اقتصادی

امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده از خشکسالی در مراوه‌تپه

نازک نارنجی/گلستان فرماندار مراوتپه خواستار تعویق تسهیلات کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی در این شهرستان شد.

لقمان قربانی امروز (پنجشنبه 29 مرداد) در دیدار با تنی چند از مدیران استانی اظهار داشت: ارائه خدمات رفاهی بیشتر به مرزنشینان موجب تقویت آنها در مرز شهرستان و جلوگیری از مهاجرت آنها می شود.

وی خواستار ادامه اجرای طرح گازرسانی در روستاهای «بیشک تپه» و «لاله گون عرب» شد و تصریح کرد: روستاهای «شیخوله» و «گوگدره» نیز نیازمند گازرسانی هستند.

فرماندار مراوه تپه اجرای طرح آسفالت 17 روستای بالای 20 خانوار مراوه تپه را ضروری خواند و گفت: مقرر شد تا پایان امسال 10 روستا از آسفالت بهره مند شوند.

قربانی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین شرکت گاز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان منعقد شده، مقرر شد جهت سهولت در تردد اهالی جاده حاشیه خط گاز آسفالت شود و مشکلی برای اهالی وجود نداشته باشد. کارکنان شرکت گاز در صورت بروز مشکلات احتمالی سریعاً در مورد شبکه گازرسانی گفتگو کنند.

وی درخواست تعویق تسهیلات کشاورزان این شهرستان در سال های زراعی گذشته را از مدیریت شعب بانک کشاورزی این استان کرد و افزود: برای ارائه خدمات بهتر به کشاورزان مرزی پیشنهاد می کنیم که تسهیلات کشاورزانی که در سال های گذشته به دلیل خشکسالی نتوانسته اند وام های بانکی خود را پرداخت کنند به تعویق افتاد.

فرماندار مراوه تپه همچنین خواستار ارائه تسهیلات برای اشتغالزایی در صنایع تبدیلی خانگی شد و تاکید کرد: احداث شعبه بانک کشاورزی در مرکز بخشداری گیلیداغ از دیگر درخواست های ما از مدیریت در شعب این شهرستان است. بانک کشاورزی استان که تصمیم گرفت بررسی های لازم را از بانک کشاورزی انجام دهد.

قربانی در پایان خواستار رفع مشکل اسکان آسیب دیدگان سیل سال 1383 در شهرستان مراوه تپه شد و افزود: تعدادی از آسیب دیدگان سیل در این شهرستان همچنان باقی مانده اند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا