بین الملل

هشدار روسیه به ایران درباره طرح مجلس شورای اسلامی

وی گفت: “پروتكل الحاقی جز component اصلی توافق هسته ای است.” این پروتکل ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین می کند. اگر ایران اجرای پروتکل را متوقف کند ، جو در اطراف کشور به شدت تیره می شود و سطح شفافیت در فعالیت های هسته ای ایران کاهش می یابد.

این مقام روسی افزود: همچنین بهانه های زیادی برای شایعه پراکنی وجود خواهد داشت که این امر بر تنش افزوده خواهد شد.

نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) در وین خاطرنشان کرد که این (تعلیق پروتکل الحاقی توسط ایران) می تواند وضعیت را برای بهبود شورای امنیت سازمان ملل بدتر کند.

اولیانوف گفت: “ما معتقدیم كه ادامه مراحل راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران كه هنوز از نظر اندازه اتفاق نیفتاده است ، در درجه اول به سود تهران و جامعه جهانی است.”

وی افزود: به همین دلیل ما می خواهیم امیدوار باشیم كه قوه مقننه و مجریه دولت ایران (در رابطه با اعلام پروتكل موافقت نامه پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی) قضاوت های محتاطانه و دقیقی انجام دهند.

نماینده دائمی سازمان های بین المللی روسیه در وین ، در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران در واکنش به ترور شهید فخری زاده ، خاطرنشان کرد که در در بعضی موارد احساسات به یافتن راه حل کمک نمی کنند.

>>> بیشتر بخوانید:
گوش کن | طرح پارلمانی دشمن را در برابر ایران باز می گذارد

در مورد ترور دانشمند ایرانی ، اولیانوف روز یکشنبه در توییتر خود نوشت که چندین نماینده مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف اجرای پروتکل الحاقی و پایان تحقیقات آژانس انرژی هسته ای ایران شده اند.

وی افزود: دلیل و انگیزه این درخواست قابل درک است ، اما احساسات همیشه به یافتن راه حل های مناسب کمک نمی کنند. پروتکل اضافی برای منافع همه ، از جمله تهران.

تروریست های خارجی در یک عملیات انتحاری و مسلحانه در بلوار مصطفی خمینی در آبسرد دماوند ، محسن فخری زاده ، رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را کمین کردند و او را کشتند. ، جمعه شب ، 28 دسامبر ..

جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را به سازماندهی این حمله تروریستی متهم کرده است که طی سالهای اخیر بسیاری دیگر از دانشمندان هسته ای ایران را به قتل رسانده است.

310 310

دکمه بازگشت به بالا