علمی و پزشکی

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات جیمز وب چراغ سبز را برای پرتاب دستگاه های NIRCam، NIRISS و NIRSpec نشان داد و هفت حالت از 17 حالت را برای عملکرد کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب آماده کرد.

NIRCam یک تلسکوپ فضایی جیمز وب است که دو عملکرد اصلی دارد. این دستگاه به عنوان یک دستگاه تصویربرداری از طول موج 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور جبهه موج برای حفظ عملکرد آینه های 18 بخش به عنوان یک آینه عمل می کند. به عبارت دیگر، این دستگاه بیشتر یک دوربین است و همچنین برای ارائه اطلاعات برای تراز کردن 18 بخش آینه اصلی استفاده می شود و در عین حال یک دوربین مادون قرمز با 10 آرایه جیوه-کادمیم-تلورید (HgCdTe) است. و هر کدام آرایه دارای رزولوشن 2048 است و در 2048 پیکسل موجود است.

FGS-NIRISS یک تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که یک حسگر هدایت دقیق و یک ابزار علمی را با تصویرگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار ترکیب می‌کند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) طراحی و توسعه یافته است. توسط Honeywell به عنوان بخشی از پروژه بین المللی ساخت یک تلسکوپ فضایی مادون قرمز بزرگ با ناسا و آژانس فضایی اروپا. این تلسکوپ می تواند نور را از طول موج های 0.8 تا 5.0 میکرون تشخیص دهد و دارای چهار حالت مختلف در رصد است.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی برای پرواز با تلسکوپ فضایی جیمز وب بود. NIRSpec یک طیف‌سنج چند جرمی است که می‌تواند به طور همزمان طیف فروسرخ تا ۱۰۰ جرم مانند ستاره‌ها یا کهکشان‌ها را در وضوح طیفی کم، متوسط ​​و بالا اندازه‌گیری کند. مشاهدات نیز در محدوده طول موج 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام شد. همچنین دارای مجموعه ای از روزنه ها برای طیف سنجی با وضوح بالا از منابع دیگر، و همچنین یک واحد میدان انتگرال (IFU) برای طیف سنجی سه بعدی است. این ابزار توسط آژانس فضایی اروپا طراحی و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان ها تمرکز خواهد کرد

اعلامیه اخیر ناسا آماده سازی حالت MRS MIRI و آینده اشتراک گذاری داده های مهندسی مربوطه را برجسته می کند.

اصطلاح “MIRI” به معنای “ابزار مادون قرمز متوسط” همراه با “MIRI’s MRS” با “حالت طیف‌سنجی با وضوح متوسط” است.

آلوارا لابیانو و دیوید لا، هر دو محقق تلسکوپ فضایی، می گویند حالت MRS یکی از پیچیده ترین حالت های ابزار تلسکوپ جیمز وب است که از یک طیف سنجی میدانی یکپارچه تشکیل شده است که اطلاعات طیفی و فضایی را نمایش می دهد. دید کل میدان را به طور همزمان فراهم می کند.

آنها افزودند که این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند که در آن هر پیکسل در یک تصویر دارای یک طیف منحصر به فرد است. این طیف‌نگارها ابزار نسبتاً قدرتمندی برای مطالعه ترکیب و سینماتیک اجرام نجومی هستند زیرا مزایای تصویربرداری سنتی و طیف‌سنجی را با هم ترکیب می‌کنند.

دستگاه “MRS” برای حفظ وضوح طول موج مشاهده شده تقسیم بر کوچکترین اختلاف طول موج قابل تشخیص طراحی شده است. او گفت: “این ابزار قدرت کافی برای مشاهده خواص اتمی و مولکولی کلیدی در محیط های مختلف را دارد و در بالاترین قدرت می تواند آزاد شدن هیدروژن از کهکشان های اولیه را مطالعه کند.” Love and Labiano در این پست.

کیفیت تصویر و تراز را برای “MIRI’s MRS” مشخص کنید

لا و ​​لابیانو می‌گویند: «در انتقال به طول‌موج‌های بالاتر، این ابزار خواص هیدروکربن‌های مولکولی را در کهکشان‌های غبارآلود مجاور بررسی می‌کند و طیف‌های درخشان عناصری مانند اکسیژن، آرگون و نئون را که تبدیل به گاز می‌شوند ردیابی می‌کند تا در مورد آن به ما بگوید. یک محیط بین ستاره ای را تشخیص می دهد.

او افزود: “در نزدیکی زمین، MRS نقشه هایی از ویژگی های طیفی یخ و مولکول های آلی ساده سیارات غول پیکر در منظومه شمسی خودمان و دیسک هایی که سیاره اطراف ستاره های دیگر را تشکیل می دهند، خواهد ساخت.” nila.

هنگامی که کیفیت تصویر و هم ترازی فضایی نوارهای داده چندگانه مشخص شد، تیم ابزار MIRI برای کالیبره کردن پاسخ طیف‌سنجی ابزار کار خواهد کرد، که طبق گفته‌های لا و لابیانو، شامل چندین معیار مانند محدودیت در طول موج و وضوح است. . همه 12 میدان دید نسبت به “جیمز وب”.

این دو دانشمند گفتند: “ما قدرت تفکیک طیفی منحصر به فرد MRS را با قطعه کوچکی از طیف به دست آمده از مشاهدات مهندسی اخیر هسته کهکشانی فعال در هسته کهکشان سیگرت NGC 6552 نشان دادیم.” هنگامی که MRS آماده شود، نقش کلیدی در برنامه های علمی ایفا خواهد کرد که یکی از اولین کارهایی است که تلسکوپ فضایی جیمز وب در سرویس نجوم انجام می دهد، که تنها چند هفته تا پرتاب باقی مانده است.

46

دکمه بازگشت به بالا