اجتماعیمطالب کسب و کار

راهنمای خرید مخزن برای باغ و باغچه

مخزن آب پلی اتیلن باغ و باغچه از مخازن پلاستیکی و نسل جدید از منبع های ذخیره ی آب هستند .این مخازن پلاستیکی در انواع تک و سه لایه در بازار موجود هستند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. اما هنگام خرید این مخازن باید چند سوال مهم از خود بپرسید. سوالاتی که به شما کمک می‌کند بهترین مخزن را انتخاب کنید. استفاده از راهنمای خرید مخزن که جامع و کامل باشد می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. بنابراین ارزش آن را دارد که برای آن وقت بگذارید و با استفاده از راهنمای خرید مخزن، بهترین انتخاب و سرمایه‌گذاری را داشته باشید.

حجم مناسب مخزن برای زمین های کشاورزی چقدر باشد؟

برای انتخاب مخزن، منبع یا تانکر آب باغ و یا زمین کشاورزی باید حجم آب مصرفی را تخمین بزنید. میزان آب مصرفی در یک زمین کشاورزی و یا یک باغ  به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع گیاه، سن گیاه، نوع خاک، رطوبت، میزان بارش سالانه،  دمای هوا و … . به همین دلیل نمی توان به راحتی برای تمامی گیاهان و درختان یک نسخه واحد پیچید و تمامی فرمول هایی که در این خصوص ارائه شده است چند متغییری هستن و باید تمام مواردی که عنوان شد ابتدا اندازه گیری و سپس محاسبه کرد. اما ما یک پیشنهاد دیگری داریم که خیلی دقیق تر می توانید اقدام به تعیین حجم مناسب مخزن آب برای باغ و زمین کشاورزی کنید.

علت استفاده از مخازن 3 لایه در زمین های کشاورزی

مخازن پلی اتیلن به دلیل آنتی باکتریال بودن و سه لایه بودنه آن متقاضیان زیادی دارد .

مخزن آب برای باغ و باغچه در ابتدا بصورت بی رنگ و تک لایه تولید می شدند، که به همین علت نور از جداره مخازن عبور میکرد و باعث تولید و رشد باکتری و جلبک می‌شد و رشد باکتری ها به مرور زمان باعث تغییر رنگ و بوی آب می‌شد .

برای حل این مشکل کارخانه مخازن باغچه ای دو لایه که اغلب آبی رنگ بودند و سپس مخازن سه لایه سفید رنگ را تولید کردند .

در مخزن باغ و باغچه لایه میانی مشکی رنگی وجود دارد که دارای یو وی است که  مانع عبور نور خورشید می شود.

نصب مخزن آب در باغ و زمین کشاورزی

پس از انتخاب و خرید مخزن آب، نوبت به نصب مخزن و اتصالات آن است.نصب مخزن آب اهمیت بسیاری دارد و در طول عمر آن بسیار تاثیرگذار است. نصب غیر اصولی می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد و به مخزن آسیب برساند. اگرچه که نصب مخزن نیازمند دقت و توجه بالایی است، اما در صورت داشتن ابزار مناسب می توانید مخزن آب را آسان و سریع نصب کنید. به هر حال توصیه می‌شود از کارشناسان برای نصب مخزن کمک بگیرید.

خرید مخزن ذخیره سازی آب مناسب باغ و باغچه

هنگام خرید مخزن حتما محلی که قرار است تانک و مخزن و نصب کنید در نظر داشته باشید.همچنین یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید مخزن در نظر داشته باشید این است که ماده ای که قرار است در داخل مخزن ذخیره کنید نیز بسیار اهمیت دارد.

مقدار آب مصرفی برای آبیاری و میزان بارندگی در منطقه تعداد دفعات آبیاری و غیره را نیز باید در هنگام خرید مخزن پلی اتیلن در نظر داشته باشد همچنین در هنگام خرید مخزن پلی اتیلن تک یا سه لایه بودن مخزن را در نظر داشته باشید.

قیمت مخزن مناسب زمین های کشاورزی چه حدود قیمتی دارد؟

اگر به دنبال مخزن آب با کیفیت و در عین حال مقرون‌به صرفه‌هستید. بهترین پیشنهاد مخازن پلی اتیلن شرکت مخزن وان هستند. زیرا حتی بالاترین کیفیت مخزن آب پلی اتلین، ارزان‌تر از دیگر انواع مخازن است. قیمت با کیفیت‌ترین مخازن آنتی باکتریال پلی اتیلن از حدود 900 هزار تومان در ابعاد کوچک، تا حدود 55 میلیون تومان در مدل‌های بزرگتر متغیر است. تعیین قیمت‌ها بستگی به مواد به کار رفته، ابعاد مخزن، شکل و طرح و نحوه ساخت آن متفاوت است.

دکمه بازگشت به بالا