عمومیمطالب کسب و کار

پرده شید دکوپیک انتخاب عالی برای اتاق دختر شما

پرده زبرای اتاق کودک

یکی از جدیدترین پرده‌های زینتی در منازل پرده زبرا دکوپیک اتاق کودک است که معمولا برای اتاق کودک از آن استفاده می‌شود. این پرده‌ها تمام خصوصیات ویژه پرده های زبرا را دارند به علاوه طرح و نقش های کودکانه که یکی از بهترین انواع پرده برای اتاق کودکان و نوجوان می‌باشند. از ویژگی های پرده زبرا کودک می توان به پوشش پنجره‌ها، حفظ سلامتی کودکان، تنظیم دلخواه نور و… اشاره نمود. در ادامه این مطلب به شرح بیشتری درباره پرده زبرا کودک می‌پردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با ما همراه باشید.

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا که به آن پرده دبل رول هم می‌گویند به گونه‌ای طراحی می‌شود که به راحتی و با جابه جایی نوارهای پرده امکان تنظیم میزان نور ورودی را با شما می‌دهد. این پرده‌ها که متشکل از پرده شید رول و پرده کرکره هستند، از ترکیب لایه‌های موازی از جنس تور و پارچه طراحی شده‌اند. دو لایه موازی که بر روی هم قرار می‌گیرند متحرک هستند بنابراین می‌توان با بالا و پایین کردن آن‌ها میزان نور را از ده تا پنجاه درصد تغییر داد. البته این پرده‌ها قابلیت جمع شدن به صورت کامل در کتیبه را هم دارند تا در صورت نیاز بتوان از نور به صورت کامل هم بهره برد.

پرده زبرا اتاق کودک

پرده های زبرا همانند پوستر دیواری قابلیت چاپ انواع تصاویر را دارند، در زمان استفاده از این پرده زبرا برای کودک می توان از تصاویر کودکانه بر روی چاپ نمود و برای اتاق خواب کودک و یا مراکز کودکانه مثل مهدکودک‌ها بسیار کاربردی است.

ایده اکثر تصاویری که بر روی پرده زبرا اتاق کودک چاپ می‌شوند از تصاویر کارتونی محبوب کودکان، گرفته می‌شود‌؛ که این موضوع تنوع گسترده‌ای به پرده زبرا مناسب کودکان و نوجوانان می‌دهد. افراد که قصد خرید این مدل پرده را دارند می توانند تصاویر شاد و کارتونی و یا حتی تصویر کودک و نوجوان را برای چاپ بر روی پرده سفارش دهند.

کنترل نور توسط پرده زبرا

یکی از مهم‌ترین مزایای پرده زبرا تصویری کودک در مقایسه با سایر انواع پرده‌ها قابلیت کنترل نور توسط آن‌هاست. این پرده‌ها را به دو صورت می توان کنترل نمود:

  • مکانیزم دستی: در پرده زبرا با مکانیزم دستی، پرده با یک زنجیر در کنار آن کنترل می‌شود و توسط آن می‌توان نور را تنظیم نمود.
  • مکانیزم موتوری: در طراحی پرده‌هایی که مکانیزم موتوری دارند به جای زنجیر از یک موتور الکتریکی کوچک و ریموت کنترل برای تنظیم نور استفاده شده است. مزیت مکانیزم موتوری امکان کنترل از راه دور است، ریموت کنترل به راحتی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که از فاصله دور حالت سایه روشن پرده را تغییر دهید.

مزایای استفاده از پرده زبرا اتاق کودک

همان‌طور که می‌دانید کودکی سن حساسی است و برای رشد نیاز به انواع ویتامین می‌باشد. یکی از ویتامین‌های ضروری ویتامین D است که از طریق نور خورشید قابل جذب است، لذا لازم است اتاق کودک نورگیر کافی داشته باشد. پرده زبرا برای اتاق کودک با قابلیت تنظیم نور به این موضوع کمک شایانی می‌کند.

مزیت دیگر استفاده از پرده زبرا مناسب اتاق کودک این است که با وجود آن دیگر نیازی به باز کردن پنجره نیست. در حقیقت کودکان همواره به علت حس کنجکاوی مشتاق تماشای مناظر بیرون پنجره هستند؛ با جمع نمودن پرده زبرا به صورت کامل می‌توان دید کاملی برای مشاهده فضای بیرون ایجاد نمود.

انتخاب بهترین طرح برای پرده زبرا اتاق کودک

والدین معمولا برای دکوراسیون داخلی اتاق فرزندشان حساسیت زیادی دارند، چرا که کودک شان مدت زیادی را در این محیط می‌گذراند و لذا باید از هر نظر ایده آل باشد. طراحان و تولیدکنندگان پرده شید و پرده زبرا اتاق کودک با توجه به این حساسیت، تنوع بسیار گسترده‌ای به این کار بخشیده‌اند و طرح‌های به روز را ارائه می دهند.

برای انتخاب بهترین طرح پرده زبرا اتاق کودک باید در ابتدا به رنگ آن توجه داشته باشید؛ هرچه رنگ پرده شادتر باشد، فضای روشن و دلپذیرتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. سپس باید طرحی مطابق با علایق کودک خود انتخاب کنید. هرچه تصویر درج شده بر روی پرده زبرا کیفیت بهتری داشته باشد، حس طراوت و شادابی بیشتری را به فضای اتاق منتقل می‌کند.

والدین بیشتر اوقات انتخاب پرده زبرا برای اتاق کودک با در نظر گرفتن سن، جنسیت و سلیقه کودک انتخاب می کنند، تا دکوراسیون اتاق کودک را باب میل او ایجاد نمایند. خانواده ها برای اتاق دخترها سراغ پرده هایی با رنگ شاد مانند صورتی، بنفش می روند و برای اتاق پسرها از بین رنگ های آبی و قرمز انتخاب می کنند. و یا می توانید از رنگ هایی دیگر مانند، رنگ سبز، گل بهی، طوسی، نارنجی، نقره ای، زرد و… را با توجه به لوازم و دکوراسیون اتاق انتخاب نمایید.

در پرده زبرا طرح دار برای اتاق کودک نیز بیشتر از شخصیت های کارتونی، انیمیشنی، شخصیت های قهرمانان سینمایی، ورزشکاران و… به چشم می آید. معمولا دخترها بیشتر به دنبال مدل های فانتزی و تخیلی می روند و از طرح های مناسب پرده زبرا اتاق دختران می توان به تصاویر سیندرلا، سفید برفی، السا و آنا، تیانا و قورباغه، جاسمین و علاالدین، دیو و دلبر، راپونزل و طرح پروانه و گل اشاره نمود. برای دختران کوچک و یا نوزادان نیز می توان از طرح هلو کیتی برای پرده استفاده نمود.

پسرها نیز با توجه به روحیه مردانه و مسابقه ای که دارند از شخصیت های قهرمانی و کامپیوتری استقبال می کنند، از طرح های پرده زبرا پر طرفدار بین پسران می توان بتمن، سوپرمن، مرد عنکبوتی، طرح ماشین ها، فوتبالیست ها، ورزشکار و یا تیم مورد علاقه شان را نام برد. بعضی اوقات نیز فرزندان خانواده، دختر و پسر، اتاق مشترک دارند که در این صورت خانواده بهتر است از پرده زبرا با طرح های مشترک در هر دو جنسیت مانند باب اسفنجی و بامزی خریداری نماید.

برای نوزادان نیز معمولا والدین با سلیقه خود و با توجه به جنسیت بچه طرحی از بین شکل های مختلف انتخاب می نمایند تا به زیبایی اتاق کودک شان بیافزایند.

نصب پرده زبرا

پرده زبرا هم بر روی دیوار و هم بر روی سقف قابل نصب است که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت:

نصب پرده زبرا به صورت دیواری:

  1. محل دقیق نصب را با مداد مشخص کنید.
  2. پایه موجود در بسته بندی پرده را سر جای مورد نظرتان به وسیله رول پلاک و پیچ فیکس کنید.
  3. قاب پرده را بر روی پایه نصب شده قرار دهید.

    نصب پرده زبرا به صورت سقفی:

  1. محل نصب را روی سقف مشخص کنید.
  2. پایه پرده را در حالت اتصال به سقف با رول پلاک و پیچ نصب کنید.
  3. قاب پرده را با دقت به پایه سقفی متصل کنید.

شستشوی پرده زبرا اتاق کودک

پرده اتاق کودک و نوجوان باید مرتب تمیز شود تا محیطی پاکیزه برای حضور کودک فراهم باشد. خوشبختانه پرده زبرا برای اتاق کودک قابل شستشو است و به دو شیوه می‌توان آن را شست. اولین روش این است که پرده را از رول یا کرکره جدا کنیم و در ظرفی محتوی آب و مواد شوینده قرار دهیم، البته این روش بسیار کارآمد است اما مشکلات خاص خود را هم دارد. روش دوم شستشوی پرده بدون جدا کردن از کرکره است که می‌توانید به صورت روزانه آن گردگیری نموده و غبار را از روی آن پاک نمایید و تنها وقتی که لکه‌ای سخت بر روی پرده افتاد آن را جدا و شستشو نمایید.

برای رفع گرد و غبار از پرده زبرا مناسب اتاق کودک می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید و یا با یک دستمال مرطوب آغشته به کمی مواد شوینده پرده اتاق کودک خود را به راحتی تمیز کنید.

سخن آخر

پرده زبرا اتاق کودک با نمایی منحصر به فرد و کارایی عالی یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین انواع پرده برای اتاق کودکان و نوجوانان است. این مدل پرده از دو لایه موازی تشکیل شده که با دو مکانیزم دستی و موتوری میزان دید و عبور نور آن را می‌توان کنترل کرد. نصب این پرده چه به صورت دیواری و چه به صورت سقفی سریع و آسان است. پرده زبرا مناسب برای اتاق بچه ها دوام و طول عمر بالایی نیز دارد و چون برای استفاده کودک طراحی می‌شود طرح‌هایی شاد و متنوع برای کودکان دختر و پسر در تمام سنین را در بر می گیرد.

تمام چیزی که در مورد انتخاب پرده اتاق خواب باید بدانید

اغلب طراحان مد و طراحان داخلی بر این باور هستند که پرده‌ها می‌توانند ظاهر اتاق خواب را تکمیل و زیبا کنند، البته در صورتی که آن‌ها را با دقت و به درستی انتخاب کنید. از آنجا که پرده‌ها از نظر نوع و وزن پارچه، طول، طرح و رنگ در انواع گوناگونی وجود دارند، بنابراین قبل از تهیه یا دوخت پرده‌های ساده و شیک اتاق خواب باید نکاتی را در نظر بگیرید.

این نکته مهم را همیشه به خاطر داشته باشید که نقش اصلی پرده اتاق خواب جلوگیری از نور و گرم نگه داشتن اتاق‌تان است. در ادامه ایده‌هایی برای انتخاب پرده اتاق خواب مناسب عنوان شده است که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

پرده سلطنتی

پرده سلطنتی که به پرده کلاسیک نیز مشهور است، سال‌ها مخصوص اعیان و اشراف سلطنتی بود؛ اما اکنون تبدیل به مدلی شده که هرکسی می‌تواند آن را تهیه کند. معمولا در پرده‌های سلطنتی از اکسسوری و پارچه‌های سنگین و گران‌ قیمت استفاده می‌شود.

توصیه طراحان بزرگ این است که از پرده‌های سلطنتی در اتاق‌های بزرگ و جادار استفاده کنید. این نوع از پرده، معمولا بلند و حجیم‌ است و اگر در فضای کوچک استفاده شود، اتاق را کوچک‌ و دلگیر نشان می‌دهد. مناسب‌ترین مکان برای آن، اتاق نشیمن است. پرده سلطنتی را در هر رنگی می‌توان تهیه کرد؛ اما رنگ‌های تیره آن محبوب‌تر است و زینت‌بخش اتاق نشیمن می‌‌شود.  توجه کنید که باید سبک اجزای دیگر اتاق را متناسب با پرده و سبک سلطنتی انتخاب کنید؛ در غیر این صورت نتیجه‌ دلخواه پدید نمی‌آید و اتاقی نامناسب خواهید داشت.

پرده مدرن

در پرده‌های مدرن، خبری از طرح‌های کلاسیک و رنگارنگ و مدل‌های دوخت متنوع نیست. این پرده‌ها تا جای ممکن ساده هستند. از پرفروش‌ترین پرده‌های مدرن می‌توان به پرده زبرا، پرده شید، پرده پانچ، پرده کرکره‌ای و پرده پارچه‌ای اشاره کرد. قانون کلی در ساخت پرده مدرن این است که اجزای پرده باید مختصر، مفید و مؤثر در جای خود قرار بگیرند؛ بنابراین خبری از اکسسوری‌های گران‌ قیمت و تجملاتی و همچنین پارچه‌های طویل و بلند در آن نیست.

پرده مدرن مناسب خانه‌هایی ساده و با سبک مینیمال است. همچنین از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب بوده و ابعاد کوچک و زیبایی‌اش، باعث بزرگ‌تر به نظر آمدن اتاق خواهد شد. اگر قصد انتخاب پرده‌ برای محیط کار خود دارید، از پرده مدرن استفاده کنید؛ پرده‌های مدرن، معمولا با هر محیطی تناسب دارند.

انواع پرده شید

پرده شید یکی از انواع پرد‌ه‌‌های مدرن است. این پرده برعکس دیگر پرده‌های رایج، ماهیت آویز ندارد و معمولا حول یک میله‌ که معمولا در قسمت بالای پنجره به صورت افقی نصب می‌شود، جمع خواهد شد. این پرده‌ها یک یا دولایه هستند. ابعاد آن، مطابق با ابعاد پنجره درنظر گرفته می‌شود و نباید بیش از حد بزرگ باشند. پرده شید با پرده زبرا تفاوت دارد؛ اما برخی به اشتباه آن را پرده زبرا می‌خوانند. بافت، جنس و برخی از ویژگی‌های این دو پرده باهم تفاوت دارند. پرده شید انواع گوناگونی دارد که رایج‌ترین مدل‌های آن عبارت‌اند از:

·         پرده شید دومکانیزم

پرده شید دومکانیزم پرده‌ای دولایه است. یکی از لایه‌ها نقش نورگیر را ایفا می‌کند و معمولا شکل ساده‌ای دارد و لایه‌ رویی نقش نما را داشته و از ظرافت و طراحی به‌خصوصی برخوردار است. این پرده که به شید رول دوبل نیز معروف است؛ پرده‌ای پرطرفدار است و نسبت به انواع دیگر پرده شید، تنوع بیشتری دارد.

·         پرده شید بلک اوت

اگر نسبت به نور در اتاق آفتابگیر حساسیت زیادی دارید، از پرده بلک اوت استفاده کنید. جذابیت ظاهری این پرده و توانایی‌‌اش در کنترل نور حیرت‌انگیز است. هیچ‌ نگرانی از بابت آسیب رسیدن به پرده در مجاورت با آفتاب وجود ندارد. بسیاری از پرده‌های معمولی در مجاورت با آفتاب دچار رنگ‌پریدگی خواهند شد و به مرور فرسوده می‌شوند؛ اما پرده بلک اوت این مشکلات را ندارد. پارچه استفاده شده در این پرده، ضخیم بوده و جنس محکمی دارد که موجب ماندگاری طولانی آن می‌شود.

·         پرده شید اسکرین

با پرده شید اسکرین نیز می‌توان از ورود نور به خانه جلوگیری کرد؛ اما یک مزیت بزرگ نسبت به پرده بلک اوت دارد. پرده شید اسکرین بافت خاصی دارد که باعث می‌شود بتوانید به تماشای بیرون بپردازید و درعین حال نور ورودی را کنترل می‌کند. دلیل این اتفاق وجود حفره‌های بسیار ریزی در پرده است که با وجود کنترل نور، دید به منظره بیرونی را کور نمی‌کند. معمولا جنس این پرده‌ها از پلی استر است.

·         پرده شید بامبو

این پرده، از نوارهای نازک و ظریف چوب بامبو ساخته شده که به وسیله‌ نخ‌های مخصوصی با ظرافت به هم وصل شده‌اند. پرده شید بامبو از محبوب‌ترین پرده‌های شید بوده که مناسب استفاده در خانه یا محیط‌های اداری است. پرده شید بامبو قابلیت بازگشت به طبیعت را دارد و به افرادی که اولویتشان خرید وسایل تجزیه‌پذیر است، توصیه می‌شود. این پرده‌ها به شکل قطعی از عبور نور خورشید جلوگیری نمی‌کنند و با توجه به کیفیت و ضخامت پرده، کمی نور از آن عبور می‌کند.

·         پرده شید رومی

پرده شید رومی، برعکس دیگر پرده‌های شید هنگام جمع شدن دور یک میله در بالای پنجره نمی‌پیچد. دوخت خاص آن باعث می‌شود که با جمع شدن پرده، در قسمت بالایی آن‌ چین‌‌هایی ایجاد شود. با توجه به دوخت و نحوه ساخت پرده رومی، چین‌ها شکل متنوعی داشته که هر نوع از آن نامی مخصوص دارد. از  پرکاربردترین پرده‌ رومی می‌توان به پرده رومی خمیده، پرده رومی relaxed، پرده رومی، پرده رومی مسطح و پرده رومی بالونی اشاره کرد.

پرده پانچ

پرده پانچ، پرده‌ای ساده است که قسمت بالایی آن پانچ شده و سپس هنگام نصب وارد میله‌ای می‌شود که به دیوار اتصال پیدا کرده است. این پرده‌ها قیمت مناسبی دارند و ا‌شکال متنوعی از آن را می‌توان یافت. اگر بودجه زیادی ندارید؛ اما طرح و رنگ خاصی مد نظرتان است، از پرده‌های پانچ استفاده کنید. مدل ساده‌ پرده باعث می‌شود که طرح‌ پرده کاملا توجه را به خود جلب کند و زیبایی خانه را دوچندان خواهد کرد.

پرده اتاق خواب دخترانه

به طور معمول سلیقه دختران و پسران در انتخاب پرده اتاق خواب، تفاوت‌هایی آشکار دارد. برای انتخاب بهترین پرده دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لازم است که به چند نکته توجه کنید:

  • از پرده‌های ظریف استفاده کنید. دختران به ظرافت اتاق اهمیت زیادی داده و ترجیح می‌دهند که اتاقی با جزئیات زیاد و اجزای ریز و ظریف داشته باشند.
  • تا حد امکان از انتخاب پرده‌های بزرگ اجتناب کنید. این پرده‌ها، به هیچ‌وجه مناسب اتاق خواب نیستند.
  • پرده‌ای انتخاب کنید که رنگی مکمل با فضای اتاق داشته باشد. اصرار نکنید که فضای اتاق به یک رنگ خاص، مانند صورتی یا رنگ‌هایی شبیه به آن در بیاید. همنشینی چند رنگ مکمل در کنار هم انتخاب بهتری خواهد بود.
  • از پرده‌های بیش از حد قطور استفاده نکنید، چرا که باعث جلوگیری از عبور نور و دلگیر شدن اتاق خواهد شد. همچنین در اتاق‌های کوچک، جلوه‌ زیبایی نخواهد داشت.
  • پرده‌های مدل‌دار و زینتی، زیبایی اتاق خواب دخترانه را دوچندان خواهد کرد. این پرده‌ها را می‌توان به قیمت‌های مناسبی تهیه کرد.
دکمه بازگشت به بالا