علمی و پزشکی

مشخصات سامانه موشکی اونجر که آمریکا به اوکراین می‌فرستد/ عکس

سامانه AN/TWQ-1 Avenger در نیمه اول دهه 1980 توسط شرکت هوافضا، امنیت و دفاع آمریکایی بوئینگ (بوئینگ) با سرمایه گذاری خصوصی به مدت 10 ماه بر اساس موشک FIM-92 Stinger توسعه یافت و سپس برای ارزیابی به تحویل آن به ارتش تبدیل به یک ملت شد

بیشتر بخوانید:

روسیه برای اولین بار داخل قدرتمندترین موشک هسته ای خود را نشان داد/عکس

Unger یک سامانه دفاع هوایی موشکی کوتاه برد است و از سال 1989 وارد دو سامانه دفاع هوایی کوتاه برد M167 VADS و M163 VADS شده است که از یک تفنگ 6 لوله 20 میلی متری M61 Vulcan Gatling برای درگیری با اهداف استفاده می کنند. خدمات. Unger کاملاً خودران است و سوار بر خودروی نظامی هاموی 4 چرخ محرک می شود. وزن کل این سیستم 3.9 تن است.

جزئیات سامانه موشکی اونگر ارسالی آمریکا به اوکراین / عکس

در پشت خودرو یک برجک اسلحه Unger وجود دارد که مجهز به تثبیت کننده ژیروسکوپی است و 360 درجه می چرخد. در برجک یک سیستم جستجو و ردیابی نوری با دوربین تلویزیونی با بزرگنمایی و تصویرگر مادون قرمز وجود دارد که در هر زمانی از شبانه روز می توان اهداف را حتی از میان دود، مه، ابر و گرد و غبار کشف و ردیابی کرد. در کنار این یک سیستم تشخیص دوست از دشمن وجود دارد تا بررسی کند که آیا اهداف شناسایی شده خودی هستند یا خیر. فاصله یاب لیزری همچنین فاصله تا هدف را تعیین می کند تا کامپیوتر کنترل آتش بتواند برای درگیری با آن آماده شود. نیازی به گفتن نیست که وظیفه کشف، شناسایی و ردیابی اهداف را می توان خودکار کرد.

جزئیات سامانه موشکی اونگر ارسالی آمریکا به اوکراین / عکس

برای درگیری با اهداف، دو پرتابگر هر کدام با ظرفیت 4 موشک در کناره های برجک قرار دارند. موشک داخل این پرتابگرها استینگر مدل FIM-92K است. نوک این موشک دارای جستجوگر 2 بانده مادون قرمز و فرابنفش (IR/UV) است که گرمای تولید شده توسط هواپیما را قفل می کند و پس از شلیک نیازی به هدایت ندارد و به طور مستقل به سمت هدف پرواز می کند. بنابراین، استینگر یک موشک آتش فراموش شده در نظر گرفته می شود. موشک پس از شلیک تنها به سیستم خلبان خودکار خود متکی است که رایانه آن با کمک جستجوگر حرارتی که روی هدف قفل شده است، دستورات کنترلی را به سطح کنترل موشک ارسال می کند و به سمت آن پرواز می کند.

امروزه تمامی سیستم های Aunger در خدمت از نوع معمولی با موشک های استینگر هستند. اوکراین در مرحله اول 4 سامانه از موجودی ارتش آمریکا دریافت خواهد کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا