بین الملل

در مسیر عاشقی؛ ورود کاروان پیاده‌روی زائران عراقی‌ به صحن امام رضا(ع)+فیلم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی، برخی از زائران عراقی که ماه هاست از کربلای یمالی پیاده روی کرده اند، سرانجام وارد حرم مطهر امام رضا (ع) شدند.

زائران در حالی که مدیحه سرایی امام رضا (ع) می خواندند و بر سینه می زدند وارد صحن شدند. همچنین برخی از کاروان ها نیز به مشهد الرضا می روند.

اگر مسیر کربلا تا مشهد را در نظر بگیریم، زائران عراقی حدود 2600 کیلومتر پیاده روی کردند. حدود 16 روز در خاک عراق و 57 روز در خاک ایران به حرکت ادامه دادند، در میانه راه وارد قم شدند و بعد از زیارت دوباره حرکت کردند.

هشت روز پیش فیلمی از این زائرانی که از استان سمنان عبور کردند و در مرز خراسان رضوی بودند منتشر شد و از ورود به منطقه حضرت امام رضا (ع) اشک شوق ریختند.

یکی از زائران در مورد احساس خود و نحوه رفتنش به بارگاه امام رضا(ع) گفت: هر چه به امام نزدیک می شدیم اشک بیشتر می شد، اشک شوق برای حجت خدا و فرزند حجت خدا امام رئوف علی. بن موسی الرضا(ع) وقتی از باب الرضا به ورودی صحن رضوی رسیدیم، مورد استقبال مسئولین اداره پذیرایی از زائران غیرایرانی آستان رضوی قرار گرفتیم و با سینه زدن وارد شدیم. به استقبال ما آمدند و برای ما دعا کردند و گریستند و خداوند به من توفیق این ارتباط را داد.

انتهای پیام/م




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا