علمی و پزشکی

۵ توصیه غذایی برای افرادی که دورکاری می‌کنند

به گزارش شفاف ، امروزه به دلیل همه گیری کرونا ، بسیاری از افراد از خانه کار می کنند و از راه دور کار می کنند. بنابراین ، متخصصان تأکید می کنند که داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل در این زمان مهم است.

محققان کلمبیایی پنج توصیه غذایی را برای افراد در این منطقه توصیه می کنند ، از جمله موارد زیر:

1. زمان مشخصی را برای خوردن وعده های غذایی خود تعیین کنید و به آن پایبند باشید. برای اواسط صبح و بعد از ظهر می توانید از میان وعده هایی از جمله میوه و سبزیجات لذت ببرید.

2- اولویت اول را به خوردن میوه و سبزیجات اختصاص دهید ، زیرا این گروه غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند نیازهای بدن شما را در این زمینه تأمین کند. از آنجا که فعالیت بدنی شما کاهش می یابد ، بهتر است میوه هایی مانند سیب با پوست بخورید تا فیبر کافی در بدن شما وجود داشته باشد. با این حال ، نمی توانید فراموش کنید که میوه ها را به خوبی بشویید.

3- برای جلوگیری از چاقی حتما قبل از خوردن به این سوال پاسخ دهید: چرا باید غذا بخورم؟ آیا به دلیل گرسنگی غذا می خورید یا ریشه مصرف مواد غذایی شما در اضطراب (عامل روانی) است؟ اگر ریشه رژیم غذایی شما باعث اضطراب می شود ، از غذا پرهیز کنید و به جای آن برخی از فعالیت های آرامش بخش و لذت بخش را انجام دهید.

4- آب کافی بنوشید. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز توصیه ای است که توسط همه متخصصان انسانی ارائه شده است. سعی کنید در حین تمرین آب در دسترس داشته باشید و هر از گاهی جرعه جرعه جرعه بنوشید.

5- سعی کنید برای شام از غذاهای سبک استفاده کنید. همچنین حداقل 2 ساعت قبل از خواب غذا بخورید و از خوردن و خوابیدن سریع خودداری کنید.

5 نکته غذایی برای افرادی که از راه دور کار می کنند

علاوه بر توصیه های فوق ، به دلیل همه گیری کرونا ، بهتر است به تقویت سیستم ایمنی بدن خود توجه ویژه ای داشته باشید. برای این کار ، مصرف چربی ، نمک ، شکر و به طور کلی هرگونه غذای فرآوری شده را کاهش دهید.

در عوض ، حبوبات ، سبزیجات ، میوه ها ، دانه ها ، مغزها ، لبنیات (به خصوص لبنیات کم چرب) و گوشت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، مقدار زیادی غذای سرشار از سلنیوم ، کلسیم ، روی ، آهن و ویتامین ها مصرف کنید A ، B12 ، B6 ، C ، D ، و E.

دکمه بازگشت به بالا