محدودیت‌هایی برای حمل «آب زمزم» در پروازهای حج

رئیس ستاد مکه مکرمه به زائران توصیه کرد برای بازگشت به ایران از حمل اقلام ممنوعه در داخل کابین هواپیما خودداری کنند و آب زمزم را به قسمت بار منتقل کنند.

به گزارش نازک نارنجی، اکبر رضایی ضمن اشاره به خروج تدریجی حجاج از مکه مکرمه گفت: بیش از 5 هزار و 300 زائر ایرانی از فرودگاه جده به کشور بازگشته اند و سایر زائران نیز در روزهای آینده از فرودگاه های جده و مدینه باز خواهند گشت. آنها کشور را ترک خواهند کرد.

رئیس مکه مکرمه افزود: بازگشت زائران ایرانی به کشور تا ششم مرداد ماه ادامه دارد.

به گفته وی، در حال حاضر حدود 27 هزار و 400 زائر در سرزمین مکه حضور دارند و در روزهای آینده تعدادی از حجاج به مدینه و بقیه از طریق جده به کشور بازخواهند گشت.

رضایی با بیان اینکه شرایط پروازی زائران از فرودگاه جده مساعد است، گفت: زائران به توصیه‌هایی از جمله عدم حمل اقلام ممنوعه در داخل هواپیما و وزن آن توجه کنند و مطابق دستورالعمل ارسالی به کاروان‌ها، بار را در کیف دستی حمل می‌کنیم.

وی همچنین درباره مقررات حمل آب در زمزم تصریح کرد: زائران تنها می توانند مقدار محدودی آب بسته بندی شده در زمزم (در بسته بندی کوچک) را در کیف دستی خود در هواپیما حمل کنند و اجازه حمل آب زمزم را ندارند. در قسمت بار.به هیچ وجه ارائه نمی شود.

رضایی تاکید کرد: زائران برای جلوگیری از تاخیر و همچنین رعایت مقررات به دستورالعمل های مربوط به بارگیری توجه جدی داشته باشند.

رئیس ستاد مکه مکرمه اضافه کرد: زائران مراقب باشند وسایلی مانند قیچی، ناخن گیر، چاقو، برخی اسباب بازی ها و اقلام ممنوعه در کیف دستی را داخل هواپیما نیاورند و داخل چمدان یا چمدان خود قرار ندهند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا