اقتصادی

واتس‌اپ: برای هیچ دولتی امنیت را پایین نمی‌آوریم

مدیر واتس اپ در مصاحبه ای تاکید کرد که این سرویس پیام رسان امنیت را کاهش نمی دهد.

به گزارش نازک نارنجی، ویل کاتکارت، مدیر واتس اپ در گفت و گو با بی بی سی گفت: اگر دولت ها از ما بخواهند که رمزگذاری واتس اپ را ضعیف کنیم، پذیرش آن معقول نیست.

دولت بریتانیا قصد دارد تصاویر کودک آزاری را با اسکن پیام های خصوصی شناسایی کند. دولت بریتانیا اعلام کرده است که شرکت های فناوری باید با محتوای آنلاین کودک آزاری برخورد کنند. پیشنهادات دولت در مورد لایحه ایمنی آنلاین که تا پاییز به تعویق افتاده است.

گروه انگلیسی NSPCC حامی حقوق کودکان با انتقاد از مواضع واتس اپ اعلام کرد که پیام رسان مستقیم خط مقدم کودک آزاری است.

یک سخنگوی دولت بریتانیا گفت که آنها این خطر آشکار را نادیده نخواهند گرفت که رمزگذاری انتها به انتها آنها را قادر می سازد محتوا را شناسایی کرده و تلاش ها برای دستگیری مجرمان را مختل کند. ما به همکاری با بخش فناوری برای حمایت از توسعه فناوری‌های جدید که از امنیت عمومی بدون به خطر انداختن حریم خصوصی پشتیبانی می‌کنند، ادامه می‌دهیم.

رمزگذاری انتها به انتها (E2EE) قوی ترین سطح امنیت را فراهم می کند زیرا تنها گیرنده پیام کلید رمزگشایی پیام را دارد که برای ارتباطات خصوصی بسیار مهم است.

این فناوری پایه و اساس امنیت ارتباطات را در برنامه هایی مانند واتس اپ، سیگنال، تلگرام و فیس بوک مسنجر تشکیل می دهد. فقط فرستنده و گیرنده پیام می توانند آن را بخوانند و نه مقامات اجرایی و نه غول های فناوری نمی توانند به این پیام ها دسترسی داشته باشند.

وضعیتی که جامعه فناوری با آن مواجه است، وعده دولت بریتانیا برای حمایت از طراحی دستگاه‌هایی است که می‌توانند تصاویر غیرقانونی را در فضای رمزنگاری سر به سر و در عین حال احترام به حریم خصوصی تشخیص دهند.

کارشناسان امکان‌پذیری این راه‌حل را زیر سوال می‌برند و بسیاری معتقدند که اسکن پیام‌ها هدف رمزگذاری انتها به انتها را شکست می‌دهد زیرا پیام‌ها دیگر محرمانه نیستند.

مدیر واتس اپ گفت: میلیون ها نفر از واتس اپ استفاده می کنند و این پیام رسان باید استانداردهای حریم خصوصی را در هر کشوری حفظ کند. اگر امنیت را برای تمام دنیا پایین بیاوریم تا درخواست یک کشور را برآورده کنیم، قبول آن معقول نیست و به دلیل درخواست دو درصدی، محصول ما مورد نظر 98 درصد کاربران ما نیست.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که شرکت های فناوری باید تصاویر کودک آزاری را در پلتفرم های خود شناسایی، گزارش، مسدود و حذف کنند.

مدیر واتس اپ گفت: پیشنهاد ما این است که پیام های همه افراد را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق نرم افزار بخوانید. من فکر نمی کنم مردم اینطوری باشند.

طرح‌های بریتانیا و اتحادیه اروپا منعکس‌کننده تلاش‌های اپل در سال گذشته برای اسکن تصاویر در آیفون‌های افراد برای شناسایی محتوای مجرمانه قبل از آپلود در iCloud است. اما اپل پس از اینکه گروه‌های حفظ حریم خصوصی گفتند که غول فناوری با نرم‌افزار خود خطر امنیتی ایجاد می‌کند، اپل از این طرح عقب نشینی کرد.

Catcart گفت: WhatsApp صدها هزار تصویر کودک آزاری را شناسایی کرده است. تکنیک هایی وجود دارند که بسیار موثر هستند و می توان از آنها در صنعت فناوری استفاده کرد بدون اینکه به هیچ وجه امنیت را قربانی کنید. ما بیش از هر سرویس اینترنتی دیگری در جهان نقض را گزارش می کنیم.

به گزارش بی بی سی، این ادعا خشم بنیادهای کودکان را برانگیخته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا