اقتصادی

بازپس‌گیری ۳۰ میلیون دلار رمزارز مسروقه از هکرهای کره شمالی

مقامات ایالات متحده با کمک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis موفق شدند 30 میلیون دلار از ارزهای رمزنگاری شده سرقت شده از بازی آنلاین Oxy Infinity در ماه مارس را بازیابی کنند.

به گزارش نازک نارنجی، ارز دیجیتال بازیابی شده تنها بخش کوچکی از 625 میلیون دلار ارز دیجیتال است که گمان می رود توسط گروه هکر لازاروس کره شمالی به سرقت رفته است. با این حال، این یک دستاورد قابل توجه برای تنظیم کننده ها و جامعه ارزهای دیجیتال است. Chainalysis اعلام کرد که این اولین بار است که ارز دیجیتال سرقت شده توسط یک گروه هکر کره شمالی کشف و ضبط می شود.

طبق توضیحات این شرکت تحلیل بلاک چین، گروه‌های هک مرتبط با کره شمالی اغلب از پروتکل «تورنادو کش» برای ترکیب ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، اما تحریم‌های آمریکا علیه آن که میکسر آنها را مجبور به استفاده از تکنیک‌های دیگر می‌کند. این هکرها اکنون از پل های بلاک چین برای انتقال بین سکه های دیجیتال مختلف و از دست دادن منبع پول خود استفاده می کنند و این شرکت ابزارهایی برای ردیابی آنها دارد.

ظاهراً بیشتر ارزهای رمزنگاری شده دزدیده شده از Oxy Infinity روی این بلاک چین باقی می ماند که نشان می دهد هکرها برای جابجایی دارایی های دزدیده شده و تبدیل آنها به ارزهای رایج شرایط سختی دارند.

به گزارش وب سایت Engjet، سایت خبری Bleeping Computer اعلام کرد که خبر بازیابی این پول در مراسمی از سوی ناشر بازی Oxy Infinity اعلام شد و این ناشر بازی قول داد که اموال بازیابی شده به خزانه Oxy Infinity بازگردانده شود و سپس به جامعه بازیکنان بازگشت. . اما روند بازگرداندن این پول سریع نیست و ممکن است سال ها طول بکشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا