عمومیمطالب کسب و کار

دریچه بازدید تاسیسات چیست؟ خرید بهترین دریچه تاسیسات

دریچه بازدید تاسیسات در ساختمان ها جهت دسترسی به تاسیسات مانند شیرآلات، لوله های آب، گاز و فاضلاب و ساختار برقی و مخابراتی قابل استفاده می باشد. دریچه بازدید را برای ایجاد دسترسی سرویس کار و تعمیرکار به سیستم تاسیسات جهت تعمیر و بازدید تاسیسات (شیرآلات، داکت، لوله، مسیرهای برق و غیره) تعبیه می کنند. که با توجه به شکل ظاهری آنها و دارا بودن منافذی به منظور گردش هوا، به چند مدل متنوع دسته بندی می شود.

از مزایای نصب دریچه بازدید می توان به پوشش اجزای تاسیسات فن کوئل، آب و فاضلاب اشاره کرد که باعث زیبا سازی محیط می شود. اغلب این دریچه های بازدید از جنس پلاستیک، ام دی اف MDF و آلومینیوم می باشد که امکان ساخت آنها در ابعاد مورد نیاز مشتری در کارگاه و شرکت های تولید کننده آنها وجود دارد. درب دریچه بازدید تاسیسات به صورت وزنه ای لولایی ساده و شیار دار تولید میگردد. طی این مقاله به بررسی دریچه بازدید تاسیسات پرداخته شده و جهت آشنایی با دریچه بازدید تاسیسات تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

مزایای استفاده از دریچه بازدید تاسیسات

  • نصب سریع و آسان
  • پوشش حفره های تاسیسات
  • پوشش محفظه ی دستگاه فنکویل در سقف
  • امکان ساخت با سه نوع متریال از قبیل آلومینیوم،ام دی اف و پلاستیک
  • امکان تولید در مدل و رنگ و ابعاد متنوع
  • تنوع شکل و نوع درب وزنه ای، لولایی، ساده، شیاردار

کاربرد دریچه بازدید در صنایع و اماکن چیست؟

این دریچه ها را می توان در انواع مدل های چفتی ( کابینتی ) ، بند انگشتی و با قفل زیمنسی و از جنس آلومینیوم با رنگ کوره ای، طراحی و تولید کرد. بیشترین کاربرد دریچه بازدید در قسمت تأسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان می باشد. در برخی قسمت ها که اتصالات وجود دارد باید از دریچه های بازدید کنافی استفاده نمود دریچه کناف یکی از انواع دریچه بازدید محسوب میشود.

 از دریچه بازدید کناف برای نقاط لوله کشی، بازدید از محل نصب شیر آلات فاضلاب، محل نصب دستگاه ضد حریق و یا بازدید از تاسیسات الکتریکی و الکترونیکی مانند تابلو های تلفن و کابل کشی اینترنت، شبکه های کامپیوتری، جعبه تقسیم برق و تلفن، عبور کابل های برق، محل نصب آنتن مرکزی و یا مودم بی سیم و در تمامی مناطقی که دسترسی به سقف و پشت بام نیاز است، میتوان استفاده کرد. برای مثال ایجاد دسترسی در بخش تأسیسات مکانیکی شامل ایجاد کلیه دسترسی ها برای تمیز کردن فاضلاب، رایزرهای فاضلاب، شیر فلکه ها، تجهیزات نصب شده جهت کنترل فن کوئل ها یا داکت فن کوئل ها که جنس این دریچه ها باید از سیمان یا بتن و یا چدن و آهن و گالوانیزه باشند.

جنس دریچه بازدید تاسیسات

معروف ترین ماده مورد استفاده برای تولید و ساخت دریچه های بازدید تاسیسات آلومینیوم است. آلومینیوم به دلیل قیمت مناسب و مقاومت و عمر مفید بالایی که دارد؛ برای دیگر انواع دریچه های بازدید زیر فن کویل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که نیاز به کاور رنگ برای دریچه های آلومینیومی باشد؛ باید از رنگ های کوره ای الکترواستاتیک استفاده کرد.

ماده دیگری که برای تولید دریچه های بازدید تاسیسات استفاده می شود آهن است. دریچه های ساخته شده از آهن معمولا دارای قالب و بدنه ای ساخته شده از گالوانیزه و ورق روغنی می باشند. برای دریچه های آهنی نیز رنگی مشابه دریچه های بازدید آلومینیومی، یعنی از جنس کوره ای الکترواستاتیک، استفاده می شود. ماده دیگری که برای این دریچه ها استفاده می شود چوب ام دی اف است که دوام بالا و ظاهری خیلی زیبا دارد. این نوع دریچه های بازدید تاسیسات در محیط هایی که ظاهر و زیبایی در اولویت قرار دارد انتخاب مناسبی هستند. این دریچه های چوبی معمولا دارای روکش پلی یورتان بوده و قابل رنگ شدن هستند.

تحوه تعیین قیمت دریچه بازدید تاسیسات

به طور کلی، دریچه های بازدید تاسیسات قیمت مناسبی دارند که با توجه به کارایی بالایی که دارند؛ آنها را به یک گزینه به صرفه تبدیل کرده است. یکی از موارد دخیل بر قیمت این دریچه جنس آنهاست. قیمت دریچه های چوبی بیشتر از آلومینیومی بوده و قیمت دریچه های آلومینیومی بیشتر از آهنی می باشد. به علاوه، دریچه هایی که رنگ می شوند هزینه بیشتری نسبت به دریچه های بازدید بدون رنگ دارند.

بزرگ یا کوچک بودن دریچه بازدید نیز یکی از شاخص های موثر بر قیمت آن است. دریچه های کوچکتر قیمت کمتر و دریچه هایی با ابعاد بزرگتر قیمت بیشتری دارند. مدل دریچه ها نیز در قیمت آنها موثر است. مثلا دریچه هایی که درب وزنه ای دارند در مقایسه با آنهایی که درب لولایی دارند؛ قیمت به نسبت کمتری دارند.

استعلام قیمت و خرید دریچه بازدید تاسیسات از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوای تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه دریچه بازدید تاسیسات را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دریچه بازدید تاسیسات پاسخ خواهیم داد.

دریچه بازدید تاسیسات رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین دریچه بازدید تاسیسات جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

دریچه بازدید تاسیسات چیه؟

این دریچه یکی از پرکاربردترین دریچه ها برای دسترسی و بازدید از تاسیسات ساختمان ها به شمار می رود.

قیمت دریچه بازدید چطوری تعیین می شه؟

تعیین قیمت این دریچه به جنس، مدل و تعداد سفارش مورد نظر بستگی خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا