اقتصادی

توسعه همکاری‌های پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی با حوزه نفت

در بازدید جمعی از مدیران وزارت نفت از کاوشگر دریایی خلیج فارس، زمینه های همکاری دوجانبه برای ساخت تاسیسات تحقیقاتی و همچنین گشت های تحقیقاتی فراهم شد.

نازک نارنجی گفت به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در بازدید مهندس مهدی فکور، رئیس مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دکتر دکتر سیدمهدیه مطهری، مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی نفت ایران عظیم کلانتری اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و هیئت های همراه این پژوهشکده در خصوص گسترش همکاری های متقابل و استفاده از ظرفیت های پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور بحث و تبادل نظر کردند. به صنعت نفت کشور خدمات ارائه خواهد کرد.

دکتر. مرتضی توکلی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی نیز با اشاره به قابلیت های کشتی «کاوشگر خلیج فارس» ضمن تشریح ویژگی های این کشتی، گفت: شناور تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس تنها شناور تحقیقاتی در کشور طراحی و ساخته شده توسط متخصصان داخلی،

وی تجهیزات کشتی را مدرن و به روز و به روز خواند و خاطرنشان کرد: ابزار اندازه گیری و نمونه برداری از آب دریا، رسوبات آب دریا و بررسی لایه های زیر کف دریا بر روی این کشتی نصب شده است. این ابزارها می توانند درک دقیق تری از وضعیت اقیانوس ها و دریاهای اطراف در زمینه های فیزیک دریا، شیمی دریا، زمین شناسی دریا، و زیست شناسی دریایی به محققان ارائه دهند.

در این بازدید مهندس مهدی فکور رئیس مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با قدردانی از میزبانی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود برای حمایت از طرح های تحقیقاتی کاربردی خبر داد. . و برنامه های این پژوهشکده.

دکتر. سید مهدی مطهری، مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز خرسندی از سفر این کشتی به خلیج فارس و توان داخلی کشور در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که همکاری فیمابین گسترش یابد و پیشنهاد کرد که دانش فعالیت های مبتنی بر ساخت تجهیزات مورد نیاز کشور در زمینه ژئوفیزیک دریایی در قالب همکاری های چند جانبه قابل پیگیری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا