علمی و پزشکی

اجرای سامانه هوشمند «امید» و اعمال برخی محدودیت‌ها برای افراد واکسن‌نزده ظرف ۱۰ روز آتی

استاندار تهران با تشریح جزئیات اجرای سامانه هوشمند امید از اعمال ممنوعیت های معین برای افراد واکسینه شده خبر داد.

به گزارش نازک نارنجی، محسن منصوری در اختتامیه هفتاد و هشتمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: خوشبختانه مانند هفته های گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، بستری شدن در بیمارستان ها افزایش یافته است. و مرگ و میر در استان تهران به گونه ای کاهش یافته است که در حال حاضر تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان تهران به کمتر از 20 نفر رسیده است، البته اگر میزان مرگ و میر یک نفر بالا باشد. یکی از دلایل تحقق این مهم میزان بالای واکسیناسیون در تهران است که کمی کمتر از 90 درصد است و خوشبختانه تزریق واکسن در این استان با استقبال گسترده مردم مواجه شده است. در کل کشور میانگین تزریق واکسن تقریباً دو برابر میانگین واکسیناسیون در این استان است. جهان.

وی افزود: دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص تزریق نوبت سوم این است که افراد بالای 40 سال که بیش از سه ماه دوز دوم را تزریق کرده اند به مراکز تزریق نوبت سوم مراجعه کنند. دوز. و مراکز باید دوز یادآور را تزریق کنند.» پانگاندام.

وی ادامه می‌دهد: در خصوص کنترل ویروس کرونا در مدارس، 100 درصد مدارس استان استانداردهای افتتاحیه را رعایت کرده‌اند، اما تنها 30 درصد از میانگین دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند.

استاندار تهران در خصوص تعداد دانش‌آموزان مبتلا به ویروس کرونا در مدارس استان تهران گفت: در آمار مجموع دانش‌آموزان در طی دو هفته دو هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که نسبت به جمعیت قابل توجه نیست. از دو میلیون دانش آموز. به گونه ای که روزانه 150 دانش آموز به این بیماری مبتلا می شوند و میانگین جمعیت دانش آموزی کمتر از کل جمعیت است. این موضوع به دقت رصد خواهد شد و در صورت بروز مشکل در این زمینه تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

استاندار تهران در تشریح اجرای سامانه هوشمند مدیریت ویروس کرونا گفت: سامانه هوشمند «امید» در واقع سامانه هوشمند پایش، ردیابی و اجرای ممنوعیت ها است که قرار است از این پس اجرایی شود. برای افرادی که واکسینه نشده اند محدودیت هایی برای برخی خدمات اعمال خواهد شد. تا 10 روز آینده این سامانه در استان تهران به طور کامل راه اندازی می شود.

وی ادامه می دهد: سامانه امید مبتنی بر فضای مجازی است و افرادی که واکسینه نشده اند در این فرآیند از برخی خدمات مانند دریافت بلیط هواپیما محروم می شوند.

به گفته منصوری، در این سامانه مواردی مانند اخطار، جریمه و … برای دستگاه های مختلف برای اطمینان از اجرا در نظر گرفته شده است. در حال حاضر در حوزه صنعت، معدن، تجارت و فرودگاه ها صدور بلیت بر اساس سامانه انجام می شود و در مرحله بعد خدمات شهرداری ها و بانک های احتمالی محدود به افرادی است که هنوز واکسینه نشده اند. در مورد کارمندان، دستورالعمل ها بسیار واضح است. در حالی که از همه کارکنان خواسته می شود که واکسینه شوند، آنهایی که هنوز تست PCR منفی نداده اند هر دو هفته یکبار. این طرح ابتدا به صورت پایلوت در سه استان کشور اجرا شد و اجرای آن بر اساس کد ملی افراد است. این طرح در بسیاری از زمینه ها قابل اجراست.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص آلودگی هوای تهران گفت: موضوع آلودگی هوا به موضوعی تکراری و تاریخی در تهران تبدیل شده است و در آخرین جلسه روز شنبه مربوط به این موضوع با معاون وزیر بهداشت و درمان تهران حضور 6 وزیر و مسئول ابتدا رئیس جمهور تصمیم گیری کرد. در این زمینه دو نوع کار کوتاه مدت مانند جلسات اضطراری کمیته وجود دارد، اما واقعیت این است که تصمیمات این کمیته تنها تصمیمات مجلس است.

وی ادامه می دهد: برخی از این تصمیمات لازم الاجرا و برخی دیگر غیرقابل اجرا هستند و همه بر اساس شاخص آلودگی هوا است.

او گفت: «ما واقعاً به یک سیستم اجرایی قوی نیاز داریم. در جلسه روز شنبه با محوریت وزیر کشور مقرر شد وزارتخانه‌های نیرو و صمت، استانداری و شهرداری‌های تهران حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز برنامه‌های عملیاتی و اجرایی بر اساس قانون هوای پاک را به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه کنند. .

منصوری ادامه داد: تاکید شد در بودجه سال آینده مبلغ قابل توجهی برای موضوع آلودگی هوا در نظر گرفته شود. البته بخشی از کار تامین مالی است و بخشی دیگر مسائل مدیریتی. البته این مراحل زیاد طول نمی کشد و برای تحقق آن باید اقدامات مناسب را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا