علمی و پزشکی

تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در کشور / آغاز صادرات واکسن به نیکاراگوئه

نازک نارنجی/ خوزستان وزیر بهداشت با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که داروها در جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر صادر شود و نیاز آنها تامین شود. ما واکسینه شدیم

دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از شلمچه که امروز (8 فروردین) انجام شد، گفت: به برکت خون شهدا و ایثار مردم توانسته ایم رشد سلامتی شگرفی داشته باشیم. مراقبت، به طوری که در حال حاضر بسیاری از عملیات های پیشرفته در ایران در حال انجام است.” تمام شده.

به گزارش نازک نارنجی که به فعالیت دانشمندان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور می پردازد، افزود: حدود 63 دانشگاه علوم پزشکی، 20 هزار هیئت علمی و 270 هزار دانشجوی پزشکی در کشور داریم. تمام رشته های لازم در دنیا در ایران وجود دارد و نه تنها در مردم ایران بلکه در بسیاری از مردم کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: 97 درصد داروی مورد نیاز خود کشور را تامین می کنیم. با دستور حضرت آقا امسال به عنوان سال دانش بنیان پیشنهاد شده است، بنابراین برنامه ریزی شده است تا 3 درصد باقیمانده برای تامین نیاز دارویی کشور تامین شود.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد که دارو در جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر صادر شود و نیاز آنها تامین شود.

عین اللهی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تولید واکسن گفت: ما از نظر تولید واکسن جزو کشورهای پیشرفته هستیم و هم اکنون شش مرکز تولید واکسن در حال تولید انواع واکسن های لازم با بسترهای مختلف هستند.

وی افزود: اخیرا صادرات واکسن به نیکاراگوئه آغاز شده و 200 هزار دوز واکسن صادر شده و 4 میلیون دوز واکسن صادر می کنیم.

وزیر بهداشت می گوید: می توان در حوزه گردشگری سلامت تسهیلاتی برای ارائه خدمات در کشورهای همسایه فراهم کرد تا بیماران این کشورها در ایران درمان شوند. امروز از منطقه در نظر گرفته شده برای گردشگری سلامت با زیربنای 3000 مترمربع بازدید کردیم که امیدواریم با تجهیز این منطقه و مذاکره با کشور عراق میزبان آن باشیم تا خدمات لازم را در ایران دریافت کنند.

وی با بیان حضور کاروان های راهیان نور در خاطرات شهدا گفت: توصیه می شود این افراد نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و واکسیناسیون خود را تکمیل کنند. وجود این مکان ها برای سلامت روحی و روانی بهتر بسیار موثر است بنابراین کسانی که هنوز به این مکان ها نرفته اند باید در این مکان ها باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا