بین الملل

روسیه از جایگزین بومی اینستاگرام رونمایی کرد

به گزارش رویترز، وب سایت پروژه روز چهارشنبه اعلام کرد، سرویس جدید، معروف به “Rossgram” در 28 مارس راه اندازی می شود و دارای ویژگی های اضافی مانند افزایش سرمایه گروه و دسترسی به پول برای برخی است.

الکساندر زوبوف، مدیر روابط عمومی این ابتکار، در صفحه خود در شبکه اجتماعی روسیه VKontakte نوشت: شریک من کریل فیلیمونوف و تیم توسعه دهندگان من برای این تغییر آماده هستند و تصمیم گرفته اند از این فرصت برای ساختن معادل روسی استفاده کنیم. از یک شبکه اجتماعی محبوب.” عزیز هموطنانمان را از دست ندهیم.

شرکت ارتباطات دولتی روسیه روسکومنادزور از روز دوشنبه دسترسی به اینستاگرام این کشور را مسدود کرده است. این تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که پلتفرم متا اینستاگرام متعلق به ایالات متحده اعلام کرد که به کاربران رسانه های اجتماعی در اوکراین امکان ارسال پیام هایی مانند “مرگ مهاجمان روسی” را می دهد.

متا که مالک فیس‌بوک نیز هست، گفت که تغییر سیاست موقت با هدف ترویج سخنان نفرت‌انگیز تنها در اوکراین پس از تهاجم روسیه انجام شده است، و اینکه «معنوی از ابراز وجود اوکراینی‌ها برای مقاومت و خشم در برابر نیروهای مهاجم اشتباه بود.» .

روسیه که قبلا فیسبوک را سانسور کرده بود، تحقیقات جنایی را در مورد متا آغاز کرده و دادستان ها از دادگاه خواسته اند که این شرکت فناوری آمریکایی را به عنوان یک “سازمان افراطی” معرفی کند.

روسیه همچنین در ماه های اخیر فناوری محلی خود را بهبود بخشیده است، از جمله تلفن های هوشمند AYYA T1 که توسط شرکت دولتی Rostec ساخته شده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا