بین الملل

جانسون: استعفا نمی‌دهم – نازک نارنجی

نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که با وجود آزادی برخی از وزرای دولت، قصد استعفا ندارد و کابینه خود را در خطر فروپاشی قرار داده است.

به گزارش نازک نارنجی، بوریس جانسون امروز در جلسه پرتنش هفتگی مجلس عوام گفت: ما به انجام ماموریتی که به ما سپرده شده است ادامه خواهیم داد.

وی افزود: وظیفه نخست وزیر در شرایط سخت و اگر ماموریت بزرگی به او داده شود این است که به کار خود ادامه دهد و این کاری است که من انجام خواهم داد.

جانسون احزاب اپوزیسیون را متهم کرد که هیچ سیاست و استراتژی جایگزینی برای مقابله با وضعیت اقتصادی و اجتماعی کنونی ندارند، در حالی که به گفته وی، دولت او «برنامه روشنی» برای آن دارد.

او بار دیگر از قانونگذاران در مجلس عوام بریتانیا به دلیل حمایت از یک نماینده محافظه کار در رابطه جنسی با یک نماینده دیگر عذرخواهی کرد.

جانسون گفت که احزاب اپوزیسیون از ترس پیروزی او در انتخابات آتی علیه او کمپین تبلیغاتی می کنند، در حالی که نمایندگان مجلس همچنان خواستار آزادی فوری او هستند.

در ادامه بحران برای دولت جانسون، وزیر امور کودکان و خانواده انگلیس امروز استعفا داد و به دولت بوریس جانسون پیوست.

«ویل کوئینز» پس از آن که در یک مصاحبه تلویزیونی برای دفاع از جانسون در رسوایی «کریس پینچر» فرستاده شد، از دولت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا استعفا داد.

کوئینز گفت که از آنجایی که اطلاعاتی که به او داده شده «نادرست» است، او چاره‌ای جز استعفا ندارد.

پس از استعفای دو وزیر ارشد وی در اعتراض به عملکرد نخست وزیر، بوریس جانسون اکنون برای بقای سیاسی خود می جنگد. ریشی سوناک وزیر دارایی و ساجد جاوید وزیر بهداشت بریتانیا با انتشار این نامه ها ظرف 10 دقیقه استعفا دادند. با انتشار این خبر چند تن از مقامات و دستیاران دولتی نیز استعفا دادند. منتقدان می گویند این تحولات جدید «پایان» کار او برای نخست وزیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا