بین الملل

خطیب‌زاده:به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب خواهیم داد

به گزارش نازک نارنجی، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مواضع وزارت امور خارجه فرانسه با استناد به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی مانند گذشته گزارش ها نشان دهنده واقعیت تعاملات ایران با این نهاد بین المللی نیست، اما چنین اظهارنظرهای عجولانه و سیاسی، همکاری های فنی گسترده و تقویت کننده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاملاً مخل و ​​بی ارزش می داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: شکل و ماهیت این گونه اظهارات و اقدامات برای انجام عملیات روانی و فشار بر جمهوری اسلامی ایران در آستانه جلسات شورای حکام آژانس از قبل برای ما مشخص است. . البته تایید و موافقت با این گونه اظهارات در مورد تحرکات جدید رژیم جعلی صهیونیستی، بر اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال آنها تاکید بیشتری دارد.

سعید خطیب زاده ادامه داد: همانطور که همواره به آژانس توصیه کرده‌ایم به مسیر همکاری‌های فنی وفادار بماند، به کشورهایی مانند فرانسه نیز توصیه کرده‌ایم که بایستند و مداخله کنند که باعث می‌شود همکاری از مسیر درست منحرف شود. به حمایت های خود برای خلع سلاح هسته ای عمل کنند و در برابر رژیم آپارتاید اسرائیل که صدها کلاهک هسته ای دارد، پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است و طبیعتاً به هرگونه اقدام نامطلوب شورای حکام قاطعانه و مناسب پاسخ خواهیم داد و مسؤولان عواقب آن هستند. ابزار بازی های سیاسی علیه ایران.

311311

دکمه بازگشت به بالا