عمومیمطالب کسب و کار

علت آلارم یخچال هایسنس

 انواع یخچال هایسنس که امروزه تولید می‌شوند، به سیستم تشخیص خطای خودکار مجهز هستند و در مواقع ضروری آلارم نشان می‌دهند. هرگونه مشکلی که در یخچال هایسنس رخ دهد، در نهایت به حالت ارورهایی روی صفحه‌نمایش دستگاه شما ظاهر می‌شود.

 آلارم یخچال هایسنس به‌صورت کدهای ظاهر می‌شوند که هر یک نشان‌دهنده یک خطا و مشکل خاص هستند. در نهایت با مشاهده این کدها می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع آن‌ها اقدام کرد. گاهی اوقات با مشاهده برخی از کدها شما باید برای تعمیر یخچال هایسنس اقدام کنید؛ در غیر این صورت مشکلات جبران‌ناپذیری در دستگاه شما ایجاد می‌شود.

 انواع کد و علت آلارم یخچال هایسنس

 انواع مشکلاتی که در یخچال هایسنس رخ می‌دهد، به‌صورت کد و اعداد انگلیسی روی صفحه نمایشگر یخچال شما ظاهر می‌شوند. برای عیب‌یابی و تعمیر یخچال هایسنس شما باید با این کدها و علت آلارم آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید برای رفع آن در زمان لازم اقدامات کافی انجام دهید. انواع کد و علت آلارم آن‌ها در یخچال هایسنس، عبارت است از:

 ارور E

 زمانی که سنسور دمای یخچال هایسنس خراب شده باشد، آلارم یخچال هایسنس روشن می‌شود و کد E0 را نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل در ابتدا باید یخچال خود را از برق خارج کنید و با تعمیرکار حرفه‌ای در تماس باشید تا او بتواند اتصالات مربوط به سنسور دمای محیط را بررسی و برای رفع مشکل اقدام کند. گاهی اوقات ممکن است سیم‌ها دچار مشکل شده باشند که باید آن را تعویض کرد. اما اگر در صورت تعویض سیم‌ها باز هم ارور خاموش نشد، باید سنسور به‌طورکلی عوض شود.

 ارور E1

 هنگامی که سنسور دمای محفظه یخچال خراب شده باشد، این ارور روی دستگاه شما ظاهر می‌شود و نشان‌دهنده این است که سنسور نمی‌تواند دما را به‌درستی اندازه‌گیری کند. برای رفع این ارور باید دستگاه را از برق خارج کنید و سنسور سیم و اتصالات آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. درصورتی‌که مدار باز یا اتصال کوتاه در این قسمت وجود نداشته باشد، شما باید سنسور را تعویض کنید.

علت آلارم یخچال هایسنس

  ارور E2

 درصورتی‌که ماژول الکترونیکی در یخچال هایسنس دچار مشکل شده باشد، این ارور روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. شما برای رفع این آلارم یخچال هایسنس باید آن را از برق خارج و دوباره به برق وصل کنید. در مرحله بعد باید تنظیمات مربوطه را انجام دهید تا بتوانید از سلامت دستگاه خود اطمینان داشته باشید. درصورتی‌که با انجام تنظیمات مشکل رفع نشد، باید برای تعمیر یخچال هایسنس اقدام کنید.

 ارور E3

 درصورتی‌که سنسور فریزر خراب شده باشد، این ارور را مشاهده می‌کنید و برای رفع آن باید دستگاه را خاموش و سنسور مربوطه و تمامی اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید. درصورتی‌که اتصالات این قسمت مشکلی نداشته باشد، باید برای تعویض سنسور اقدام کنید.

 ارور E4

 این ارور به دلیل عملکرد نادرست سنسور دیفراست اواپراتور یا برد اصلی رخ می‌دهد. برای رفع این مشکل باید از یک مولتی‌متر استفاده کنید تا بتوانید مقاومت اواپراتور را اندازه بگیرید.

 ارور EB

 زمانی که سیستم یخ‌ساز مشکل داشته باشد، این ارور را مشاهده می‌کنید که برای حل آن باید بخش مربوطه را مورد بررسی قرار دهید. برای رفع آن لوله‌های آب، لوله‌های پشتی، قسمت فیلتر و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد. گاهی اوقات در این لوله‌ها ممکن است جرم یا ضایعاتی جمع شده باشد که در اثر آن این ارور نمایش داده می‌شود. در غیر این صورت اگر مشکل ارور رفع نشد، باید برای تعمیر یخچال هایسنس باید با تکنسین‌های حرفه‌ای در ارتباط باشید.

 ارور EC و ER

 زمانی که در محل دریافت پیام مشکلی رخ داده باشد، ارور ER نشان داده می‌شود و اگر در محل ارسال پیام خطای ارتباطی رخ داده باشد، ارور EC را مشاهده می‌کنید. برای رفع این مشکلات شما نمی‌توانید اقدامی انجام دهید و دراسرع‌وقت باید با تکنسین‌های حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها برای تعمیر یخچال هایسنس کمک بخواهید.

 ارور EF

درصورتی‌که عملکرد موتور یخچال با مشکل مواجه شده باشد، با این ارور مواجه می‌شوید که در کمترین زمان ممکن باید برای عیب‌یابی و تعمیر یخچال هایسنس با تکنسین‌های با تجربه تماس بگیرید.

تعمیر آلارم یخچال هایسنس

 آیا برای رفع آلارم یخچال هایسنس باید برای تعمیر آن اقدام کرد؟

 اگر شما هم یخچال هایسنس را انتخاب کرده‌اید، در طول مصرف ممکن است با آلارم‌های مختلف مواجه شوید. در این صورت مشاهده آلارم‌ها ممکن است برای شما نگران کننده باشد و تصمیم بگیرید که برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید اگر ارورهایی که روی یخچال هایسنس نمایش داده می‌شوند مربوط به بخش فنی و قطعات حساس دستگاه باشند، باید تعمیر آن را به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید تا برای تعمیر یخچال هایسنس اقدامات لازم صورت بگیرد.

 گاهی اوقات آلارم یخچال هایسنس مربوط به برد اصلی و موتور دستگاه است که شما به‌هیچ‌عنوان نباید موتور را دستکاری کنید و دراسرع‌وقت یخچال خود را برای تعمیر به مراکز تعمیراتی حرفه‌ای بسپارید. حد امکان سعی کنید که تعمیر یخچال خود را در اختیار افراد مجرب قرار دهید؛ چرا که مشکل شما به بهترین شکل ممکن رفع می‌شود و در پایان ضمانت‌نامه تعمیرات و گارانتی را به‌عنوان خدمات به شما عرضه می‌کنند. به همین دلیل اگر برای بار دوم و مجدداً با همین مشکل مواجه شدید، می‌توانید به‌صورت رایگان برای تعمیر آن اقدام کنید. امروزه برخی از تعمیرکاران خدمات در منزل را نیز ارائه می‌دهند که در این صورت آلارم‌های جزئی را برای شما در کمترین زمان ممکن رفع می‌کنند.

 سخن پایانی

 یخچال هایسنس یکی از مجهزترین یخچال‌های بازار است که هنگام مواجه شدن با مشکل و اختلالی، کدهای ارور روی صفحه‌نمایش آن ظاهر می‌شود. ارورهای این یخچال متنوع هستند که هر یک مشکل خاصی را نشان می‌دهند.

 اگر آلارم یخچال هایسنس مربوط به قسمت حساس دستگاه باشد، باید برای تعمیر آن اقدام کنید. در غیر این صورت با دستکاری‌های جزئی می‌توان ارور را از بین برد. باتوجه‌به اینکه یخچال جزو حساس‌ترین تجهیزات برقی است، تا حد امکان سعی کنید که تعمیر و عیب‌یابی دستگاه خود را در اختیار مراکز معتبر قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا