اجتماعیمطالب کسب و کار

چه اسباب بازی برای خرگوش مناسب است؟

انواع اسباب بازی برای خرگوش

اسباب بازی‌های زیر مواردی هستند که برای خرگوش مناسب هستند:

دیگر اسباب بازی هایی که می توانید برای خرگوش خود بخرید عبارتند از:

تونل

خرگوش، خوکچه و همستر حیواناتی هستند که به طور طبیعی تونل کندن را دوست دارند. این در حالی است که در محیط خانه امکان درست کردن تونل برای آن‌ها وجود ندارد. به همین خاطر داشتن یک تونل مصنوعی می‌تواند برای آن‌ها بسیار خوشحال کننده باشد. تونل را هم می‌توانید خریداری کنید و هم می‌توانید خودتان یکی بسازید. در واقع ساخت اسباب بازی خرگوش یکی از سرگرمی‌های برخی از افراد است. جنس تونل باید از چوب، پی وی سی یا میله‌های آهنی باشد تا جویده نشود. تونل هم درون قفس و هم بیرون از آن کاربرد دارد.

توپ‌ها و چرخ‌ها

خرگوش جنب و جوش بسیار بالایی دارد به همین خاطر به اسباب بازی‌هایی نیاز دارند که به کمک آن بتوانند انرژی خودش را تخلیه کند. به کمک این وسایل حیوان دلبندتان هم می‌تواند به تنهایی برای ساعت‌ها بازی کند و هم شما می‌توانید با آن‌ها بازی کنید. تنها نکته‌ای که در هنگام خرید توپ باید به آن توجه داشته باشید، سایز توپ است. اگر توپ از سایز خاصی کوچک‌تر باشد، ممکن است توسط خرگوش بلعیده شود و عواقب ناگواری را به دنبال داشته باشد.

اسباب بازی‌های مرتفع

خرگوش علاقه خاصی به بالا رفتن از وسایل مختلف دارد. نردبان، طناب، شاخه‌ها، تیوب‌ها، جعبه‌هایی که روی هم چیده شده‌اند و موارد مشابه، وسایل سرگرم کننده‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. در این موارد هم به ایمنی حیوان دلبندتان توجه ویژه داشته باشید و سعی کنید که این وسایل را در زمینی نرم قرار دهید و همچنین ارتفاع آن‌ها نباید بسیار زیاد باشد. در غیر اینصورت سقوط می‌تواند به او آسیب برساند.

اسباب بازی‌های جویدنی خرگوش

خرگوش علاقه خاصی به جویدن اشیای مختلف دارند به همین دلیل داشتن اسباب بازی‌های جویدنی خرگوش بسیار لازم و ضروری است. جویدن اشیای مختلف به حفظ سلامت دندان‌های این موجودات کمک می‌کند. مخصوصاً زمانی که در دوره رشد قرار دارند. جنس این وسایل باید به گونه‌ای باشد که به دندان آسیب نرساند. از پلاستیک، پارچه و چوب می‌توانید برای تهیه وسایل بازی برای خرگوشتان استفاده کنید. در مورد چوب مراقب باشید که سطح آن تیز و شکسته نباشد تا به دهان و زبان آن‌ها آسیب نرساند.

اسباب بازی خرگوش چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

چه اسباب بازی خرگوش بخواهید چه اسباب بازی سایر جوندگان باید موارد زیر را تا جایی که ممکن است رعایت کنید:

  1. با روحیات حیوان همخوانی داشته باشدخرید استخوان‌های پلاستیکی به عنوان اسباب بازی خرگوش یک انتخاب اشتباه است. همانطور که خرید یک تونل پلاستیکی برای سگ یک اشتباه فاحش است. انتخاب اشتباه باعث می‌شود که خرگوش نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و عملا بلااستفاده بماند. اسباب بازی‌هایی برای خرگوش مناسب هستند که جنب و جوش زیادی برای آن‌ها ایجاد کند.
  2. اندازه مناسبی داشته باشداین مورد برای خرید اسباب بازی برای همه حیوانات کاربرد دارد. بسیاری از حیوانات وسایل و ابزاهای کوچک را می‌بلعند. مخصوصاً زمانی که هنوز بچه هستند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی باید تا جایی که ممکن است از خرید اشیای کوچک و ریز خودداری کنید.
  3. به صدای اسباب بازی‌ها دقت کنیداسباب بازی‌های صدا دار نباید طوری باشند که حیوان عزیزتان را بترساند. صداهای آشنا که ولوم عادی دارند مناسب هستند و صداهای نامتعارف و بلند حیوان را به وحشت می‌اندازد. استفاده از وسایلی که صدا و شکلی مشابه خود حیوان داشته باشد، می‌تواند کمک کند که حیوان سریع‌تر با محیط ارتباط برقرار کند، مخصوصاً زمانی که سرپرستی حیوان را به تازگی برعهده گرفته‌اید.
  4. نیاز به هم بازیبرخی از بازی‌ها تکی هستند و برای زمانی مناسب هستند که خرگوش در خانه تنها است و کسی نیست که با آن بازی کند. برخی هم برای زمانی مناسب هستند که یک هم بازی وجود دارد. شما باید برای هر دو حالت گزینه‌های مناسبی را انتخاب کنید تا حیوان مهربانتون سرگرم شود و خرابکاری نکند.

وسایل خرگوش چیست؟

وسایل خرگوش به وسایل و ابزارهایی گفته می‌شود که برای نگهداری و سرگرم کردن هر نوع خرگوشی به آن‌ها نیاز داریم. استفاده از این وسایل به حفظ سلامتی خرگوش و همچنین خوشحال بودن این موجودات شیرین کمک می‌کند.

وسایل خرگوش خانگی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

لوازم خرگوش بسیار زیاد است. مهم‌ترین این لوازم به صورت زیر هستند:

قفس

در هنگام خرید به سایز و ساختار آن توجه داشته باشید. قفس هر چه بزرگ‌تر باشد، بهتر است. اما مشکل کمبود فضا و حجم آن را هم در نظر بگیرید. قفس‌های کوچک هم اجازه حرکت و فعالیت را به خرگوش نمی‌دهند. به همین دلیل ممکن است سلامتی خرگوش را تحت تأثیر بگذارد. خرگوش‌ها جویدن وسایل را دوست دارند، بنابراین باید قفس آن‌ها از چوب یا سیم ساخته شود تا قفس را نجوند. همچنین فاصله بین میله‌ها باید به اندازه‌ای باشد که خرگوش نتواند از قفس فرار کند. این مورد را در هنگام خرید وسایل جوندگان دیگر هم رعایت کنید. در نظر داشته باشید که برخی از قفس‌ها دو طبقه هستند و می‌توانند فضای بیشتری را برای خرگوش عزیزتان فراهم کند.

وسایل غذا دادن به خرگوش

داشتن یک ظرف برای به حفظ بهداشت و تمیزی محیط کمک می‌کند. یک ظرف سفالی یا فلزی سنگین گزینه مناسبی برای غذا دادن به خرگوش می‌باشد. وزن زیاد مانع از واژگونی آن می‌شود. البته که خود غذا از مهم‌تر است. اگر در این مورد نگرانی دارید، از محصولات تاپ فید و همسترشاپ استفاده کنید. این محصولات مورد تأیید پت شاپ جی جی لوپ می‌باشند. یک بطری آب هم برای آب خوردن خرگوش نیاز دارید.

اسباب بازی خرگوش

خرگوش‌ها موجودات پر جنب و جوشی هستند. این موجودات اگر سرگرمی مناسبی نداشته باشند، هر چیزی که در دسترس باشد را می‌جوند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی می‌توانید با خرید اسباب بازی‌های مختلف آن‌ها را برای ساعت‌ها سرگرم کنید. تونل، گلدان‌ها، سکو و چوب‌های جویدنی از محبوب‌ترین می‌باشند.

لوازم بهداشتی خرگوش

اهمیت بر کسی پوشیده نیست و حتماً نکات بهداشتی مورد نیاز برای سلامتی خود و حیوان دلبندتان را باید رعایت کنید. برس دو طرفه حیوانات، ظرف دستشویی و اسپری ضد جویدن تنها گوشه‌ای از لوازم بهداشتی مورد نیاز برای نگهداری از خرگوش می‌باشد. همچنین لباس خرگوش باید مرتبا عوض شود و استحمام را هم نباید فراموش کنیم. برس کردن روزانه موهای خرگوش بسیار حیاتی است. این موجودات خوشگل بدنی بسیار حساس دارند و لازم است که هر چند وقت یکبار چکاپ کامل توسط دامپزشک انجام شود.

قلاده خرگوش

از آنجایی که بردن خرگوش به پیاده روی مرسوم نیست، بسیاری از افراد را ضروری نمی‌دانند. اما اگر به سلامت جسمی و روحی حیوان دلبندتان اهمیت می‌دهید، این مورد را فراموش نکنید. پیاده روی در فضای آزاد به حفظ چالاکی و سلامت حیوان کمک می‌کند.

لباس خرگوش

استفاده برای مراقبت از آن‌ها در فصول سرد بسیار حائز اهمیت است. لباس‌ها همچنین به حفظ بهداشتی و سلامتی جوندگان مخصوصاً خرگوش‌ها کمک شایانی می‌کنند. لباس باید اندام‌های حیاتی مانند قلب و ریه‌ها را بپوشاند تا از سرماخوردگی جلوگیری کرده باشد.

چرا به لوازم خرگوش نیاز داریم؟

این ابزارها و لوازم به حفظ سلامتی خرگوش کمک می‌کنند و می‌توانند طول عمر آن‌ها را افزایش دهند. از طرفی دیگر هنگامی که به تازگی یک خرگوش را خریده‌اید یا به سرپرستی قبول کرده‌اید، برای راحتی بیشتر و اینکه بتوانند با محیط جدید سازگار شوند، لازم است که یک سری اسباب بازی و لوازم را داشته باشند. مخصوصاً در روزهای اول که بسیار حساس هستند و در صورتی که احساس ناخوشایندی نسبت به محیط زندگی جدید خود داشته باشند، سلامتی آن‌ها به خطر می‌افتد

سایر اسباب بازی های مناسب برای خرگوش

هر یک از این اسباب بازی های مناسب خرگوش، می توانند یک انتخاب فوق العاده باشند! کاغذ، روزنامه خرد شده، کیسه های کاغذی و دفترچه تلفن استفاده شده، همگی می توانند برای یک خرگوش خانگی، سرگرم کننده باشند. به عنوان مثال، می توانید غذای مورد علاقه خرگوش تان را در کاغذ قهوه ای بپیچید تا حیوان خانگی تان، آن را باز کند!

مقوا 

مقوا، به عنوان مثال جعبه هایی با سوراخ هایی که به عنوان در بریده شده اند، مخفیگاه های خوبی برای خرگوش ها هستند. لوله های مقوایی را می توان با یونجه و غذاهای خوب و مناسب، به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خرگوش های خانگی تان، پر کنید.

آینه

همچنین، می توان از آینه، به عنوان اسباب بازی حیوانات خانگی کوچک استفاده کرد. قرار دادن یک آینه، در جایی که باید خرگوش ها را به تنهایی نگهداری کرد، ممکن است که برای این حیوانات، کمی آرامش بخش باشد، مخصوصاً برای خرگوش های ماده. با این حال، اثرات استفاده از آینه، می تواند بسیار کوتاه مدت باشد، بنابراین فقط برای یک بازه موقتی، می تواند برای کاهش تنهایی استفاده شود. در صورت تهیه آینه، مطمئن شوید که آینه تان محکم باشد تا از بروز آسیب جلوگیری شود.

همچنین، می توان از اشیایی برای دستکاری یا پرتاب کردن، به عنوان اسباب بازی خرگوش های خانگی، استفاده کرد. به عنوان مثال، نی، حصیر و سبدهای چوبی، توپ و گلدان پلاستیکی، می تواند برای خوش ها جالب توجه باشد. اسباب بازی های پلاستیکی جامد مخصوص نوزادان، مانند جغجغه، و برخی اسباب بازی های مخصوص گربه و طوطی، می توانند اسباب بازی های مناسبی برای یک خرگوش باشند.

نکات مهم در انتخاب اسباب بازی حیوانات

پیش از هر چیز، باید مطمئن شوید که قطعات کوچکی در اسباب بازی ها وجود ندارد که خرگوش بتواند آنها را ببلعد. علاوه براین، بر نحوه استفاده خرگوش از اسباب بازی ها، نظارت کنید. شما می توانید غذا را در زیر برخی از اسباب بازی های تهیه شده، مخفی کنید. علاوه براین موارد، باید مکان هایی را، برای حفاری ‌کردن مهیا کنید.

بسیاری از خرگوش های خانگی، رفتار حفاری کردن را دوست دارند، بنابراین سعی کنید نوعی “جعبه حفاری” برای آن ها تهیه کنید. مکان های ایمن برای حفاری خرگوشها عبارت اند از: گلدان های بزرگ گیاهی یا سطل های زباله پر از خاک، جعبه های مقوایی پر از کاغذ خرد شده یا گودال های ماسه ای پر از شن و ماسه مناسب کودکان.

علاوه براین، برای خرگوش خانگی‌ تان، باید مکان هایی برای علامت گذاری قلمروی خود، تهیه کنید. بدین ترتیب، مطمئن شوید که اشیا یا مناطقی در خانه خرگوش تان وجود دارد که می توانند قلمرو خود را با استفاده از ترشحات چانه، ادرار و فضولات مشخص کنند. خرگوش های خانگی، “علامت گذاری به کمک چانه” را انجام می دهند. روشی که طی آن، چانه خود را به آرامی روی یک شیء موجود در قسمتی از محوطه خود می مالند. سپس، ترشحات را از غده بودار خود، به روی شی مورد نظر، منتقل کرده و قلمرو خود را مشخص می کنند.

اسباب بازی های سرگرم کننده و ایمن پیشنهادی

  • سبد های حصیری
  • حلقه هایی با زنگوله
  • تکه های کاغذ و مقوا
  • تکه های چوب رنگ نشده (از مصرف چوب سرو و مواد معطر خودداری کنید).
  • جعبه های ماسه ای کم عمق یا استخرهای پلاستیکی کوچک پر از خاک برای حفاری.
  • سکوها، رمپ های کوچک یا بلوک های بزرگ که خرگوش ها می توانند از روی آنها بپرند.
  • کیسه های خواربار کاغذی قهوه ای رنگ (این کاغذ ها برای مخفی شدن خرگوش ها جالب هستند).
  • رول های دستمال کاغذی یا دستمال توالت (برای سرگرمی بیشتر می توانید آنها را با یونجه پر کنید).
  • روزنامه (هرچند روزنانه های رنگی مضر هستند)حوله و پتو (خرگوش ها دوست دارند آنها را مرتب کنند).
  • توپ های توخالی با زنگوله ای در مرکز (مطمئن شوید که محکم هستند و از پلاستیک نازک ساخته نشده اند).
  • گیره های چوبی (می توانید آنها را در آب سیب یا قره قاط خیس کنید تا وسیله جویدنی خوشمزه ای ایجاد شود).
  • لوله های PVC (به قطر 6 اینچ)، به طول سه یا چهار پا برای ساختن خانه

همچنین بسیاری از اسباب بازی های فوق العاده و ایمن برای خرگوش ها، به صورت آنلاین فروخته می شوند.

خرگوش ها از چه نوع اسباب بازی هایی لذت می برند؟

انواع اسباب بازی های سرگرم کننده و تجاری برای خرگوش ها، وجود دارد. این وسایل، برای سرگرمی حیوان خانگی شما و مشغول نگه داشتن ذهن خرگوش تان، عالی هستند. بسیاری از مردم نمی دانند که خرگوش ها مانند سایر حیوانات دوست دارند با اسباب بازی ها بازی کنند، بنابراین خرگوش های زیادی تمام زندگی خود را، بدون آنکه چیزی برای بازی داشته باشند، می گذرانند. غم انگیز نیست؟

قلعه های مخصوص خرگوش های خانگی

می توانید قلعه های مخصوص حیوان خانگی تان را، خودتان بسازید. و یا می توانید آن ها را به صورت آنلاین خریداری کنید. قلعه هایی که آنلاین به فروش می رسند، احتمالاً زیباتر و کاربردی تر هستند. زیرا طبقات متعددی دارند که خرگوش های شما می توانند از آن ها بالا بروند!

سبد حصیری و یا اسباب بازی های چوبی

طیف وسیعی از اسباب بازی های حصیری و دیگر اسباب بازی های چوبی برای خرگوش ها وجود دارد. این وسایل بسیار عالی هستند، زیرا کاملاً ایمن بوده و از دوام بالایی نیز برخوردارند و سرگرمی مستمری را برای خرگوش شما به ارمغان می آورند! این اسباب بازی ها می توانند توپ، سبد، یا حلقه های جویدنی و اشکال دیگری نیز باشند. چوب رنگ نشده و طبیعی، برای حیوان خانگی شما بهتر است.

جغجغه مناسب برای خرگوش ها

خرگوش ها مانند نوزادان و دیگر حیوانات کوچک اغلب اسباب بازی هایی را که جغجغه می کنند، دوست دارند. به عنوان مثال، رول های کوچک مقوایی که با سنگریزه پرمی شوند. برای یک خرگوش خانگی، بسیار سرگرم کننده هستند. ساخت آنها آسان می باشد. خرگوش شما می تواند هم آن را حرکت داده و هم بعد آن را بجود. اگر خرگوش شما مجبور است مدت زمان طولانی را در قفس خود بگذراند (مانند زمانی که در محل کار هستید)، می توانید اسباب بازی های هوایی را از سقف قفس آویزان کنید تا وسیله ای را، تا زمانی که به خانه می آیید، به عنوان وسیله ای برای بازی کردن، در اختیار داشته باشند.

توپ های مخصوص خوش های خانگی

شاید تعجب کنید که بدانید خرگوش خانگی شما، خیلی دوست دارد با توپ بازی کند. برخی از خرگوش ها دوست دارند با بینی و پنجه خود، توپ های نرم را تکان می دهند. فقط مطمئن شوید که توپ هایتان، از یک ماده غیر سمی ساخته شده باشد. اگر خرگوش خود را در حال جویدن توپ دیدید، آن را بردارید. اگر یک خرگوش خانگی دارید، شما می توانید برای یافتن پاسخ سوالات تان، با یک‌ دامپزشک تماس گرفته و با او مشورت کنید.

سخن آخر

بیشتر اسباب بازی هایی که برای طوطی ها بی خطر هستند، می توانند برای خرگوش ها نیز بی خطر باشند. لطفاً، محصولی که با مواد نگهدارنده یا مواد شیمیایی مضر ساخته شده را خریداری یا استفاده نکنید. اسباب بازی ها را با آب و صابون، تمیز نگه داشته و به صورت دوره ای، آن ها را تغییر کنید تا خرگوش شما به بازی کردن علاقه مند شود. برخی از “اسباب بازی” های خرگوش ها، چیزی نیستند که شما معمولاً آن ها را در دسته اسباب بازی ها قرار می دهید. علاوه براین، خرگوش ها ممکن است مانند گربه و سگ بازی نکنند، اما آن ها، به شیوه خود از بازی کردن لذت می برند.

 

منبع: lightning mcqueen

دکمه بازگشت به بالا