علمی و پزشکی

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، نشست کمیته علمی ملی کنترل و کنترل کووید 19 صبح امروز با حضور دکتر قاسم جان بابایی ، معاون وزیر بهداشت ، دکتر فرید نجفی ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، دکتر حمیدرضا جماعتی ، دبیر کمیته ملی علمی کرونا و سایر اعضای کمیته. بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران واقع شده است.

استفاده از ماسک در دستور کار همه است

در ابتدای این جلسه ، دکتر جان بابایی با بیان اینکه امروز جلسه کمیته ملی علمی کووید 19 با حضور اساتید رشته های پزشکی کشور برگزار شد ، گفت: مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون در کشور ، که هنوز ادامه دارد ، شاهد کاهش بستری شدن در بیمارستان ، تعداد بیماران مبتلا به بیماری نهایی و مرگ و میر بیماران بوده ایم که نشانه خوبی است ؛ با این حال اساتید کمیته به مردم توصیه می شود هنگام انجام واکسیناسیون دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک در دستور کار همه عاشقان استفاده کنند.

دکتر اشاره کرد. جان بابایی راهنمای ملی درمان کرونا از نظر سرپایی و بستری: آنچه در موارد سرپایی تأکید می شود نباید باشد. این بدان معناست که برخی از افراد به دلیل ترس ممکن است کارهای تشخیصی را بدون نیاز انجام دهند.

موارد سرپایی کرونری نیازی به دارو ندارند

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: مصرف دارو در موارد سرپایی ضروری نیست؛ همکاران عزیز ، بدانید که نظر اساتید این است که در مراحل سرپایی ، سی تی اسکن و آزمایش های معمول لازم نیست و کافی است دستورالعمل های بهداشت را رعایت کنید.

Ramedsaver یک داروی بیمارستانی است

وی با اشاره به نحوه بستری شدن بیماران کرونری در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: معمولا طبق دستورالعمل در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند. در موارد بستری ، دوره درمان خوب شناخته شده است. نکته ای که در درمان بیماران بستری باید مورد توجه قرار گیرد این است که استفاده از داروهایی که به عنوان داروهای ضد بیماری کرونا شناخته می شوند ، محدود است و در برخی موارد هرگز در خانه انجام نمی شود. این دارو یک داروی پزشکی است و در موارد نادر و شروع بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان به مدت محدود تجویز شوند

با توجه به این دلیل که استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد ، جان بابایی گفت: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها تجویز شوند و محدوده زمانی محدودی داشته باشند. در برخی موارد مشاهده شده است عفونت های قارچی کشنده در اثر استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها ایجاد می شوند ، بنابراین افراد باید مراقب باشند که خودسرانه چنین داروهایی را مصرف نکنند و از پزشک خود نسخه نگیرند.

اهمیت استفاده مناسب از اکسیژن در بیماران بستری

معاون بهداشت با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که برای بیمار بستری می شود استفاده صحیح از اکسیژن است ، گفت: در واقع اولین نکته حمایت تنفسی است که توسط پرستار بیماران ارائه می شود. اکسیژن مناسب می تواند م effectiveثرترین درمان باشد و مرگ و میر را به صفر برساند.

م effectiveثرترین درمان برای این بیماری واکسن است

مطابق با اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل روانی یکی از مواردی است که بر کیفیت درمان بیماران تأثیر می گذارد ، گفت: مسائلی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب باعث افزایش توانایی بیمار در طول درمان می شود. به

جان بابایی ، توجه ویژه به محدودیت مصرف مواد ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات را از جمله مواردی دانست که اعضای کمیته علمی بر آن تاکید کردند که: موثرترین درمان بیماری واکسن است زیرا این بیماری ویروسی و درمان نامشخص است.

در نهایت ، معاون بهداشت در مورد کمبود داروی کرونری در کشور توضیح داد: عمومی از طریق تولید داخلی. ما هیچ سابقه ای نداریم.

دکمه بازگشت به بالا