اقتصادی

اجناس ترکی در بازارهای بین‌المللی کم می‌شود؟

بر اساس یک نظرسنجی تجاری، بخش تولید ترکیه در ماه جولای برای پنجمین ماه متوالی منقبض شد زیرا تضعیف تقاضا، عدم اطمینان بازار و فشارهای قیمتی همگی در تعدیل تولید نقش داشتند.

به گزارش نازک نارنجی، بر اساس نظرسنجی اتاق صنعت استانبول و اس اند پی گلوبال، شاخص مدیران خرید ترکیه برای بخش تولید در ماه جولای به 46.9 رسید که از 48.1 در ژوئن کاهش یافته و به زیر خط 50 واحدی کاهش یافته است. در فعالیت کاهش یافته است.

این گروه گفت که این بزرگترین کندی در شرایط کسب و کار از ماه می و شروع همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 است. تولید و سفارشات جدید کاهش یافته و شرکت ها در حال کاهش فعالیت خرید خود هستند. با این حال، کار به پیشرفت خود ادامه می دهد.

به گفته این گروه، داده‌های ماه جولای نشان داد که تقاضا در بازارهای بین‌المللی نسبت به داخلی مطلوب‌تر است، زیرا سفارش‌های صادراتی جدید به طور کلی در طول ماه ثابت بوده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که هزینه‌های ورودی در میان ارز ضعیف، هرچند با سرعت کمتری نسبت به ماه‌های قبل، به شدت افزایش یافت، در حالی که زمان تحویل تامین‌کننده همچنان ادامه داشت.

اندرو هارکر، اقتصاددان ارشد در S&P Global Market Intelligence گفت: عدم اطمینان بازار، تقاضای ملایم و فشارهای قیمتی، با آغاز نیمه دوم سال، زمان سختی را برای تولیدکنندگان ترکیه ایجاد کرده است.

با این حال، هزینه های نهاده و قیمت خروجی با کمترین نرخ در تقریبا یک سال و نیم افزایش یافت. کاهش فشارهای قیمتی ممکن است به شرکت‌ها این فرصت را بدهد که در ماه‌های آینده مشتریان خود را به دست آورند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا