اقتصادی

راکد بودن ۱۲ هزار واحد تولیدی در کشور/ راه اندازی پردیس دانش بنیان در شهرک های صنعتی

نازک نارنجی/ گیلان معاون وزیر صمت گفت: متأسفانه 12 هزار و 67 واحد تولیدی در داخل و خارج مسکن راکد هستند که امیدواریم برای بقای این واحدها چاره اندیشی شود.

علی رسولیان با بیان اینکه در کشور مجموعا 1037 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم، گفت: از این تعداد 844 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که واحدهای تولیدی روی آنها کار می کنند.

وی این شهرک ها و نواحی صنعتی فعال را شامل 500 شهرک و ناحیه صنعتی بزرگ دانست که اکثراً در روستاها، مناطق محروم و شهرها واقع شده اند و گفت: حدود 9 منطقه ویژه نیز تحت مدیریت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور است. همچنین 60 زیرمجموعه داریم که توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در گفتگوی ویژه خبری باران با بیان اینکه 49 هزار و 200 واحد تولیدی در این شهرک ها و نواحی صنعتی دارای پروانه ساخت هستند، گفت: بهره برداری شده است و تصریح کرد: 46 هزار طرح تولیدی ایجاد و تکمیل می شود. به زودی. .معندار نا.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اشتغال مستقیم یک میلیون نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و تصریح کرد: استان گیلان بیش از 930 واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی و دو درصد از واحدهای تولیدی کشور ناپیل.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی، ادامه داد: همه واحدهای تولیدی در داخل و خارج شهرک ها و نواحی صنعتی را دیده ایم که متاسفانه 12 هزار و 67 واحد تولیدی در داخل و خارج مسکن راکد هستند و امیدواریم. تا راهی برای زنده ماندن این واحدها بیابند.

رسولیان با بیان اینکه حدود 600 مشاور را برای بازرسی از واحدهای راکد در مراکز تجاری شهرداری ها و نواحی صنعتی فعال کرده ایم، افزود: سال گذشته بیش از 2000 واحد راکد را در چرخه تولید برگرداندیم که سهم گیلان از این تعداد 54 واحد است. امسال هم 2000 واحد برنامه داریم.

وی از کاهش 15 درصدی واحدهای راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال 1400 نسبت به سال 1399 خبر داد و خاطرنشان کرد: وزارت صمت برای اجرای شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌زا» بسته مشخصی را تهیه می‌کند که شامل حمایت از شرکت های دانش بنیان، دموکراسی اقتصادی، مشارکت بخش خصوصی در شهرداری ها و نواحی صنعتی، تامین آب و برق پایدار برای صنعت کشور، ایجاد کسب و کار کوچک برای کسب و کار کوچک و ….

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که با هدف امضای تفاهم نامه بین وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم برای توسعه شرکت های مبتنی بر دانش انجام می شود، گفت. : در داخل اراضی صنعتی به شرکت های دانش بنیان با پتانسیل صنعتی اختصاص می یابد.

وی گفت: به زودی مناطقی از زمین های صنعتی را به عنوان پردیس دانش بنیان در نظر خواهیم گرفت. برای حمایت از یک شرکت دانش بنیان که بیش از 1500 واحد را می شناسد.

معاون وزیر صمت با اشاره به رکود 190 واحد تولیدی در شهرداری ها و نواحی صنعتی گیلان افزود: تشکیل کمیته احیای واحدهای راکد استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

وی محیط زیست گیلان را بسیار حساس دانست و یادآور شد: پساب های صنعتی شهرک ها و مناطق ما نباید محیط زیست را آلوده کند و بنابراین تا پایان سال 3 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی گیلان احداث می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا