اقتصادی

عدم نگاه کارشناسی بن‌مایه پروژه های نیمه تمام دولت قبل/ جبران عقب ماندگی های اقتصادی گلستان

نازک نارنجی/گلستان وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به حجم زیاد پروژه های نیمه تمام دولت قبل، گفت: تکمیل نشدن بخش زیادی از این پروژه ها به دلیل نبود نظر کارشناسی، مکان یابی اشتباه و عدم تکمیل است. تصمیم گیری در مقیاس و غیره

سید احسان خاندوزی در نشست مشترک با مدیران ارشد شهرستان گنبدکاووس که در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد از گمرک و منطقه آزاد اینچه بان برگزار شد، با اشاره به اینکه استان گلستان با وجود سرسبزی و در ظرفیت بسیار بالای منابع انسانی و طبیعی این استان از نظر اقتصادی از عقب ماندگی تاریخی رنج می برد، وی گفت: آمارهای اقتصادی از جمله درآمد سرانه و سایر شاخص های مهم این استان نشان می دهد که به این ظرفیت های بزرگ در کشورهای مختلف توجه نشده است. دهه ها

وی با بیان اینکه شرق استان گلستان وضعیت بسیار نگران کننده ای دارد و شأن فقر نیازمند توجه و توجه بیشتر است، تصریح کرد: استاندار گلستان سیاست های اقتصادی خود را با تمرکز بر تعادل اقتصادی کل استان و پراکندگی کامل در سطح استان تدوین می کند. که به حل این مشکل کمک می کند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به برخی کمبودها و پروژه های نیمه تمام در شرق استان گلستان به ویژه گنبدکاووس گفت: تلاش ما بر این است که با حمایت وزیر نیرو زیرساخت های لازم برای توسعه این منطقه را به دست آوریم. کمک استاندار گلستان و ایجاد ورزش و جوانان.

خاندوزی از صدور کد اقتصادی شهرستان گنبدکاوس در مدت کوتاه دو ماهه خبر داد و گفت: خبر خوب دیگر ما برای مردم این منطقه افتتاح باجه ارزی در بانک صادرات گنبدکاوس در هفته آینده است.

وی راه اندازی و راه اندازی معاونت امور اقتصادی و دارایی در تاریخکش را از دیگر اتفاقات مثبت شرق استان دانست و تصریح کرد: این مهم با همکاری مدیران ارشد استان به زودی محقق خواهد شد. . .

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های ناتمام دولت قبل که بسیار بزرگ نیز هستند، بر اساس محاسبات دو سال اخیر به 800 هزار میلیارد تومان نیاز دارد و افزود: بخش عظیمی از این پروژه ها است. به دلیل عدم بررسی کارشناسی، محاسبات نادرست مکان یابی، تصمیمات اشتباه در مقیاس و نوع پروژه و بسیاری دلایل دیگر که تقریباً توجیه اقتصادی ندارد.

خاندوزی با اشاره به الزام قانون و وجود تکلیف قانونی بر دوش دولت برای تکمیل این پروژه ها با همکاری بخش خصوصی، ادامه داد: با بودجه اندک دولت امکان تکمیل این پروژه ها وجود ندارد.

به گزارش نازک نارنجی، در این نشست ویژه استاندار، نماینده مردم مجلس و امام جمعه شهرستان گنبدکاووس عزم جدی خود را برای همکاری و حمایت از مسئولان دولتی اعلام کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا