اقتصادی

چرا مرغ گران شد؟ – نازک نارنجی

قیمت مرغ چند روزی است که در حال افزایش است و به بالاتر از نرخ مصوب رسیده است، افزایش قیمت از سوی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ناشی از تعادل عرضه و تقاضا است.

حبیب اسدالله نژاد در گفت وگو با نازک نارنجی، در واکنش به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر، اظهار کرد: در یک ماه و نیم اخیر به دلیل تولید بالا، تعادل بین عرضه و تقاضا به هم خورده و مرغداران در وضعیت مناسبی قرار دارند. تنگناهای وخیم. بنابراین مرغداران به دلیل افزایش تولید و نبود بازار مناسب برای مصرف مرغ زنده بین 20 تا 15 هزار تومان زیر قیمت هر کیلو 27 تا 30 هزار تومان فروختند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا برقرار شده و قیمت مرغ افزایش یافته است. اگرچه هنوز به قیمت واقعی تولید نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران افزود: قیمت مصوب مرغ گرم از ماه های گذشته 59 هزار و 800 تومان تعیین شده است که این رقم باید تغییر کند. در غیر این صورت، مرغداران متحمل ضرر و زیان خواهند شد. در همین رابطه مرغداران قول اصلاح قیمت را از اول مهرماه داده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت مرغ منجر به کاهش مصرف و در نهایت ضرر تولیدکنندگان نمی شود، گفت: طبیعتا کاهش مصرف، کاهش تولید و وضعیت نباید اینگونه باشد. این که تولیدکننده با قیمتی که دارد می تواند محصولی بالا تولید کند و با قیمت پایین بفروشد و ضرر کند. در واقع باید به تولیدکننده و مصرف کننده توجه شود.

اسدالله نژاد همچنین به میزان جوجه ریزی در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: 94 میلیون جوجه در مرداد ماه جوجه ریزی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا