عمومیمطالب کسب و کار

آیا می دانید چه مواردی در یخچال قابل تعمیر است؟

یکی از دستگاه‌های ضروری برای زندگی امروز، یخچال است. با خرابی حتی یکی از قطعات کوچک این دستگاه، نگهداری از مواد غذایی، نوشیدن آب خنک و داشتن مواد غذایی تازه و سالم غیرممکن می‌شود. یخچال از هر برندی که باشد، وسیله گران قیمتی است. در کنار قیمت بالا در برخی از مدل‌ها از تکنولوژی‌های خاص و پیچیده‌ استفاده شده است. این دو موضوع باعث شده تا همه ما برای تعمیر این دستگاه و انتخاب تعمیرکار دقت زیادی به خرج دهیم.

کمک گرفتن از یک تعمیرکار مبتدی یا استفاده از قطعات جایگزین نامرغوب، می‌تواند به دستگاه‌ها آسیب‌های جدی و پرهزینه‌تری وارد کند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی بهتر است با مشکلات اصلی و قابل تعمیر دستگاه و ویژگی‌های یک تعمیرکار خوب آشنا شوید.

یک تعمیرکار که علاوه بر مهارت و دقت در انجام کار خود، از قطعات اورجینال و با کیفیت استفاده و در گرفتن اجرت تعمیرات جانب انصاف را رعایت کند. خدمات تعمیرات آنلاین هم می‌تواند یک گزینه جایگزین برای تعمیرکار باشد به شرط آن که پشتیبانی مناسبی داشته باشد و خدمات خود را گارانتی کند. در حال حاضر سایت‌های زیادی در حال ارائه این خدمات هستند و آچارباز یکی از آن‌هاست.

شما می‌توانید برای درخواست آنلاین تعمیرکار به سایت آچارباز مراجعه کنید که افراد زبده و متخصص را برای ارائه خدمات به شما انتخاب کرده است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با موارد قابل تعمیر در یخچال و ویژگی‌های یک تعمیرکار خوب آشنا شوید.

چه مواردی در یخچال قابل تعمیر است؟

آشنایی با نشانه‌های خرابی قطعات یخچال و قابلیت تعمیر آن‌ها به شما کمک می‌کند تا خرابی‌های جدی را زودتر تشخیص دهید و آن‌ها را رفع کنید.

  • داغ شدن موتور و بدنه:

این موضوع می‌تواند به دلیل تنظیم نادرست ترموستات، عملکرد نادرست کمپرسور، نشت گاز مبرد و کم شدن فشار آن باشد. داغ شدن بدنه و موتور خطرناک است و ممکن است باعث سوختن دستگاه شود، پس باید فورا مشکل حل شود.

  • سرد نبودن یخچال:

اولین و مهم‌ترین دلیل سرد نبودن بخش یخچال، مشکل در عملکرد ترمیستور است. خرابی این قطعه باعث می‌شود که دما به درستی تشخیص داده نشود. مشکل در دمپر کنترل هوا و عملکرد برد از دیگر دلایل این سرد نبودن یخچال است.

  • یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال:

گاهی قسمت یخچال به اندازه‌ای سرد می‌شود که مواد غذایی یخ می‌زنند. در این مورد ابتدا دمای انتخابی خود را چک کنید که زیاد پایین نباشد. خرابی ترمیستور یخچال، گردوغبار گرفتن کویل‌های کندانسور و در برخی موارد خرابی برد از دلایل دیگر این مشکل هستند.

  • نشت آب از یخچال:

در این مشکل، لوله زهکش یا سینی تخلیه آب به دلیل ضربه، شکسته‌ و باید تعویض شوند.

  • صدای بیش از حد دستگاه در هنگام کار :

صدای غیرعادی یخچال دلایل مختلفی دارد. تراز نبودن دستگاه، مشکل در فن، از جا درآمدن لوله‌های کمپرسور یا کویل کندانسور، خرابی موتور فن کندانسور یا اواپراتور هم می‌توانند باعث این موضوع باشند. برای حل این مشکل ابتدا باید دقت کنید که صدای اضافی از کدام بخش دستگاه ایجاد می‌شود. اگر صدا از فریزر باشد، مشکل، فن اواپراتور است. باید گفت که صدای اضافه یخچال یک هشدار جدی برای خرابی یکی از قطعات مهم دستگاه است.

  • یخ‌زدن لوله‌های پشت یخچال:

لوله‌های پشت یخچال، مایع خنک‌کننده دستگاه را به بخش‌های مختلف منتقل می‌کنند، به همین دلیل نقش مهمی در کارکرد درست یخچال دارند. یخ‌زدن این لوله‌ها نشانه خرابی تایمر دیفراست، ترموستات یا هیتر دیفراست است.

  • برفک زدن یخچال:

شل شدن لاستیک درب فریزر، باز و بسته کردن بیش از حد یخچال، خرابی تایمر دیفراست و نصب غیر استاندارد یخچال از جمله دلایل بروز این مشکل هستند.

این موارد تنها بخش کوچکی از خرابی‌های قابل تعمیر در یخچال‌ها هستند. اما همانطور که بیان شد جدا از اینکه یخچال فریزر یکی از مهمترین لوازم خانگیست، خرابی آن می تواند به سلامت مواد غذایی هم آسیب بزند. سرویس کردن یخچال فریزر و ساید بای ساید می‌تواند به شناسایی مشکلات ریز دستگاه کمک می کند، با این کار خیلی از ایرادات قبل از اینکه به مشکلی جدی تبدیل شود، برطرف خواهد شد و شما نیازی به تعویض قطعات یخچال نخواهید داشت. در صورتی که احساس می‌کنید، سرمای داخل یخچال کم شده است، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن های اتوماتیک یخچال تغییر کرده کم یا زیاد شده است، فریزر برفک میزند یا مواد غذایی کاملا یخ نمی‌زنند و خیلی زود یخ آنها باز می شود، حتما باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

آچارباز، سایت موفق تعمیر وسایل برقی خانگی با تیم متخصص

این بار  قصد داریم به جای ویژگی‌های یک تعمیرکار ماهر، خصوصیات مهم یک سامانه تعمیر آنلاین لوازم برقی خانگی را بیان کنیم؛ چون کم کم این سامانه‌ها با جذب نیروهای ماهر  و ارائه خدمات بهتر، جای تعمیرگاه‌های سنتی را گرفته‌اند.  یکی از سامانه‌های آنلاین تعمیر وسایل برقی در ایران، آچارباز است. با توجه به حجم سفارشات و نظرات مشتریان، باید گفت که این سامانه هم مانند houzz در کار خود موفق شده است؛ به همین دلیل در این مطلب به جای ویژگی‌های یک تعمیرکار مجرب، ویژگی‌های آچارباز به عنوان یک سایت تعمیراتی آنلاین بررسی می‌کنیم.

دریافت خدمات از این سامانه برای مشتریان مزایای زیادی دارد. یکی از این مزایا، ارائه خدمات سرویس و تعمیرات لوازم برقی در محل است. این مزیت به خصوص در مورد لوازم برقی مثل یخچال که بزرگ و سنگین هستند از ضربات فیزیکی به دستگاه هنگام انتقال جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر این ویژگی باعث می‌شود که تمام مراحل تعمیر  دستگاه در حضور  شما و با نظارت کامل انجام شود.

دیگر ویژگی آچارباز، یک تیم پشتیبانی است که با ثبت درخواست در تمام مراحل همراه شما هستند و به سوالات و ابهامات ایجاد شده پاسخ می‌دهند.

تمام تعمیرکاران آچارباز وظیفه دارند که قبل از شروع تعمیر دستگاه، هزینه تعمیرات و قطعات مورد نیاز و مراحل کار را به مشتری توضیح دهند و در صورتی شروع به کار می‌کنند که او با قیمت اعلام شده موافقت کند.

آچارباز نیروهای خود را از بین افراد متخصص، متعهد و با اخلاق انتخاب می‌کند و برای همکاری با آن‌ها قواعد سختگیرانه‌ای دارد. از اصول مهم آچارباز ، حفظ حریم شخصی و امنیت مشتریان است؛ به همین دلیل مشتری می‌تواند از تعمیر وسایل در محل زندگی خود اطمینان خاطر داشته باشد.

زمان انجام خدمات در این سامانه توسط خود مشتری انتخاب می‌شود و تعمیرکاران باید تنها در ساعاتی که برای مشتریان امکان‌پذیر است به محل مراجعه کنند. بعد از انجام تعمیرات، همه خدمات انجام شده، گارانتی می‌شوند تا مشتریان از بابت دریافت خدمات آسوده خاطر باشند.

آچارباز مانند homeadvisor اپ و وب اپلیکیشن هم دارد و شما می‌توانید به راحتی و با نصب اپ آن روی تلفن همراه خود، در هر زمان درخواست خود را ثبت کنید.

البته اگر به هر دلیل امکان ثبت درخواست اینترنتی وجود نداشت، می‌توانید با شماره این شرکت تماس بگیرید و سفارشتان را تلفنی ثبت کنید.

 

منبع: آیا می دانید چه مواردی در یخچال قابل تعمیر است؟

دکمه بازگشت به بالا