علمی و پزشکی

چند توصیه غذایی ضد کرونا برای “سحری”

در ماه رمضان ، وعده های غذایی صبحگاهی و دو وعده غذایی افطاری و عصرانه اصلی ترین وعده های غذایی است ، به خصوص برای افرادی که در طول روز فعال تر هستند ، نوع غذایی که در وعده های غذایی صبحگاهی می خورند بسیار مهم است. لازم به ذکر است تأمین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن در حفظ کارآیی و جلوگیری از کم آبی ، ضعف و خستگی بدن نقش مهمی دارد.

به گزارش نازک نارنجی و طبق گفته دفتر بهبود دفتر تغذیه وزارت بهداشت ، نكات زیر در وعده غذایی صبح باید رعایت شود:

– غذاهای کم چرب و غنی از مواد مغذی کم نمک ، چربی کم و شیرینی کم مصرف کنید.

– اصولاً مصرف زیاد قند ، نمک و چربی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

– برای صبحانه مقدار زیادی سبزیجات مختلف از جمله سبزیجات و سالاد میل کنید.

سبزیجات با داشتن انواع مواد مغذی و آب و همچنین تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما از تشنگی و خشکی گلو جلوگیری می کنند که می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری Quaid-19 کند. .

– غذاهای شیرین برای صبحانه توصیه نمی شود زیرا غذاهای شیرین باعث تحریک انسولین و قند خون سریع در سلول ها می شوند و باعث هیپوگلیسمی زودرس می شوند.

– با توجه به اینکه کمبود آب و خشکی گلو می تواند زمینه را برای بیماری Quaid-19 فراهم کند ، در وعده غذایی صبحانه ، سبزیجات که آب بیشتری دارند و از تشنگی و کم آبی در طول روز جلوگیری می کنند مانند کاهو ، خیار. . و از گوجه فرنگی استفاده کنید.

– نوشیدنی های بسیار شیرین مانند نوشیدنی های گازدار ، شربت ها و چای بسیار شیرین و چای قوی نیز در طول روز باعث تشنگی ، خشکی دهان و گلو می شوند و توصیه می شود که در سحر مصرف نشود. چای رنگی به دلیل اینکه مدر است ، می تواند در هنگام ناشتا باعث کمبود آب و کمبود آب بدن شود.

– پروتئین های غذایی مانند سیخ ها ، مرغهای کبابی ، ماهی و غذاهای خشک و پرچرب مانند کتلت و کاکائو ، کالباس ، پیتزا ، غذای برهنه و همچنین غذاهای چرب ، سرخ شده و تند باعث ایجاد تشنگی و خشکی دهان در طول روز می شوند. آنها به ویژه از وضعیت فعلی که با شیوع بیماری Quaid-19 با آن روبرو هستیم ، خوب هستند.

به طور کلی ، غذاهای ساده و سبک مانند pilaf و خورش در مقادیر کمی ، به ویژه برای افرادی که در طول روز از نظر جسمی فعال تر هستند ، یا غذاهایی مانند صبحانه سبک تر برای افرادی که در طول روز فعالیت کمتری دارند ، آنها می توانند در صبحانه باشند. مناسب باشید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا