اقتصادی

طلای آب‌شده نخرید! – نازک نارنجی

با توجه به شرایط فعلی بازار سکه و طلا و تغییرات بازار ارز و قیمت جهانی طلا، در پی سوالات متداول بسیاری از مردم در مورد اینکه آیا سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا کار درستی است یا خیر؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن ممنوعیت حضور سرمایه گذاران در بازار طلای مذاب، ورود به بازار سکه و مصنوعات طلا را مطمئن ترین سرمایه گذاری دانست.

نادر بذرافشان در گفت وگو با نازک نارنجی، اظهار کرد: در ابتدا آنچه تاکید کردیم این بود که مردم به هیچ وجه وارد بازار طلای 17 عیار نشوند. برای کسانی که می خواهند در بازار طلا سرمایه گذاری کنند، مطمئن ترین مسیر پیشنهادی، بازار طلای مصنوع، به ویژه طلای کم مهاجرت است. علاوه بر این، سکه ها بهترین گزینه برای سرمایه گذاری مطمئن هستند.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: برخی معتقدند به دلیل حباب بزرگ سکه بهتر است وارد بازار اقلام دستی شود. در واقع با مقایسه می توان گفت که درست است که حباب سکه در حال حاضر بالاست، اما در مقایسه با هزینه ساخت مقداری طلا از اهمیت کمتری برخوردار است. به عنوان مثال طلایی که برای ساخت سکه در برابر حباب 800 هزار تومانی تا 1.2 میلیون تومان 10 میلیون تومان قیمت دارد، کمتر چشمگیر است.

وی افزود: در مجموع بستگی به خود مشتریان دارد که بخواهند وارد چه بازاری شوند، اما ورود به بازار طلای مذاب توصیه نمی شود؛ زیرا میدان خاصی است و معمولا طلای مذاب از اعضای صنف فروخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش تولید طلا و اصالت آن برای عموم مردم مشخص نیست؛ علاوه بر این، بحث تفاوت عیار آنها نیز مطرح است و تشخیص عیار آن نیز ویژه است.

بذرافشان تاکید کرد: در این سال ها افراد زیادی در زمینه خرید و فروش طلای مذاب دچار مشکل شده اند. مثلاً طلای مذاب را برای سرمایه گذاری می خرند، اما در زمان فروش متوجه می شوند که طلای مذاب اصل نیست یا عیار آن نادرست است. علاوه بر این، سرمایه گذاری در مصنوعات طلا به بخش تولیدی این صنعت کمک می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا