اقتصادی

بهره برداری از ۵ پروژه برق منطقه ای گیلان در هفته دولت

نازک نارنجی/گیلان مدیرعامل برق منطقه ای گیلان بر ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق تاکید کرد و گفت: ۱۵ پروژه فعال در شرکت برق منطقه ای گیلان در حال اجراست که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده و پنج پروژه نیز در هفته دولت و مابقی هم در طول سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

بهمن داراب‌زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تاثیر تغییر ساعات کار اداری در مدیریت مصرف برق، گفت: با تنظیم و تغییر ساعات کار دستگاه های اجرایی از ساعت ۶ الی ۱۳ و خاموش کردن وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از اتمام ساعات کار، بر اساس آخرین برآورد و تحلیل های کارشناسان حدود ۷۰ مگاوات کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف را نشان می دهد.

وی با تاکید بر برنامه محور بودن صنعت برق، افزود: ۱۵ پروژه فعال در شرکت برق منطقه ای گیلان در حال اجراست که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده اند و پنج پروژه نیز در هفته دولت و مابقی هم در طول سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در مورد پروژه های هفته دولت گفت: در هفته دولت سال جاری، پروژه پست سلیمانداراب رشت با تکنولوژی روز دنیا، پروژه افزایش ظرفیت ۱۶۶ درصدی پست رستم آباد، فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک ماسال به ظرفیت ۱.۵ مگاوات، فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک رضوانشهر به ظرفیت پنج مگاوات و نیروگاه خورشیدی حوزه ستادی شرکت برق منطقه ای گیلان با ظرفیت ۱۰۵ کیلووات افتتاح شده و به بهره برداری می رسند.

داراب زاده با اشاره به گرمای پیش رو در هفته جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه در این هفته با گرمای بی سابقه و شاید با گرم ترین هفته سال رو به رو باشیم، ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق بیش از پیش مورد تاکید است تا با توجه به ناترازی تولید با مصرف، با چالشی مواجه نشویم.

وی یادآور شد: در عین حال با تمهید مقدمات و آماده باش کامل، مجموعه همکاران صنعت برق گیلان، به طور شبانه روزی مشغول کار و فعالیت می باشند تا با رصد و پایش مستمر شبکه، مشکلی در تامین برق پایدار و مطمئن مشترکان به وجود نیاید.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا