه شما خواهد گفت که شما سطح بالایی از حرفه‎ای گری دارید و خود را وفق کیفیت کرده‎اید.”

از طرفی باید گفت که امروزه شرکت‎ها هزینه زیادی صرف تبلیغ برای تایید محصولات خود می‎کنند. عکاسی صنعتی در همه جا به چشم می‎خورد از تبلیغات بنری گرفته تا بروشورها و بسیار مهم است که شرکت‎ها از نحوه استفاده از عکاسی صنعتی برای بهبود آگاهی برند خود مطلع شوند.

حال که با مفهوم عکاسی صنعتی چیست آشنا شده شده اید باید بدانید عکاسی صنعتی چیزی بیشتر از فشار دادن دکمه شاتر و گرفتن عکس است و یک عکاس صنعتی باید بداند چطور کالا یا خدمات را به تصویر بکشد و بار عاطفی به آن اضافه کند تا توجه مشتریان بالقوه به آن جلب شود. همان‎طور که در بالا اشاره شد عکاسی صنعتی در ارتباط با گرفتن عکس برای استفاده در مواردی مانند مجلات، تبلیغات، منوهای رستوران، بروشورها و به طور کلی برای تبلیغ یا فروش یک کالا یا خدمات است.

هدف اصلی عکاسان صنعتی فروش محصول با تاکید بر ویژگی‎ها و مزایای آن است. یک عکاس صنعتی در حوزه کاری خود بسیار حرفه‎ای است و محصولات شرکت شما را به شکل بسیار خلاقانه به نمایش می‎گذارد تا توجه مشتریان بالقوه به آن جلب شود. او از رنگ‎های بی‎نظیری در پس‎زمینه استفاده می‎کند تا ظاهر محصول جذاب نمایان شود.

ما در ادامه به بعضی از مزایای عکاسی صنعتی در کسب و کار شما اشاره می‎کنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری یک عکاس متخصص در این زمینه برای شرکت خود استخدام کنید.

مزایای استفاده از عکاسی صنعتی برای کسب و کارها

هدف عکاسی صنعتی ، متقاعد‌سازی مشتری است؛ بنابراین اصلی‌ترین فوائد عکاسی صنعتی این است که بتوانید نظر مثبت مشتری را جلب کنید و با ارائه‌ی شیوه‌ای جدید و جذاب، در ذهن او ماندگار شوید. بدیهی است برای رسیدن به این منظور، احتیاج به تیمی حرفه‌ای و خلاق است تا بتواند بازار هدف را شناسایی کند و با شناخت و درک نیازهای مخاطب، بتواند سوژه‌ی عکاسی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

·         بالا بردن سطح کیفیت تصویر برند شما

عکاسی صنعتی باعث به نمایش گذاشتن کالا و خدمات شما به یک شکل حرفه‎ای می‎شود. مشتری شما می‎تواند به شکل موثرتری از ذات فعالیت و محصولات شما آگاه شود و هم‎چنین یک وجهه حرفه‎ای گری برای شرکت شما به وجود می‎آورد.

·         بالا بردن سطح برتری برند شما

اگر شرکت شما قصد برگزاری یک رویداد بزرگ را دارد شما با استخدام یک عکاس صنعتی می‎توانید از این رویداد تصاویر جذابی بگیرید. شرکت‎ها می‎توانند این تصاویر را در وب‎سایت‎های رسمی خود، بروشورها و صفحه فیس‎بوک منتشر کنند تا برتری برند آن‎ها در پیش مشتریان بیشتر شود.

·         بالا بردن سطح آگاهی از برند

عکس‎های خلاقانه می‎تواند بر روی مشتریان بالقوه تاثیر بادوامی بگذارد و هم‎چنین به افزایش فروش یک شرکت کمک کند.

·         افزایش فروش و برگشت سرمایه

انجام عکاسی صنعتی به شکل مبتکرانه و خلاقانه برای یک شرکت باعث بهبود فروش کلی و برگشت سرمایه بیشتر می‎شود. اگر یک شرکت قصد دارد در تصاویر محصول توضیحات آن را نیز لحاظ کند، سطح فروش محصولات آن به طور مستقیم بالا می‎رود.

چهار روش عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی یعنی به تصویر کشیدن کالا یا خدماتی که قصد فروش آن را دارید به نحوی که مخاطب را قانع کنید در سبک خود بهترین هستید.

مفهوم عکاسی صنعتی ، برداشت تصویر از تجهیزات، محصولات، پرسنل، محیط کار و دفتر کمپانی‌های صنعتی است. امروزه با رشد و گسترش فضای مجازی، بیشترین نحوه آشنایی با کیفیت تولیدات و خدمات یک شرکت یا کارخانه صنعتی، از طریق وب‌سایت آن شرکت صورت می‌گیرد و تصویربرداری صنعتی ، نقشی حیاتی در سطح کیفی این وب‌سایت‌ها دارد. عکاس صنعتی ، وظیفه جان دادن به وب‌سایت یک شرکت را بر عهده دارد و با گرفتن عکس از محصولات، ماشین آلات و تجهیزات یک شرکت، به موفقیت کاری آن کمک شایانی می‌کند. یک عکاس حرفه‌ای می‌داند که چطور یک پروسه تولیدی را به بهترین نحو، مستند و ثبت کند.

1.      عکاسی از محصول

یکی از مهمترین جنبه‌های تجارت که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید، تصاویر باکیفیت از محصولات است. چه شرکت یا تجارت شما کوچک است و چه یک کمپانی عظیم تجاری باشید، تفاوتی نمی‌کند. در هر حال شما به عکس‌هایی باکیفیت، به خوبی محصول تولید شده‌تان، نیاز دارید.‌ مشتریان معمولا راه‌های متفاوتی را برای یافتن محصول مورد نیاز خود جستجو می‌کنند؛ راه‌هایی مثل جستجوی آنلاین در نت، از طریق عکس‌های چاپی در نمایش‌های تجاری و بیلبوردهای تبلیغاتی و یا در نهایت در بروشور و کاتالوگ محصول.

همه‌ی این‌ها از جمله شیوه‌هایی است که مخاطب را با محصول شما آشنا می‌کند. مشتری، همیشه جذب تولید کننده و کارخانه‌ای می‌شود که نمایش بهتری از محصولاتش را ارائه می‌دهد. به یاد داشته باشید، مهم نیست شرکت شما بزرگ باشد یا متوسط، در هر صورت، این عکس است که برند شما را معرفی می‌کند.

2.      پرتره تجاری

اگر می‌خواهید، تجارت شما دارای جلا و باشکوه نشان داده شود، ضرورت دارد که پرتره یا چهره‌نگاری شغل شما، درجه یک باشد. تصاویر باید حرفه‌ای و نماینگر برند شرکت باشند. از این پرتره‌ها می‌شود به عنوان نمایه و پروفایل در فضای مجازی و جاهایی مانند LinkedIn  نیز استفاده کرد.

حتی اگر شغل شما در محیط‌هایی مانند یک دفتر کاری نباشد، کیفیت پرتره تجاری برای نمایش موقعیت و مهارت شغلی شما، از اهمیت خاصی برخوردار است. عکس‌هایی که در محل کارتان نصب می‌کنید، برای مشتری‌ها و مراجعان شما جذاب بوده و به آن‌ها کاری که انجام می‌دهید را نشان می‌دهد.

 مشتری باید از طریق این پرتره‌ها، به صورت واضح و روشن دریابد که شرکت شما چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و این فعالیت را چگونه و در کجا انجام می‌دهد؟ برجسته کردن تجهیزات، تخصص و توانمندی گروه دارای اهمیت است؛ تفاوت و تمایز‌های شرکت، باید در این نوع پرتره به رخ کشیده شوند.

3.      عکاسی معماری

هرگز ساختمان و محل کار خود را از قلم نیاندازید؛ شناخت و برداشت افراد از شرکت و توانایی‌های شما تا حدی زیادی وابسته به تصاویری است که از محل کار شما می‌بینند. عکاسی معماری باید نشان دهنده‌ی امکانات ساختمانی شرکت، پاکیزگی و انضباط محیط داخلی، محیط کارگاه تولید و شکل و شمایل انبارها باشد. عکس‌های معماری ، می‌تواند نشان دهنده‌ی روش‌های ابتکاری شرکت نیز باشد.  با نشان دادن تجهیزات کارخانه می‌توان مشتریان را با سطح تکنولوژی شرکت و کیفیت آن‌ها آشنا کرد. نمایش انبارها، بیانگر گستردگی میزان تولید و توانمندی توزیع تولیدات یک کارخانه است. شما با نمایش ساختمان و تجهیزات، علی‌الخصوص در محصولات غذایی، سطح نظم و پاکیزگی موجود در محیط و احساس خوشایند سلامت را به مشتری منتقل می‌کنید.

4.      عکاسی در محل و حین کار

عکاسی حین کار، به صورت نامحسوس و غیر مستقیم به مشتری نشان می‌دهد نحوه عملکرد شما چگونه است! مشتری‌ها علاقمند هستند که نیروهای شما را در حین کار مشاهد کنند. عکاسی در محل یا همان عکاسی در حین کار، این امکان را به مراجعین و مخاطبین می‌دهد که با خیالی آسوده و فرصت کافی، به نوع کار شما، نحوه تولید کردن و خدمات‌‌تان نگاه کنند. از دیگر مزایای عکاسی در حین کار، این است که وقفه‌ای در کار پرسنل ایجاد نمی‌کند.

نیروهای شرکت یا کارخانه به کار خود می‌رسند و عکاس در حاشیه، اقدام به عکس‌برداری می‌کند و تداخلی در کار افراد به وجود نمی‌آید. این نوع عکاسی، در برگیرنده تصاویر کارگران در حال کار است. به عنوان مثال تصاویر جوشکاری کردن پرسنل چنان با‌کیفیت برداشت می‌شود که انگار در استودیو عکاسی انداخته شده‌اند! عکاسی در محل، این ذهنیت را در مشتری تقویت می‌کند که این شرکت به کار خود وارد است و می داند که چه می‌کند! تصاویر حین کار به مخاطب القا می‌کند که کمپانی دارای تجهیزات، امکانات و پرسنل متخصص مورد نیاز هست.

قیمت عکاسی صنعتی

بی‌شک یکی از مهم‌ترین آیتم‌های مهم در عکاسی صنعتی ، مساله‌ی قیمت عکاسی صنعتی است. این مساله خصوصا برای کسب‌وکارهای نوپا و نوظهور که در حال رشد و گسترش هستند، بسیار حائز اهمیت است.

قیمت عکاسی صنعتی با توجه به سوژه‌ی انتخابی، سختی کار، لوکیشن و فضایی که قرار است در آن عکاسی شود، تجهیزات مورد نیاز، بُعد مسافت، تعداد عکس‌ها، تخصص عکاس و موارد دیگر متغیر است. هر کدام ازین موارد، می‌تواند بر قیمت عکاسی صنعتی اثرگذار باشد؛ اما آنچه که مهم و حائز اهمیت است، تاثیر عکس‌های حرفه‌ای در رونق و گسترش کسب‌وکار شما است به طوری که باعث می‌شود برند شما رنگ و بویی حرفه‌ای و متمایز به خود بگیرد.

عکاسی صنعتی در منزل

اگر در شروع کسب‌وکارتان هستید، با یادگیری اصول اولیه عکاسی صنعتی می‌توانید خودتان دست به کار شوید و از محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید عکاسی کنید. با یادگیری یک‌سری اصول اولیه عکاسی، می‌توانید عکس‌هایی باکیفیت و مطلوب بگیرد که اگر چه ممکن است در حد عکس‌های صنعتی شرکت‌های بزرگ، حرفه‌ای و منحصربفرد نباشد اما بی‌شک می‌تواند شروع خوبی برایتان باشد.

عکاسی صنعتی در منزل ، نیازمند داشتن یک استودیو عکاسی کوچک و خانگی است؛ یعنی باید بخشی از منزل‌تان را به عنوان فضای استودیو در نظر بگیرید و تجهیزات لازم را در این نقطه فراهم آورید. البته شما به سرمایه‌ی‌ آنچنانی نیاز ندارید اما لازم است شرایط عکاسی را در منزل‌تان مهیا کنید.

به عنوان مثال، وجود نور کافی طبیعی یا مصنوعی، سه‌پایه، پایه‌ی عکاسی و یک دوربین خوب، که می‌تواند گوشی تلفن همراه‌تان باشد، الزامی است. عکاسی صنعتی در منزل ، برای افرادی که هر روزه محصولات و کالاهای خاصی را برای فروش در وب‌سایت یا صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی خود به فروش می‌رسانند،‌ می‌تواند بسیار کارساز و مفید باشد.

به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک بوتیک آنلاین هستید، با یادگیری اصول اولیه عکاسی و همچنین ساخت یک استودیو کوچک خانگی می‌توانید هر روزه از محصولات‌ خود با کیفیت مطلوب عکاسی کنید.

اصول عکاسی صنعتی در منزل یا محیط کار

برخی از مهمترین اصول عکاسی صنعتی و حرفه‌ای باید مد نظر قرار دهید عبارتند از:

·         نحوه عکاسی از کارگاه‌های صنعتی متروکه و دورافتاده

بسیاری کارگاه‌‌های صنعتی متروکه و دورافتاده هستند و برخی از آن‌ها پر از آشفتگی‌ هستند و تعدادی هم برعکس، سالم و مرتب‌اند. این نوع کارگاه‌ها، سوژه‌های جذابی برای یک عکاس صنعتی به حساب می‌آيند. در مورد این نوع مکان‌های صنعتی، باید از ایمنی و سلامت خود حداکثر اطمینان را حاصل کنید و پیش از ورود به این موضوع، نسبت به ضریب ایمنی ساختمان و کارگاها و خطرات موجود حتما اطلاعات کسب کنید.

زاویه دید خود را برای برداشت عکس‌های دراماتیک تغییر دهید.

عکاسی صنعتی دیدی به افراد می‌دهد که شاید هرگز در زندگی شخصی تجربه نکرده‌اند. استفاده از زاویه دید و دیدگاه خلاقانه از اهمیت خاصی برخوردار است. یک پرسپکتیو خوب، بیننده را به جای دوربین و در محل قرار می‌دهد.

·         سعی کنید عکس صنعتی را حتی‌الامکان از زاویه‌ای بالاتر بگیرید.-

·         حتما کارکنان را وارد عکس کنید

همانطور که قبلا توضیح داده‌ایم، عکاسی در حین کار اهمیت زیادی دارد، البته گاهی افراد تمایل ندارند که در عکس حضور داشته باشند، که باید به عنوان یک عکاس حرفه‌ای ، به این احساس احترام بگذارید. تا جایی که ممکن است این نوع عکس‌ها را در جای ثابت برداشت کنید و از سه پایه استفاده کنید.

·         بر روی یک رنگ تمرکز کنید

عکس‌های صنعتی که شامل رنگ هستند، حالت پویاتری دارند. حتی در دل سیاه و سفید یک کارگاه صنعتی، باید بر روی یک رنگ تمرکز کنید تا حس مورد نظر خود را به بیننده القا کنید. رنگ زرد جرقه‌های جوشکاری، رنگ قرمز فلز ذوب شده و مانند آن، هر یک راوی یک داستان ویژه برای مخاطبان عکس صنعتی هستند.

·         جزئیات را دست کم نگیرید

تمرکز همزمان بر روی تصاویر بزرگ و جزئیات ریز و کوچک، به طور همزمان در یک عکس صنعتی مهم است.

·         محوطه صنعتی را نشان دهید

نشان دادن بزرگی و عظمت یک کارخانه و کارگاه صنعتی اهمیت فراوانی دارد. محوطه و ساختمان‌های کارخانه را از دست ندهید.

·         با استفاده از افکت‌های نور، عکس‌های خلاقانه بگیرید:

 محیط‌های صنعتی حاوی نورهای مختلفی است که در جاهی دیگر کمتر وجود دارند. از این امکان، برای ایجاد خلاقیت در عکاسی خود بهره بگیرید.

عکاسی صنعتی در ایران

شرکت‌های مختلفی برای شما کار مارکتینگ و بازاریابی انجام می‌دهند و به طور حرفه‌ای به شما کمک می‌کنند تا بتوانید محصول یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه دهید. با توجه به آن که فوائد عکاسی صنعتی و وجود عکس‌های باکیفیت و خلاقانه بر کسی پوشیده نیست، عکاسی صنعتی در ایران رو به افزایش است و شرکت‌‌های بزرگ تبلیغاتی گام‌های موثری در این مسیر برداشته‌اند.

سابقه‌ی کار تخصصی، وجود تیم خلاق و داشتن تخصص لازم در زمینه‌ی عکاسی و ویرایش تصاویر، اصلی‌ترین بخش‌هایی است که شرکت‌های عکاسی صنعتی در ایران باید به آن مجهز باشند. در نظر داشته باشید که وجود یک عکس بی‌کیفیت که نتواند مشتری را متقاعد به دیدن کند، یک زنگ هشدار خطرناک برای از دست رفتن اعتبار شماست.

سخن آخر

عکاسی صنعتی ، یک کار خلاقانه و ترکیبی از سوژه‌های مختلف شامل محصول، کار، ساختمان و ابزار و افراد است. رعایت اصول حرفه‌ای و حفظ ایمنی، خصوصا در محل‌های صنعتی ضروری است و البته داشتن ابزار عکاسی با کیفیت، مانند دوربین‌های دارای لنز قوی و شاتر سرعت بالا، از الزامات کار شما هستند.

یک عکاس صنعتی می‎تواند در حوزه‎های زیر به شما کمک کند، بدیهی است توانایی‎های او تنها محدود به این موارد نمی‎شود:

  • گرفتن عکس از غذا و محصولات غذایی
  • گرفتن عکس از کالاهای مختلف در فروشگاه‎های هدیه و لوازم یادگاری
  • عکاسی از تجهیزات ورزشی
  • عکاسی از مبلمان
  • عکاسی از کارخانه‎های مختلف و محصولاتشان
  • عکاسی از پوشاک
  • عکاسی از کفش
  • عکاسی از کارهای هنری، ایجاد کاتالوگ‎های هنری و موارد مشابه
  • عکاسی برای وب‎سایت‎ها

ازین که همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی علاوه بر اینکه باید ویژگی‌های عکاسی تبلیغاتی را داشته باشد باید بتواند بیننده را به شوق برساند. در این رشته از عکاسی، صنعت و کارخانه و ماشین‌ها و فرآورده‌های صنعتی موضوع عکاسی صنعتی است. مفهوم عکاسی صنعتی، عکسبرداری از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی اوقات کارگران و مقامات شرکت است. با این حال اغلب اوقات موضوع اصلی ماشین آلات و تجهیزات بزرگ مانند ترانسفورماتور، ترمینال گاز یا سد آب است. می‌توان گفت Industrial Photogaphy یک زبان قابل فهم برای افراد در سنین مختلف است. عکاسی صنعتی در کارخانه، به علت فضای گسترده و منابع نوری گوناگون و فرآورده‌ها و اشیایی با درخشش‌های متفاوت، کاری ظریف و دقیق است.

نورهای مختلف هر یک از نظر حرارت نوری متفاوت است و طبعاً رنگ آنها هم متفاوت خواهد بود. نا دیده گرفتن این گوناگونی و عدم کنترل عکاسی بر اوضاع، بر کیفیت عکس؛ در عکاسی صنعتی اثر خواهد گذاشت. نخستین گام در عکاسی حرفه ای صنعتی از یک کارخانه، بازدید از آن و شنیدن توضیحات مدیر فنی است. چه بسا آنچه در نظر اول به چشم ما جذاب می‌آید و فکر می‌کنیم حتماً باید در عکس صنعتی نمایش داده شود، از نظر صاحب کار زائد و مضر باشد.و منابع نور طبیعی و مصنوعی را شناسایی و کنترل نمود؛

مثلاً اگر پنجره‌ها در مقابل دوربین قرار گرفته و تصویر ضد نور (سیاه) می‌شود، در صورت امکان باید آن را پوشاند؛ یا عکاسی را به شب موکول کرد. عکاسی صنعتی به انگلیسی (Industrial Photogaphy): می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین رقابت در دنیای صنعت و تجارت، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می‌باشد. با رشد و توسعه جامعه و ورود به دنیای مجازی در زندگی افراد جامعه گرایش افراد به عکاسی صنعتی افزایش داده شده و رو به رشد است. عکاسی محصول راه حلی برای نشان دادن قابلیت ها و جنبه های مثبت محصول است، در حالی که یک عکس تبلیغاتی مطمئناً راه حلی موفق برای جذب مخاطبان بزرگتر با تمرکز بر یک عنصر انتخاب شده یا مزیت یک محصول یا خدمات است.

دکمه بازگشت به بالا