بین الملل

جانسون: افسرهای روس از طریق دادگاه جنایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت

او گفت: «به مقامات روسی گفتم از طریق دادگاه های کیفری بین المللی علیه آنها پرونده تشکیل دهند. در حالی که دست اندرکاران کشتار بوسنی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

به گزارش نازک نارنجی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) از روسیه خواست با زندانیان با “انسانیت” و “شفقت” رفتار کند.

او گفت: «ما فعالانه در تلاش هستیم تا از رفتن مردم به مرکز درگیری جلوگیری کنیم. من به مقامات روسی گفتم که از طریق دادگاه های کیفری بین المللی پرونده تشکیل خواهند داد. در حالی که دست اندرکاران کشتار بوسنی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

جانسون پیشتر گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه «منطقه دونباس» را هدف قرار داده است. وی گفت: “مرحله بعدی این جنگ، جنگ فرسایشی خواهد بود که ماه ها ادامه خواهد داشت.”

نخست وزیر بریتانیا کابینه خود را در جریان تحولات اخیر اوکراین قرار داد و اعلام کرد که پوتین از شکست های خود خشمگین است اما مصمم است با وجود تلفات به نوعی به پیروزی دست یابد.

در ساعات اولیه صبح پنجشنبه، 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد و از جمهوری های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات سنگین به نیروهای اوکراینی کمک گرفت.

ولادیمیر پوتین گفت روسیه هیچ برنامه ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش های روسیه برای دستیابی به توافقی در مورد عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا شکست خورده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا