علمی و پزشکی

کرونا در کشور کنترل شد / زیرساخت‌های مقابله با کرونا همچنان برقرار باشد

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شرایط کنترل کرونا در کشور گفت: باید مدیریت ویژه بخش‌های بیمارستان‌های کرونا وجود داشته باشد و زیرساخت‌های آماده‌شده برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز بهداشتی تداوم یابد. چون باید برای هر چیزی آماده باشیم.

به گزارش نازک نارنجی، دکتر سعید کریمی در نشست دستیاران پزشکی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، با اشاره به اقدامات خوبی که وزارت بهداشت در پیشگیری از شیوع کرونا انجام داده است، گفت: سلامت، کرونا کنترل شده است و اکنون به لطف با تلاش وزارت بهداشت در واکسیناسیون عمومی، تعداد موارد مرگ و میر عروق ویروس کرونا در چند نوبت در هفته های اخیر به صفر رسیده است که افتخار بزرگی است.

وی تاکید کرد: موضوع اپیدمی کرونا در کشور تمام نشده است و همچنان از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر پرسید. معاونین پزشکی کریمی در دانشگاه‌های کشور با مدیریت ویژه بخش‌های بستری در کرونا و زیرساخت‌های آماده‌شده برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی باید حفظ شود، زیرا باید برای هر کاری آماده باشند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اثرات روانی اپیدمی کرونا بر جامعه گفت: در این شرایط باید به سلامت روان بیشتر توجه شود، زیرا طبق گزارش‌ها بیماری‌های روانی، افسردگی و اضطراب پس از کرونا افزایش می‌یابد. همچنین نیاز به برنامه ریزی این زمینه از درمان نماینده.

وی درباره قانون جوانان جمعیت گفت: به زودی برای اولین بار مراکز ناباروری سطح 2 در کلینیک های تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی با حضور حداقل یک متخصص اورولوژی، زنان و زایمان و آزمایشگاه راه اندازی می شود زیرا طبق قانون جمعیت جوانان هر دانشگاهی باید یک سطح مرکز ناباروری داشته باشد.

وی درباره لزوم ارتقای خدمات دندانپزشکی گفت: اگر بخواهیم خدمات دندانپزشکی را در کشور ارتقا دهیم باید به 270 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خدمات دندانپزشکی ارائه کنیم. در حال حاضر 17 خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار دارند و قصد داریم بسیاری از خدمات دندانپزشکی دیگر را نیز پوشش دهیم.

کریمی بر لزوم الکترونیکی شدن فرآیندهای معاونت درمان تاکید کرد و گفت: باید سامانه‌های یکپارچه ایجاد کنیم تا معاونت درمان الکترونیک بتواند سوابق تجهیزات، عملکرد و نیروی انسانی را صادر کند. یک سیستم نظارت بر درمان نیز برای ردیابی سوابق بیمارستانی، پزشک و افراد و همچنین مزایا ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: مراکز جراحی محدود از پایان تیرماه اعتبار می گیرند.

به گزارش وب دا، کریمی گفت: توانبخشی یکی از اولویت‌های معاونت درمان و مقوله بسیار مهمی است و در نظر گرفتن تخت‌های بخش و توانبخشی برای بیمارستان‌های دارای تخت زیاد اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا